Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@10:37:27 GMT

رویشی انقلابی برای به زانو درآوردن محرومیت

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۸۸۹۳

رویشی انقلابی برای به زانو درآوردن محرومیت

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، این روزها کمتر منطقه محرومی در کشور وجود دارد که حداقل یک‌بار پای اردوهای جهادی به آن باز نشده است.

در روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان که نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند به‌صورت داوطلبانه و بدون ساماندهی شدن به مناطق محروم کشور رفته و به مردم این مناطق خدمات بسیاری ارائه می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این فعالیت‌ها سبب شد که امام در فرمانی تاریخی دستور تشکیل جهاد سازندگی کشور را بدهد و این نهاد انقلابی بیش از ۲۱ سال در مناطق محروم کشور به ارائه خدمات پرداخت.

انحلال سازمان جهاد سازندگی خطایی بزرگ بود

این نهاد انقلابی در دوران اصلاحات با جهاد سازندگی ادغام شد؛ پس ‌از این اتفاق مقام معظم رهبری در فرمانی انقلابی دستور تأسیس بسیج سازندگی کشور را صادر نمودند.

امروز با گذشت بیش از ۱۸ سال از عمر جهاد سازندگی، کمتر دانشجویی وجود دارد که حداقل یک‌بار پایش به مناطق محروم باز نشده است؛ خوشبختانه طی سال‌های اخیر علاوه بر دانشجویان طرح اردوی هجرت باعث شده که  از ظرفیت دانش‌آموزی کشور نیز  در حوزه سازندگی استفاده شود.

 

بسیج سازندگی جانشینی خلف برای جهاد سازندگی

فعالیت‌های ۱۸ ساله بسیج سازندگی تجربه‌های موفقی برای کشور داشته و باعث نهادینه شدن فرهنگ جهاد در بین دانشجویان، دانش‌آموزان و برطرف کردن بعضی از مشکلات عمرانی_ نوسازی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی_ بهداشتی مناطق محروم شده است.

رهبر معظم انقلاب در دیداری که با جوانان جهادگر در تاریخ ۳۱ شهریور ۸۹ داشتند در مورد اردوهای جهادی بیان کردند: «یک روز نیازِ حرکت دفاعی در درون جامعه بود، یک روز نیازِ حرکت دفاعی در مرزهای کشور بود، یک روز نیازِ به علم و دانش است، یک روز نیازِ به تحکیم عقاید و ایمان‌هاست، یک روز نیازِ به خدمتگزاری است... شما سفیران کار و تلاش خواهید شد. وقتی شما در یک محیطی حاضر می‌شوید؛ در کویر، در کوهستان، در نقاط دور از دسترس، در میان مردم محروم مشغول کار می‌شوید، جوانی که در آنجاست، از شما الهام می‌گیرد و شما می‌شوید سفیر تلاش و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت.»

  الگوی فرهنگ و مدیریت جهادی تنها راه توسعه کشور

پس از فرمان رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی مجموعه بسیج سازندگی اقدام به راه‌اندازی جنبشی در این حوزه کرده و این سازمان معتقد است که پیشرفت کشور منوط به جبران عقب‌ماندگی‌های علمی و فناوری و رفع ناکارآمدی‌های رسوب‌کرده در سازمان‌ها و سازوکارهای دولتی و اصلاح ساختارهای معیوب و بیماری‌های مزمن اقتصادی است و این‌ها جز با الگوی فرهنگ و مدیریت جهادی ممکن نیست.

بسیج سازندگی لرستان در مناطق محروم این استان طی ۱۸ سال گذشته اقدامات بسیاری انجام داده است که به یمن پیروزی انقلاب اسلامی مسئول بسیج سازندگی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به تشریح فعالیت‌های این سازمان در لرستان پرداخته است.

 

افتتاح 58 پروژه عمرانی، اقتصادمقاومتی و برگزاری ۲۶ اردوی جهادی در دهه فجر در لرستان

علی بیرانوند بابیان اینکه بسیج سازندگی در سال ۸۱ در لرستان تشکیل اما فعالیت‌های آن به ‌صورت جدی از سال ۸۳ آغاز شد، بیان کرد: در دهه فجر امسال بسیج سازندگی لرستان ۳۰ طرح عمرانی، ۲۸ پروژه اقتصاد مقاومتی و ۲۶ اردوی جهادی در استان برگزار و افتتاح می‌کند.

 وی با عنوان کردن این موضوع که اردوهای جهادی بسیج سازندگی به اردوهای یک‌روزه تا ۱۰ روزه تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: امسال ۳۵ هزار ۷۹ نفر در اردوهای جهادی شرکت کرده که نسبت به سال گذشته  شاهد رشد قابل ‌توجهی بوده‌ایم.

