Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، شهرام غفاری مخترع ۴۲ ساله ارومیه‌ای در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی به خبرنگاران گفت:  ۳۵ اختراع ملی دارم که در این بین ۱۵ اختراع ثبت بین المللی شده است.

وی افزود: مخترع یک دستگاه هستم  که ۱۵ مدال طلا در سطح  بین المللی کسب کرده است، دستگاه دفندر قادر به تولید امواج و صوت هایی هست که انسان قادر به شنیدن آن نیست اما حیوانات و به خصوص حشرات موذی را از محل دفع می‌کند و هم اکنون در برخی از کشور های اروپایی و آمریکایی و به خصوص در فرودگاه ها و فروشگاه ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اختراع بعدی من ساخت یک پنل گرمایشی است که رکورد کم مصرف ترین دستگاه گرمایشی را کسب کرده است.

این مخترع ارومیه‌ای اظهار کرد: مصرف این پنل گرمایشی حداقل ۱۰۰ و حداکثر ۳۰۰ وات است این سیستم هوشمند است و دمای اتاق را همواره در ۲۳ درجه سانتیگراد حفظ می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: کمپانی ما در  ارومیه است و ۱۵ زیرمجمومه فعال دارد که یک شعبه آن در ترکیه نیز ثبت شده است.

غفاری در خاتمه گفت: استاندار و معاون اقتصادی شان حمایت خوبی از ما داشته اند، ما در ارومیه پتانسیل های بسیار خوبی همچون مخترعین و صاحبین فکر جوان و توانمند که لازم است از آنان حمایت بشود.

نویسنده: علی غیور

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمایت اختراع مخترع حمایت مسئولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day

روز جهانی لوازم التحریر World Stationery Day هر سال در آخرین چهارشنبه آوریل برگزار می‌شود که در سال جاری این روز مصادف با ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز جهانی لوازم‌ا لتحریر World Stationery Day یک رویداد سالانه است که هر چهارشنبه آخر ماه آوریل برگزار می‌شود و امسال با روز بیست‌وچهارم آوریل مصادف شده است. جهان از این روز برای گرامی‌داشت تمام انواع لوازم‌التحریر شامل خودکار، مداد، کاغذ، منگنه، پاک‌کن، نشانگر، ماژیک های‌لایت، کارت پستال، مداد رنگی، نوار چسب و هر لوازم دیگری بهره می‌گیرد که در این زمره جای دارد.

لوازم‌التحریر ابزار مهم مکاتبات است و از زمان‌های ماقبل تاریخ در شکل‌های گوناگونی وجود داشته است. انسان‌های گذشته از ابزارهای مختلفی برای نوشتن نامه، انتقال پیام یا حفظ اطلاعات استفاده می‌کرده‌اند. امروزه نیز با وجود پیشرفت تکنولوژی، لوازم‌التحریر همچنان نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کند.

تاریخ روز جهانی لوازم‌التحریر ۱۴۰۳

روز جهانی لوازم‌التحریر در سال ۲۰۲۴، روز بیست‌وچهارم آوریل مصادف با پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

تاریخچه اختراع لوازم‌التحریر

واژه انگلیسی لوازم‌التحریر، Stationery، از کلمه لاتین قرون وسطایی "stationarius" گرفته شده است که به معنای بدون حرکت یا دائمی و شامل مواد نوشتاری تجاری تولید شده از جمله کاغذ برش‌خورده، پاکت‌نامه، ابزار تحریر، کاغذ فرم و سایر لوازم اداری می‌شود.

به گفته چندین مورخ، کاغذ توسط یک خواجه چینی به نام تسای لون در حدود سال ۱۲۱ پس از میلاد اختراع شد. وی این اختراع را با مخلوط کردن پوست داخلی درخت توت با الیاف بامبو به‌دست آورد. پیش از آن، سوابق باستانی یا روی بامبو نوشته می‌شد که بسیار سنگین بود یا روی ابریشم، که گران بود. مصریان باستان گیاهان نیز پاپیروس را به‌صورت ورقه‌های جامد و خشک در می‌آوردند و برای نوشتن از آن استفاده می‌کردند.

تاریخچه قلم را نیز می‌توان در دوران باستان جست‌وجو کرد. در سال ۱۳۰۰ قبل از میلاد، رومی‌ها از قلم‌های فلزی برای نوشتن روی لوح‌های مومی استفاده می‌کردند. این سازهای آهنی به شکل مداد بودند، یک انتهای تیز داشتند انتهای دیگر آن‌ها صاف و مدور بود. در همان دوره، کاتبان آسیایی از قلم‌های برنزی استفاده می‌کردند. سال‌ها بعد مصریان از نی‌های ضخیم بامبو یا کالاموس استفاده کردند و قلم معروف ساخته شده از پرهای قو یا غاز در قرن ششم در سویل اسپانیا ظاهر نشد. این قلم قرن‌ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت و قرن نوزدهم شاهد اختراع قلم‌های توپی بود که بلافاصله قلم‌های پر را از رده خارج کرد. این مدادها برای اولین بار در سال ۱۷۰۰ اختراع شد. سرب مدادی معمولاً از پودر گرافیت مخلوط با چسب رسی ساخته می‌شود که سپس در کوره پخته شده باشد. جوهر قلم نیز به‌طور عمده از ذرات رنگ یا رنگدانه به همراه سایر مواد افزودنی مانند آب، پلیمرها، روغن بذر کتان و مواردی از این قبیل تشکیل شده است.

قلم و کاغذ در قرن بیست‌ویکم به دلیل پیشرفت تکنولوژی محبوب خود را از دست داده و یادگیری آنلاین با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه به‌ویژه در دوران اخیر سیستم آموزشی را متحول کرده است. ارسال پیامک و ایمیل نیز هنر قدیمی نامه‌نویسی را کنار گذاشته است و حتی یادداشت‌های شخصی اکنون از طریق برنامه‌های تلفن همراه به اشتراک گذاشته می‌شوند. با این حال لوازم‌التحریر قدیمی هنوز در جهان مفید هستند و به‌طور کامل از بین نرفته‌اند.

تاریخچه روز جهانی لوازم‌التحریر

روز جهانی لوازم‌التحریر در سال ۲۰۱۲ ایجاد شد تا اطمینان حاصل شود که هنر نویسندگی منقرض نخواهد شد. این نگرانی به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژیکی زمان حال ایجاد شده است که نوشتن را بسیار کمتر از دیگر روش‌های ارتباطی کاربردی می‌کند. با این حال مطالعات نشان داده است افرادی که با دست خود می‌نویسند، بیشتر درگیر ارتباطات هستند و حتی بیشتر یاد می‌گیرند، بنابراین نوشتن و در نتیجه لوازم‌التحریر احتمالاً همیشه وجود خواهند داشت.

کد خبر 747568

دیگر خبرها

  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی حجابی و بدپوششی
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی