Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویا حسین‌خانی متخصص زنان و نازایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: عقیمی در مردان و زنان با کمبود ویتامین E رابطـه دارد؛ بـا کمبود این ویتامین بافت‌های تولید مثلی تخریب می‌شوند، سـایر ویتامین‌های موثر عبارتند از A ، B۲، B۶ (تولید هورمون‌های مردانه) که در باروری بسیار موثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص زنان و نازایی ادامه داد: تعدادی از سیستم‌های آنزیمی مربـوط بـه بـاروری در زن و مرد است برای مثال رشد و نمو دیواره‌ رحم بـستگی بـه روی دارد، این ماده معدنی برای تولید اسپرم در مردان نیز مـورد نیـاز است، تغذیه در تولید اسپرم نقش مهمی ایفا می‌کند و اگر انرژی کافی از طریق مواد انرژی‌زا توسط مایع در گردش خون به اسپرم نرسد می‌تواند به آسیب دیدگی آن منجر شود.

بیشتر بخوانید: عجیب‌ترین دلایل ناباروری مردان/ آقایان، جایی که حشره‌کش زده اید، نمانید!

حسین‌خانی با تاکید بر اینکه نوشیدن قهوه و مواد غذایی حاوی کافئین در افزایش احتمال ناباروری در زنان نقش دارد، گفت: نوشیدن پنج فنجان قهوه در روز یا بیشتر خطر ابتلا به ناباروری را تـا ۲ برابـر افزایش می‌دهد، بطور کلی مصرف بیش از ۵۰۰ میلی گرم قهـوه در روز در ناباروری زنان مؤثر است، استفاده زیاد از غذا‌های آمـاده که حاوی نگهدارنده‌ها و سموم هستند نیز به کاهش توان باروری منجر می‌شود.

بـین تعـداد سـیگار مصرفی و نازائی رابطه مستقیم وجود دارد

وی با بیان اینکه سیگار یکی دیگر از عـواملی اسـت کـه شـانس باروری را به میزان قابـل تـوجهی کـاهش مـی‌دهد، اظهار کرد: سیگار کشیدن روی حـاملگی تـأثیر سـوء دارد و قدرت باروری را هم در زن و هم در مرد کاهش می‌دهـد، خطـرات مـصرف دخانیات بـا افزایش سن بیشتر می‌شود، بـین تعـداد سـیگار مصرفی و نازائی رابطه مستقیم وجود دارد.

این متخصص زنان و نازایی بیان کرد: یکی از اصول قابل توجه در پیشگیری و درمان ناباروری در زنان ورزش اســت، اصــولاً تحرک کافی و ورزش، نقش ویژ‌ه‌ای در کلیه مراحل مربوط به بارداری، تغییرات خاص، سن بلوغ و عوارض مربوط به دوران بارداری دارد.

حسین‌خانی گفت: زنانی که تحرک کافی دارند، زمانی که اقدام به باردار شدن می‌کنند، با مشکلات کمتری روبرو می‌شـوند و بـه علـت داشتن وزن مناسب از عوارضی مانند افزایش فشار خون خاص بـارداری، اختلالات گوارشی و نیز چاقی بیش از حد در امان می‌مانند.

تمرینات ورزشی سنگین؛ اختلالات قاعدگی و ناباروری به همراه دارد

وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین دلایل نازایی در زنان، خصوصاً در افراد چاق مربوط به عارضه تخمدان پلی کیستیک و سـندرم متابولیـک اسـت کـه می‌توان با انجام حرکات ورزشی متعادل و زیـر نظـر پزشـک ایـن عارضه را درمان کرد و از پیشرفت آن جلوگیری کرد، باید توجـه کرد که دوندگان ماراتون و زنانی کـه تمرینـات ورزشـی سـنگین دارند، مستعد اختلالات قاعدگی و ناباروری هستند.

