Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «فرهاد دژپسند» در نشست هم‎اندیشی با حضور فعالان اقتصادی استان گلستان گفت: سران برخی کشورهای منطقه نگران موقعیت کذایی و کاغذی خود هستند و با نزدیک شدن با آمریکا می خواهند جایگاه کاذب خود را حفظ کنند.

وی بیان کرد: مگر اینها در زمان اوباما پیشنهاد ندادند که دولت ایالات متحده به ایران حمله کند و آنها هزینه اش را می پردازند که این مسائل بی شک ریشه در اقتدار و شکوه ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: آنها وقتی می بینند که ایران روز به روز در حوزه صنایع دفاعی، علوم هسته ای، علوم بنیادی، نانو تکنولوژی و بسیاری بخش های دیگر به قله های اقتدار رسیده و قدرت اول منطقه تبدیل شده، بیشتر دچار ترس و نگرانی می شوند.

دژپسند ادامه داد: دستیابی به قدرت نظامی و دفاعی وعده الهی برگرفته از آیات قرانی است که با توجه به سیاست های مسالمت آمیز ایران، بهره برداری از این تجهیزات، امنیت را برای دیگر کشورهای منطقه نیز به ارمغان خواهد آورد.

وی در ادامه به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: فعالان و تجار بخش خصوصی باید با تزریق بخشی از درآمد های ارزی ناشی از صادرات کالا و خدمات، شکاف بازار سرمایه را برطرف کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: بازنگشتن ارز حاصل از صادرات به معنای خروج سرمایه از کشور و موضوعی نپذیرفتی است.

دژپسند گفت: بخشی از کمبودهای مورد نیاز بخش خصوصی مرتبط با کمبود زیرساخت هاست که حل آن نیازمند صرف زمان بیشتر است.

وی افزود: برای تولید کننده، واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای و صادر کننده، فرش قرمز پهن می‌کنیم اما چشم تیزبین خواهیم داشت و اجازه اختلال در تجارت و سوء استفاده از موقعیت را به کسی نخواهیم داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به نظارت‎ دولت در مسائل اقتصادی تأکید کرد و یادآور شد: دولت به برگشت ارز در صادرات تأکید دارد؛ چرا که شکاف بازار سرمایه را پر می‎کند.

دژپسند افزود: در شرایط تحریم که دشمن به دنبال خروج ارز از کشور است، مقابله با این کار حائز اهمیت است و انتظار داریم بخش خصوصی در این بخش فعال باشد.

وی تأکید کرد: برای جذب سرمایه‎گذار خارجی از هیچ کمکی دریغ نمی کنم چرا که کشور امروز به سرمایه‎گذاری نیاز دارد.

در این جلسه تعدادی از مدیران استانی مرتبط و فعالان اقتصادی استان دغدغه های خود را با وزیر امور اقتصادی و دارایی در میان گذاشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی اوباما ایران ایران اسلامی سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس را گرامی داشت و اظهار کرد: این اتفاق که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب رخ داد و اتفاقاتی مانند آن که به اشکال مختلف تکرار شده کینه‌توزی آمریکا با ایران اسلامی را بر همگان ثابت کرده است.

وی افزود: البته شکست‌های مکرر آمریکا از ملت بزرگ ایران تأییدکننده این حقیقت است که اگر ملتی برای خدا قیام کند، قدرت‌های استکباری هرگز نمی‌توانند آن را شکست دهند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران است و از معجزه‌های بزرگ عصر حاضر برای اهل عبرت به حساب می‌آید، گفت: واقعه این روز، تذکری برای اثبات قدرت لایزال الهی و سستی مکر و حیله دشمنان خداست.

وی در ادامه به متولیان فرهنگی و رسانه‌ای کشور توصیه کرد تا برای آشنایی جوانان با تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند و در این باره افزود: ماجرای طبس یکی از اتفاقات مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید در عرصه داخلی و بین‌المللی و به جهانیان معرفی شود.

آیت‌الله جنتی همچنین به حسب روز منتسب به وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به بیان سخنی از امام هادی (ع) که خطاب به ایشان بود، مبنی بر اینکه «انت ولینا حقاً؛ تو دوست‌دار و یاور حقیقی ما هستی» پرداخت و عنوان کرد: این توصیف از زبان امام معصوم نشانگر جایگاه برجسته این بزرگوار است.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم (ع) در دورانی بسیار سخت و پُر مخاطره برای گسترش معارف ناب اسلام مجاهدت کردند و از این جهت، الگویی مناسب در عرصه جهاد تبیین هستند.

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به هفته کار و کارگر که از امروز آغاز می‌شود، گفت: در فرهنگ متعالی اسلام، کار و تلاش یک ارزش است و این موضوع باید در جامعه ما نمود بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران، مدافعان صف مقدم هستند و مشارکت با انگیزه این قشر شریف، حقیقتاً دفاع مقدس از عزت ملی و لازمه شکست نقشه‌های ناجوانمردانه دشمنان است.

کد خبر 6087568 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد