Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:08:20 GMT

22 بهمن، فجر رَستن از ظلم و رُستن آگاهی

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۲۷۷۸

22 بهمن، فجر رَستن از ظلم و رُستن آگاهی

قزوین - ایرنا - در طول تاریخ، هیچ حادثه‌ای مانند پیروزی انقلاب اسلامی و حوادث بعد از آن نبوده که مردم در آن نقش مستقیم داشته باشند، آن هم مردمی که فارغ از سن، جنسیت و سطح تحصیلات در کنار هم حضور یافته و با قیامی چنین بزرگ، فجر رَستن از یوغ ظلم و رُستن بیداری بیافرینند.

به گزارش ایرنا در آن سال هایی که شب ستم، طولانی تر از همیشه به نظر می رسید و چشم ها داشت به تاریکی عادت می کرد، بالاخره آن صبح صادق فرا رسید، خورشید طلوع کرد و امام با دم مسیحایی خود جانی دوباره به دل ها بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنوز هم پس از گذشت 40 سال از فجر انقلاب، شب زدگان آن سال ها، طعم شور خون ناشی از شلاق های شکنجه و استبداد را به یاد دارند، هنوز هم رنج محرومیت ها از یاد پیرزنان و پیرمردان بیرون نرفته است، هنوز هم یاد ابهت پوشالی رژیم 2500 ساله شاهنشاهی در ذهن و جان این مردم سنگینی می کند.
در انقلاب اسلامی مردم از هر طبقه و قشری در کنار هم حضور پیدا کردند و بدون اتکا به زور و قدرت توانستند رژیم تا دندان مسلح متکی به قدرت های استکباری را از پای درآورند.
همچون مردمان تمام شهرها، تظاهرات و خروش مردم قزوین در مناسبت های مختلف در طول تاریخ پیش و پس از انقلاب اسلامی در تاریخ این کهن دیار می درخشد.
تظاهرات مداوم، نشست های شبانه، پخش اعلامیه و شب نامه علیه حکومت طاغوت، به آتش کشیدن مشروب فروشی ها، دستگیری و شکنجه انقلابی ها در زندان های مخوف ساواک همه و همه اتفاقات ریز و درشتی است که حضور پر رنگ این مردم در گستره انقلاب اسلامی را به تصویر می کشد.
این سخن امام راحل که ' قزوین هم از شهرهایی بود که خرابی و مصیبت از اکثر جاها درش بیشتر واقع شد و شما قزوینی های محترم هم مصیبت دیدید هم خرابی در شهرتان واقع شد و هم پایمردی کردید' خود سندی بزرگ از نقش مردم فهیم این دیار در ظفر انقلاب است.
سالخورده ها و نسل های اول انقلاب، روزهای مبارزه را به یاد دارند، روز هایی که مردم با اشک و لبخند اما با روحیه امید در خیابان ها تظاهرات کرده و با شعارهای مرگ بر شاه، با ماموران سرکوبگر در می افتادند، بی شک همان طور که پیروزی این انقلاب منوط به حضور و پایمردی مردم بوده تداوم آن نیز در گرو ایستادگی و خستگی ناپذیری همین مردم است.
12 تا 22 بهمن ماه هر سال به مناسبت سالروز و یادآوری حماسه های ملت بزرگ ایران در ایستادگی صادقانه در برابر ظلم و جور رژیم طاغوت، فرصت مناسب و یکی از تجلی گاه های به نمایش گذاشتن و به تصویر کشیدن وحدت آحاد جامعه در تحقق آرمان ها و اهداف متعالی و بر اساس تاکیدات رهبر انقلاب، تداوم بخش نظام اسلامی بوده و نقش تعیین کننده ای در مسیر پرتلاطم انقلاب و کشورمان داشته است.
با همه پیروزی های به دست آمده و اتفاقات شیرین در عمر 40 ساله این انقلاب، هنوز راه زیادی تا رسیدن به قله های بلند و حقیقی پیروزی داریم، راهی که ادامه آن جز با اتحاد و همدلی مردم و مسئولان میسر نیست.
هنوز هم در جهان شلوغ و پرهیاهویی که دشمن با تمام توان با انواع تهدیدات عرصه را هر روز بر ایران و ایرانی تنگ تر می کند، چشم و گوش های ایرانیان نیز حساس تر از پیش این حیله ها را می بیند و می شناسد.
اکنون در این هنگامه دشوار که تحریم و تهدید ایران هنوز هم پس از سال ها از ذهن دشمن بیرون نرفته بلکه به امید شکست این نظام مردمی ،هر روز بیش از پیش حلقه محاصره را تنگ تر می کند، همبستگی و وحدت همچنان تنها پیش شرط پیروزی نهایی ماست.
فردا دوشنبه 22 بهمن می تواند عرصه تجلی همین وحدت و همدلی باشد و نشان دهد که مردمان این دیار چگونه با روحیه صبر و تحمل در مقابل مشکلات، به فرموده خلف صالح خمینی کبیر، به خیابان ها می آیند و خروش مرگ بر استکبار آنها در آسمان این دیار طنین انداز می شود چرا که این مردم در همه این سال های سخت و دشوار با تمام وجود درک کرده اند که ما برای آن که ایران خانه خوبان شود خون دلها خورده ایم و رنج دوران برده ایم.