 

برپایی پنج بیمارستان صحرایی در سال ۹۷
مسئول بسیج سازندگی لرستان بابیان اینکه امسال ۲۵۴ گروه عمومی بهداشت درمان، ۹ گروه تخصصی و پنج بیمارستان صحرایی در راستای افزایش کیفیت بهداشت و درمان در مناطق محروم ایجاد شده، اظهار کرد: در حوزه کشاورزی امسال ۱۳۹ گروه مهندسی که هر گروه متشکل از پنج مهندس علوم کشاورزی بوده به مناطق محروم استان اعزام کرده‌ایم.

شرکت بیش از ۳۵۵ هزار لرستانی در اردوهای فرهنگی بسیج سازندگی

بیرانوند با عنوان این موضوع که اهداف فرهنگی اردوهای جهادی پر رنگ‌تر از کارهای عمرانی آن بوده، تصریح کرد: در اردوهای یک تا سه‌روزه بیشتر بر مباحث فرهنگی توجه می‌شود؛ از زمان آغاز فعالیت بسیج سازندگی در لرستان تا به امروز بیش از ۳۵۵ هزار نفر در اردوهای یک تا سه‌روزه شرکت کرده‌اند.

شرکت بیش از ۱۲۰ هزار لرستانی در اردوهای عمرانی بسیج سازندگی

وی بابیان اینکه توسعه روستایی به‌عنوان یکی از ارکان اساسی توسعه کشور محسوب می‌شود و اردوهای جهادی با انجام فعالیت‌های عمرانی در قالب برنامه‌های ۷ تا ۱۰ روزه به دنبال توسعه یافتن روستاها هستند، خاطرنشان کرد: طی ۱۶ سالی که از عمر بسیج سازندگی لرستان می‌گذرد حدود ۱۲۰ هزار نفر در اردوهای ۷ تا ۱۰ روزه شرکت کرده‌اند که محور اصلی این اردوها فعالیت‌های عمرانی بوده است.

 

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 23 هزار لرستانی

مسئول بسیج سازندگی لرستان با عنوان کردن این موضوع که طی سال‌های اخیر به دنبال پایه‌گذاری فرهنگ اقتصاد مقاومتی با عزم و اراده ملی و تلاش جهادی در میان مردم مناطق محروم بوده‌ایم، گفت: طی ۱۶ سال اخیر به بیش از 23 هزار نفر از اهالی مناطق محروم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داده ایم  و با دادن وام خود اشتغال‌زایی از آن‌ها حمایت کرده‌ایم.

اعزام 3 هزار و ۱۲۸ گروه عمومی و تخصصی پزشکی به مناطق محروم استان

بیرانوند بابیان اهمیت ارتقای بهداشت و درمان در مناطق محروم استان بیان کرد: طی سال‌های اخیر دو هزار 980 گروه متشکل از پزشکان عمومی به مناطق محروم اعزام کرده‌ایم که حضور این گروه‌ها در این مناطق به‌صورت مستمر بوده و درصورتی‌که تشخیص دهند منطقه به پزشک متخصص نیازمند است گروه‌های تخصصی به آن منطقه اعزام شده چنانکه طی ۱۶ سال اخیر بیش از ۱۴۸ گروه تخصصی اعزام کرده‌ایم.

برپایی 24 بیمارستان صحرای در طول عمر بسیج سازندگی استان

وی بابیان اینکه در صورت بحرانی بودن وضعیت بهداشت و درمان منطقه در گام آخر اقدام به ایجاد بیمارستان صحرایی در آن منطقه می‌کنیم، افزود: تا به امروز ۲۴ بیمارستان صحرایی در مناطق محروم استان راه‌اندازی شده که تأثیر بسیار مثبتی بر روند درمان مردم این مناطق گذاشته است.

 

پروژه ساخت 800 خانه برای مددجویان کارنامه‌ای درخشان برای بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی لرستان بابیان مهم‌ترین فعالیتی که بسیج سازندگی لرستان طی عمر خود انجام داده، اظهار کرد: پروژه ساختن ۸۰۰ خانه برای مددجویان کمیته امداد استان، بزرگ‌ترین طرح بسیج سازندگی لرستان بوده که خوشبختانه تا به امروز ۹۱ مورد از آن‌ها تکمیل‌شده است و در صورت تأمین اعتبار مابقی آنان نیز تا پایان شهریورماه سال آینده تکمیل می‌شوند.

بیرانوند بابیان اینکه بسیج سازندگی لرستان به‌صورت داوطلبانه تا به امروز بیش از ۹۶ خانه برای مردم نقاط محروم استان ساخته است، تصریح کرد: علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و درمانی در حوزه حمایت از اشتغال‌زایی نیز اقدامات خوبی مانند اعطای ۲۰۴ وام 30 میلیون تومانی برایی ساخت صنایع تبدیلی در استان اشاره کرد.

