Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:08:27 GMT

امکان اجرای خط 2 مترو شیراز ظرف سه سال آتی وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۰۴۰۷

امکان اجرای خط 2 مترو شیراز ظرف سه سال آتی وجود دارد

شیراز- ایرنا- شهردار شیراز گفت: در صورت فراهم شدن شرایط استفاده از اوراق مشارکت پیش بینی شده برای قطار شهری شیراز، فاز اول خط دوم این پروژه (حد فاصل میانرود تا فلکه گاز) را می توان طی سه سال آتی آماده بهره برداری کرد.

به گزارش ایرنا، حیدر اسکندرپور عصر یکشنبه همزمان با دهه مبارک فجر در آیین بهره برداری از بخشی از ایستگاه مترو میدان امام حسین (ع) که با حضور معاون اول رئیس جمهوری انجام شد افزود: اجرای خط یک این پروژه با 24 کیلومتر طول 17 سال طول کشید که چنین طولانی شدنی ها در هیچ یک از پروژه های عمرانی به نفع شهر و شهروندان نیست و یک نقص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید از سال 92 به کلانشهرها اجازه داد که برای اجرای قطار شهری اقدام به انتشار و عرضه اوراق کنند که شهرداری شیراز تا پایان پارسال، هفت هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر کرد.
او اظهار داشت: برای امسال هم امکان انتشار 6 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای قطار شهری شیراز فراهم شده اما بانک مرکزی تاکنون اجازه انتشار این اوراق را صادر نکرده است.
شهردار شیراز، از معاون اول رئیس جمهوری تقاضا کرد که دستورات لازم برای صدور انتشار این اوراق را با هدف سرعت گرفتن روند اجرای پروژه خط 2 مترو شیراز صادر کند.
اسکندرپور گفت: قطعا سال آینده یک سال سخت برای شهرداری های کلانشهرهای کشور خواهد بود و عبور از این شرایط در سایه همراهی و کنار هم بودن ممکن خواهد بود.
خط دوم قطار شهری شیراز حدود 15 کیلومتر طول دارد که 10 کیلومتر آن از میانرود (جنوب شیراز)تا فلکه گاز (شمال شیراز) و پنج کیلومتر نیز از فلکه گاز تا میدان کلبه (شرق شیراز) امتداد دارد.
6122 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري شيراز چهل سالگي انقلاب مترو شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر

تین نیوز

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان، به طول ۴۶ کیلومتر در دست اجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: این اداره کل با بهره گیری از متخصصان واجد شرایط و دارای صلاحیت در حال اجرای پروژه های راهسازی و ایمن سازی با سرعت و کیفیت مناسب است.

شاهسوندی افزود: پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان یکی از پروژه های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است که در حال حاضر در دست اجرا قرار دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طول این پروژه ۴۶ کیلومتر است عنوان کرد: با اقدامات و تلاش های به عمل آمده، هم اکنون پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان دارای ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین اعتبار به موقع پروژه ها، گفت: تا کنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شاهسوندی در خصوص مشخصات فنی و احجام به کار رفته در پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان تشریح کرد: تا کنون در این پروژه ۶۶ تن میلگرد، ۲۰۰ مترمکعب بتن ریزی، ۳ هزار مترمکعب خاکریزی و ۶۰ هزار مترمکعب خاکبرداری اجرا شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • از گسترش فضای سبز تا انجام تحولات مثبت عمرانی در سطح منطقه یک شیراز
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • اجرای پروژه نصب حفاظ میانی در آزادراه کرج - قزوین