بیشتر بخوانید: چه سنی برای باروری مناسب است؟

آیا ناباروری قابل درمان است؟

این متخصص زنان و نازایی درباره راه‌های درمان ناباروری، گفت: درمان در اکثر موارد با روش‌های ساده ولی گاه گران امکان پذیر است مثلا در خانم‌های دچار اخـتلال در کارکرد تخمدان با دارو‌های خاص در عمده موارد مشکل حـل می‌شود؛ در صـورت گرفتگی و انسداد لوله رحم معمولا ابتدا با کمک جراحی (بـاز و یا استفاده از لاپاراسکوپی) اقدام به باز کردن لوله‌ها می‌شود ولی درمان‌های فوق در ۱۵-۲۰ درصد از زوج‌های نابارور موفق نیست و استفاده از روش‌های آزمایشگاهی برای درمان نابـاروری ضـرورت پیدا می‌کند.

وی یادآوری کرد: در مردان هـم در مـوارد مـشکلات کوچکتر از دارو یـا جراحـی اسـتفاده می‌شود و در صـورت عـدم حـصول نتیجـه از برداشـت سلول‌های جنسی (اسپرم) از بافت بیضه و تلقیح داخل تخمک در آزمایشگاه (ICSI) استفاده خواهد شد؛ در صورتیکه بـا اسـتفاده از روش‌های فوق نتیجه مطلوب حاصل نشود، سایر روش‌ـها شـامل تخمک اهدائی، جنـین اهدائی و رحـم جـایگزین و یـا فرزنـد خواندگی به زوج پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدمهدی مجاهد سونامی سرطان را خطری بسیار جدی دانست و گفت: سرطان علاوه بر درد و رنج بیماری، هزینه‌های بسیار زیادی به بیمار و خانواده آنها تحمیل می‌کند که هدف از راه اندازی این بیمارستان تسهیل دسترسی بیماران به خدمات درمانی و کاهش هزینه‌های تحمیلی بیماران است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ بیمار سرطانی در این بیمارستان پذیرش و تحت درمان قرار گرفته‌اند گفت: علاوه بر مسائل درمانی، پژوهشگران این بیمارستان موفق به دستاورد‌های خوب علمی در شناسایی و درمان سرطان شده اند که به زودی درباره آن اطلاع رسانی می‌شود.

او ادامه داد: بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) دارای چهار دستگاه شتاب دهنده خطی است که ۲ شتاب دهنده فعال و ۲ دستگاه دیگر مجهز به هوش مصنوعی نیز به زودی وارد مدار بهره برداری می‌شود.

مجاهد ادامه داد: دستگاه تشخیص پت اسکن به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تشخیص و درمان سرطان طی ماه‌های اخیر در این بیمارستان نصب و فعال سازی شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال توسط خیرین نوع دوست به این بیمارستان اهدا شده است گفت: بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) دزفول پس از بیمارستان محک مجهزترین بیمارستان درمان سرطان در کشور است که شهره جهانی پیدا کرده است.

بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول، وابسته به انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به سرطان از سراسر ایران به ویژه شهر‌های شمالی خوزستان و استان‌های ایلام و لرستان را تحت پوشش خدمات حمایتی و درمانی رایگان خود قرار داده است.

انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در سال ۹۱ به همت مردم دزفول در این شهرستان شکل گرفت و با حمایت‌های مردمی پشتیبان و حامی بیماران مبتلا به سرطان است.

تمام خدمات ارایه شده در این بیمارستان از جمله رادیوتراپی، شیمی درمانی، پت اسکن، آنژیوگرافی قلب، ویزیت بیماران، آزمایشگاه و همچنین اسکان و غذای بیماران و همراه آنها در این بیمارستان به صورت رایگان است.

بیمارستان خیریه سرطانی امام حسین مجتبی (ع) در هشت طبقه و زیربنای ۹ هزار مترمربع ظرفیت ۱۰۵ تخت بیمارستانی دارد که هم اکنون سه طبقه از این بیمارستان همچنان به بهره برداری نرسیده است.

دیگر خبرها

  • ثبت ۷۶۱۸ شکایت درمانی در سامانه ۱۹۰/ بررسی نبود پزشک متخصص
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • ارائه خدمات درمانی تمام وقت در بیمارستان‌های تامین اجتماعی مازندران در ایام نوروز
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس
  • عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید
  • توسعه ایمنی درمانی سلول‌های تی برای درمان سرطان خون
  • علائم بزرگ شدن پروستات چیست؟ (+ گیاه درمانی )