 گزارش از محمد عبدالله زاده

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد صدیقی شامگاه چهارشنبه در نشست تبیینی مسؤولان کانون‌های بسیج فرهنگیان استان کردستان با بیان اینکه بسیجی باید اقتضائات آن را رعایت نماید، بسیج فرهنگیان را توده معلمان عنوان کرد و گفت: ما از حقیقت بسیج خیلی فاصله گرفته‌ایم و باید به این باور برسیم که توده‌های بسیج این انقلاب را حفظ کرده‌اند.

صدیقی کارهای مهم انجام شده در کشور را بر پایه تلاش عموم مردم توصیف کرد و گفت: باید قدری جدی‌تر به مسأله بسیج نگاه کنیم.

وی افتخار امام و رهبری را بسیجی بودن دانست و آن را نصب‌العین عموم مردم عنوان کرد.

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان کشور با ورود به حوزه بسیج فرهنگیان و بیان اینکه باید بسیج نسبت خود را با مسائل مشخص کند، اظهار کرد: مسأله ما مطالبات محوری رهبری در خصوص فرهنگیان است.

صدیقی، این مطالبه را خواسته هرساله رهبری عنوان کرد و گفت: انقلاب در تعلیم و تربیت، محور اساسی خواسته رهبری است.

تحول در آموزش و پرورش باید از ریشه اتفاق بیفتد

وی با طرح این سوال که آیا طراحی ما در سازمان بسیج فرهنگیان هم‌سو با دغدغه رهبری است، عنوان کرد: تحول در آموزش و پرورش باید از ریشه اتفاق بیفتد.

وی شناسایی میدان کار را ابتدایی‌ترین کار در حل مسأله تحول دانست و با خاطرنشان کردن داستان سند ۲۰۳۰ گفت: طرح‌های عملیاتی دشمنان تعلیم و تربیت باید تبیین شود.

این مقام مسؤول در سازمان بسیج فرهنگیان با یادآوری موضع رهبری در خصوص سند ۲۰۳۰، حساسیت ایشان را نشان از اهمیت موضوع بیان کرد و گفت: در سال‌های اخیر تلاش ویژه‌ای در اجرای سند تحول بنیادین به انجام نرسیده است.

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان، مأموریت بسیج فرهنگیان را پاسخ به دغدغه رهبری دانست و با بیان اینکه بسیج باید قاعده بد مانع در برابر تحول را بر هم بزند، عنوان کرد: موضع‌گیری بسیج فرهنگیان در برابر کج‌روی‌های دولت در آموزش و پرورش باید بدون اغماض باشد.

بسیج فرهنگیان مأموریت‌های خود را در آموزش و پرورش مساله محور کند

صدیقی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان باید شانه‌های خود را زیر بار مسؤولیت آموزش و پرورش ببرد، تلاش این توده را در راستای تحول در آموزش و پرورش ضروری خواند و گفت: این قشر باید مأموریت‌های خود در آموزش و پرورش را مسأله‌محور نماید.

وی با اشاره به موضوع جذب در آموزش و پرورش و تحولات رقم خورده در این زمینه، آن را محصول تلاش انقلابی فرهنگیان جوان بسیجی عنوان کرد و گفت: ریل جذب آموزش و پرورش بعد از ۸۰ سال توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص جنگ در عرصه تعلیم و تربیت، جذب در بسیج فرهنگیان را از مهم‌ترین فعالیت در این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: عمق نفوذ انقلاب اسلامی از این طریق باید در مسأله‌ها صورت گیرد.

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان مکانیزم تربیت نسل توسط دشمن را قاعده‌ای باطل دانست که باید به دست انقلابی‌ها از بین برود و افزود: اصل بازی دشمن باید به هم زده شود و در غیر این صورت نتیجه مؤثری به دست نمی‌آید.

صدیقی در ادامه سخنان خود در خصوص عملکرد دشمن، موجودیت دشمن را خط قرمز او عنوان کرد و با بیان اینکه در این عرصه اگر کسی بخواهد با او مقابله کند، طرف مقابل را حذف می‌کند، اظهار داشت: بر هم زدن قاعده دشمن در عرصه تعلیم و تربیت لازم و ضروری است.

وی افزود: بسیج فرهنگیان باید آمادگی لازم را برای پیاده‌کردن موضوع تقابل با نقشه دشمن در تعلیم و تربیت را به دست آورد.
صدیقی پایه اساسی هویت بسیج را مردم و حضور آنان دانست و گفت: باید مکانیزم‌ها را برای حضور گسترده و عملی مردم فراهم نمائیم.

وی در پایان سخنان خود وجود نیروهای دغدغه‌مند در بسیج فرهنگیان را منبع انسانی ارزشمندی برای کمک به تحول در آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: پیدا کردن جوانان فعال و سپردن مسؤولیت به آنان لازم و ضروری است.

کد خبر 6088274

دیگر خبرها

  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • پرسپولیس خواهان تغییر رای دانیال
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • حسینی از بازی با فولاد محروم شد