Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سرهنگ پاسدار علی دستوری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم گفت: بسیج سازندگی قم آمادگی دارد با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود در زمینه‌های گوناگون خدمت رسانی به مردم استان، فعالیت کند و این راهبرد را در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با قدرت بیشتری دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: به همین منظور ۵۱۴ طرح زودبازده به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری دستگاه‌های اجرایی در قم،عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد:بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این طرح‌ها تا پایان شهریورماه سال آینده افتتاح می‌شود و در دسترس مردم مناطق هدف قرار خواهد گرفت.

۵۱۴ طرح مربوط به استان قم،در موضوع‌هایی مانند آب روستایی و تامین برق توسط انرژی خورشیدی می‌باشد که تا پایان شهریورماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

سیزدهم بهمن ماه جاری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، عملیات اجرایی ۴۰ هزار طرح عمرانی زودبازده با رویکرد آب و اشتغال در روستا‌ها و مناطق محروم کشور با شعار «دست در دست مردم، پنجه در پنجه شیطان» با پیام ویدئو کنفرانس سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور رئیس بسیج سازندگی به صورت همزمان در سراسر کشور با رمز «یا فاطمه زهرا (س)» شروع شد.

دستوری بیان کرد: از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در ایام الله دهه مبارک فجر، شرکت و ارائه گزارش اقدام‌های این سازمان خدمت رسان، در نمایشگاه دستاورد‌های چهل ساله انقلاب در مصلای قدس قم بود که با استقبال پرشور بازدیدکنندگان و ثبت نام داوطلبان برای حضور در فعالیت‌های جهادی همراه شد.

نمایشگاه شکوه چهل ساله در قم به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر هفته گذشته با هدف بیان گوشه‌ای از عملکرد و فعالیت‌های نظام در طول چهار دهه از انقلاب برپا و با استقبال مردم این استان روبرو شد.

سرگرد پاسدار سید علی سید میرزایی اشاره کرد:این گروه‌های جهادی که شامل بیش از۴۰۰ جهادگر بسیجی بودند،در عرصه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، مشاوره و امور خانواده، اقتصاد مقاومتی، مقابله با آسیب‌های فضای مجازی و نیز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و حاشیه شهر به خصوص محله‌های تحت پوشش طرح کرامت در ایام الله دهه فجر، فعالیت کردند.

همچنین مدیر حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی قم تصریح کرد: به مناسبت دهه فجر و به میمنت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۰ گروه جهادی محله محور در استان مشغول خدمت رسانی بودند.

وی ادامه داد: به طور خاص نیز پنج گروه جهادی عرصه بهداشت و درمان در این ایام به ویزیت رایگان بیماران و مراجعه کنندگان اقدام نمودند.

سید میرزایی همچنین با بیان این که در حال حاضر بر اساس اهداف و برنامه‌های مقرر در طرح اعتلاء، ۱۵۴ گروه جهادی در سطح استان قم شناسایی، ثبت و سازماندهی شده اند،افزود: فراخوان برنامه ریزی برای فعالیت ۱۱۰ گروه جهادی در ایام نوروز در استان در حال انجام است تا بتوانیم به زدودن بخشی از محرومیت‌ها کمک کنیم.

بسیج سازندگی استان دارای ۳۳ گروه جهادی از میان طلبه‌های حوزه‌های علمیه، ۲۲ گروه جهادی از میان دانشجویان دانشگاه‌های استان و ۲۰ گروه جهادی از بین داوطلبان حوزه‌های مساجد و محلات قم است.

بیش از سه هزار جهادگر بسیجی در قالب ۷۵ گروه جهادی به صورت داوطلبانه در فعالیت‌های بسیج سازندگی استان قم، حضور دارند.

محرومیت زدایی و انجام طرح‌های عام المنفعه از اهداف بسیج سازندگی است که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب، تشکیل شد.

انتهای پیام /ح

آبرسانی، محور طرح‌های بسیج سازندگی قم در دهه فجر است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق شهروندی سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در آئین تجلیل از رزمندگان و خانواده‌های تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح الله، اظهار کرد: حضور در مناطق مرزی و محل‌های استقرار رزمندگان تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح الله در غرب کشور، بهترین خاطرات به یاد ماندنی را برای من به همراه داشت.

استاندار مرکزی محرومیت زدایی را از جمله اقدامات تیپ ۷۱ سپاه روح‌الله استان مرکزی دانست و افزود: امروز پس از گذشت حدود ۲ سال و نیم مجاهدت، ایثار، خدمت و تلاش شبانه روزی رزمندگان تیپ ۷۱ مردم پایه در حال مراجعت هستند که در این مأموریت بسیار دشوار، موفق و سربلند بیرون آمدند و موجب افتخار جامعه رزمندگان و نیروهای مسلح استان مرکزی شدند و مایه امید و دلگرمی همه مردم استان هستند.

مخلص الائمه تأکید کرد: مجاهدتِ توأم با نظم و اِشراف و روحیه عالیِ فرماندهان، تکاوران و بسیجیانِ تیپ ۷۱ در مناطق غرب کشور بسیار قابل تقدیر بود و با توجه به اینکه امنیت یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت است زحمات و مجاهدت‌های این تیپ در پیشرفت کشور بسیار قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: همچنین اقدامات مردم‌یاری تیپ ۷۱ روح‌الله در منطقه و تعامل جوانان و پیشکسوتان بسیجی و فرماندهان این تیپ با مردم و ریش‌سفیدان نیز شایان توجه بود و تیپ ۷۱ سپاه روح الله با حضور مقتدرانه خود در غرب کشور افتخاری دیگر برای مردم قهرمان استان مرکزی به ماندگار گذاشت.

فلسفه سپاه حضور شجاعانه در قلب مخاطرات است

فرمانده تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح الله استان مرکزی نیز بیان کرد: فلسفه سپاه پاسداران حضور و ایستادگی شجاعانه در قلب مخاطرات است و مهمترین ویژگی پاسداران و بسیجیان ثبات قدم، اعتقاد به نصرت الهی و بصیرت است.

سردار رضا کریمی افزود: حضور تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح الله در مناطق مرزی استان کرمانشاه دارای برکات بسیار فراوانی بود که مهمترین آن خدمت به مردم و تأمین امنیت در مناطق مرزی بود که با توکل بر خدا و مجاهدت‌های فراوان علاوه بر رفع بسیاری از تهدیدات اقدامات بزرگ و اساسی در حوزه‌های خدمت رسانی انجام شد.

وی تأکید کرد: مردم دوستی، مردم داری و مردم یاری مهمترین رکن فعالیت‌های تیپ ۷۱ در مناطق مرزی بود که اقدامات اساسی و کلان در حوزه‌های محرومیت زدایی و کمک‌های معیشتی انجام شد.

سردار کریمی با اشاره به اقدامات و مأموریت‌های تیپ طی یک دو دهه اخیر بیان کرد: تیپ مردم پایه ۷۱ سپاه در ۲ دهه اخیر در مأموریت‌های مختلف از جمله حضور در شمال غرب کشور، دفاع از حرم اهل بیت (ع)، حضور در استان‌های مختلف و رفع بحران‌های طبیعی از جمله سیل و زلزله و حضور در استان کرمانشاه خوش درخشیده و در این مأموریت‌ها علاوه بر اینکه تجارب ارزنده‌ای کسب کرده توانسته الگوهای خوبی در کشور به ماندگار بگذارد.

وی تأکید کرد: با توجه به سرکشی‌های فرماندهان ارشد و مسئولین کشوری از پایگاه‌ها و فعالیت‌های تیپ ۷۱ در کرمانشاه و همچنین گزارشات میدانی نشان از موفقیت ۱۰۰ درصدی تیپ در منطقه دارد و قطعاً تا سالیان سال برکات فعالیت‌های ماندگار تیپ مشهود است.

کد خبر 6063111

دیگر خبرها

  • ارائه ۲۵ هزار خدمت به مردم طی نوروز توسط گروه‌های جهادی
  • اردوی جهادی رمضانی سپاه در شهرستان راز و جرگلان برقرار است
  • ۱۱ هزار گروه جهادی در نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند
  • تامین تجهیزات عمرانی برای تقویت گروه های جهادی سازندگي
  • تقویت گروه های جهادی با تامین تجهیزات عمرانی
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • بسیج سازندگی در شهرستان‌های تازه تاسیس منشا خدمت ویژه باشد
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی
  • محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است