*** در اربعین انقلاب، امید ما به آینده روشن افزایش یافته است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه « اربعین »در آیین الهی جایگاه ویژه ی دارد و بسیاری از معارف قدسی به اربعین گره خورده است گفت: انقلاب سلامی ایران هم اکنون در اربعین خود در اوج اقتدار قرار دارد و با 40 سالگی این انقلاب و بیداری جهانی مردم دنیا و اتفاقاتی که در حال رخ دادن است امید ما به آینده ای روشن افزایش یافته است.
آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: ایران اسلامی در بسیاری از عرصه های علمی، فرهنگی و نظامی به پیشرفت های بزرگی دست یافته و در عرصه های متعدد جزو کشورهای برتر دنیا است مسیری که با مجاهدت های چهل ساله مردان، زنان و پیران و جوانان انقلاب هموار شده و امروز با امید به آینده روشن انقلاب همچنان نیازمند روحیه مجاهدت و تلاش برای تحقق اهداف دیگر انقلاب در ابعاد فرهنگی، علمی، عرفانی، سیاسی، اجتماعی، صنعتی، نظامی، اقتصادی و امور بین المللی است.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی بین الطلوعین حکومت حضرت مهدی(عج) و زمینه ساز طلوع خورشید حکومت ایشان است زمانی که امام خمینی ( ره ) مبارزه با حکومت پهلوی را آغاز کرد عده ای با خرده گیری به ایشان می گفتند با کدام نیرو و نفر عزم مبارزه با شاه را دارید امام ایشان در پاسخ فرمودند سربازان من در گهواره هستند و همین نوزادان حامی و پشتیبان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس شدند.
امام جمعه قزوین اظهار داشت: زمانی انقلاب اسلامی به چاردیواری مدرسه فیضیه خلاصه می شد و رژیم ستم شاهی آنجا را نیز با زور و شکنجه از طلبه ها گرفت اما امروز می بینیم به برکت انقلاب اسلامی مرزهای انقلاب به کشورهای یمن، سوریه، لبنان و غزه توسعه یافته است.

***دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول تاریخ بی نظیر است
استاندار قزوین نیز گفت: انقلاب ما در اصل انقلابی متفاوت با سایر انقلاب های جهان و صرفا فرهنگی و دینی بود و با هدایت ها و رهبری امام راحل و فداکاری و پشتیبانی مردم به پیروزی رسید.
عبدالمحمد زاهدی افزود: ساقط کردن نظام شاهنشاهی و تبدیل آن به نظام جمهوری، مهم ترین تحول در تاریخ سیاسی کشور است بنابراین باید اذعان کرد که دستاوردهای انقلاب اسلامی درر 40 سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی اضافه کرد: قطع وابستگی به بیگانگان و پیشرفت در عرصه های مختلف نظامی، تکنولوژی، علمی و فناوری بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
زاهدی ادامه داد: انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت های مبارزان انقلابی به پیروزی رسیده است و امروز نیز فرهیختگان جامعه و مسئولان نظام در قالب برنامه های مختلف باید دستاوردهای آن و رشادت های شهدا و انقلابیون را برای مردم، خصوصا نسل امروز و فرداهای میهن اسلامی تشریح کنند.
وی گفت: از آنجایی که دشمنان نظام از ابتدای انقلاب تاکنون درصدد ضربه زدن به انقلاب بوده و هستند، مردم و مسئولان باید نماد وحدت ملی را در دهه فجر امسال که همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، تقویت کرده و در این زمینه متحد باشند تا دشمنان نتوانند نقشه های شوم خود را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران عملیاتی کنند.

***انقلاب اسلامی جهان معاصر را به لرزه درآورد
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران پدیده مبارکی بود که در اواخر دهه هفتاد میلادی و قرن بیستم جهان معاصر را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علی قابل افزود: از طرفی در این چهل سال با همه کمبودها و وجود مشکلات زیادی که دشمنان از طریق جنگ تحمیلی و یا تحریم برای مردم ایجاد کرده اند ایران اسلامی توانسته است دستاوردهای بزرگی را نیز داشته باشد که باید این دستاوردها بیش از گذشته برای مردم بازگو شود.
وی اضافه کرد: در عرصه سیاست و سپهر آن از چند منظر می توان به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی توجه داشت که حاکمیت تفکر اسلام ناب محمدی بر پایه ولایت فقیه، سرنگونی استبداد 2500 ساله شاهنشاهی در ایران، ارتقای مشارکت سیاسی و حضور فعال مردم در سرنوشت خویش و به دست آوردن استقلال و آزادی به معنای خاص و پرمفهوم هر یک، مناظری هستند که از زاویه دید آنها می توان به انقلاب اسلامی نگریست.
حجت الاسلام والمسلمین قابل ادامه داد: دفاع قهرمانانه در برابر حملات رژیم بعث عراق در دوران هشت ساله دفاع مقدس، تشکیل نیروهای مردمی سپاه و بسیج مستضعفان، نوید و مژده ای است که در سایه جمهوری اسلامی نصیب مردم ایران شد.
وی اظهار داشت: در عرصه بین المللی نیز این انقلاب دستاوردهای بزرگی به جا گذاشته است که بیشتر در تجدید حیات اسلام در جهان معاصر و ایجاد و تسری بیداری اسلامی و حمایت از مظلومان جهان بر پایه تفکر نه شرقی و نه غربی خود را نشان می دهد.
وی افزود: در آستانه چهلمین بهار انقلاب سلامی و با پشت سرگذاشتن چهار دهه ایثار و مقاومت ملت فهیم و قدرشناس ایران اسلامی می رویم تا پرچم دار استقلال و امنیت پایداری باشیم که مرضای مظلومان و ستمدیدگان جهان است.
6012/7388

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انقلاب 22 بهمن قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۲۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فقط ۷۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود که به فرمان امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی برگرفته از جنس مردم تاسیس شد.


سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: سپاه پاسداران باید برای بحران‌هایی که برای کشور و مردم به وجود می‌آید، همیشه مهیا و آماده باشد.


پاسداران خدمت به خلق خدا را سرلوحه کار‌های خود قرار داده اند، از جبهه‌های جنگ و نبرد حق علیه باطل تا جبهه‌های سازندگی.


حجت الاسلام رستگار، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان می‌گوید: سپاه پاسداران الگوی ولایتمداری، سربازی و خدمتگزاری برای مردم و جامعه اسلامی و انقلابی است.


گروه‌های جهادی دست در دست هم پای کار محرومیت زدایی از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب استان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • برای آگاهی‌بخشی و انعکاس خواست مردم
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم
  • «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود