Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، ساکنان شهر «رقه» سوریه بار دیگر اعتراض خود را علیه حضور شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» و نیروهای خارجی حاضر در این شهر اعلام کردند.

خبرنگار «اسپوتنیک» از رقه گزارش داد که دو نفر از عناصر امنیتی نیروهای دموکراتیک موسوم به نیروهای «آسایش» یکشنبه (روز گذشته) کشته و چهار نفر از آنان نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد در پی انفجار دو بمب دستی که افراد نقاب‌دارِ سوار بر موتور سیکلت به سمت آنان پرتاب کردند، کشته و زخمی شدند.

این انفجار در اطراف ورزشگاه «الاسود» رقه رخ داد. دو روز پیش نیز یک انفجار در نزدیکی همین ورزشگاه، مقر نیروهای آسایش را هدف قرار داد.

در پی این انفجار، شش نفر کشته و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند. نیروهای دموکراتیک هم در واکنش به این انفجار، شمار نیروهای آسایش را افزایش دادند.

روز گذشته یک گشتی متعلق به نیروهای دموکراتیک در پی انجفار یک بسته انفجاری در میدان «النعیم» در مرکز رقه منهدم شد که در پی آن، دو نیروی دموکراتیک کشته شدند.

یک گشتی نیروهای دموکراتیک نیز در روستای «ابوقبر» واقع در جنوب شهر «سلوک» (شمال رقه) منفجر شد که بر اثر آن، یک نفر کشته و چند نفر نیز زخمی شدند.

در کنار این انفجارها، ساکنان رقه به نیروهای دموکراتیک هشدار دادند که باید صدها تن از افراد بازداشتی خود را آزاد کنند. این افراد، به خاطر اعتراض به رفتارهای نیروهای دموکراتیک، بازداشت شده بودند.

در همین ارتباط، خبرنگار اسپوتنیک اعلام کرد که ساکنان و عشایر رقه و دیرالزور روز گذشته پرچم‌های فرانسه و آمریکا را به آتش کشیدند و بار دیگر درخواست خروج «نیروهای اشغالگر آمریکا و فرانسه از سوریه و توقف مداخله خارجی در امور داخلی آن –تحت هر بهانه‌ای-» را مطرح کردند.

این افراد در جریان تظاهرات و اعتراضات خود تأکید کردند که «ارتش عربی سوریه، تنها حامی و ضامن تمامیت [ارضی] سوریه و امنیت ملت» این کشور است.

ساکنان این مناطق تأکید کردند که مصمم هستند با اشغالگری آمریکا و همه نیروهای خارجی که در سوریه به صورت غیر قانونی حضور دارند، مقابله کنند و با همکاری ارتش سوریه آنان را بیرون برانند.

این افراد از دولت سوریه خواستند، پلهایی را که نیروهای آمریکایی تخریب کردند، بازسازی کنند.

رقه از مارس 2013 تا ژانویه 2014 در اشغال گروه تروریستی جبهه النصره قرار داشت و پس از آن، داعش آن را اشغال کرد و این شهر را «پایتخت خلافت» خودخوانده خود قرار داد.

شبه نظامیان کُرد با همکاری ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در اکتبر 2017 با داعش به توافق رسیدند و عناصر این گروه به دیرالزور انتقال یافتند و نیروهای کُرد بر آن مسلط شدند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را به کریستف لوتوندولا آپالا بن آپالا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو تقدیم کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در ماموریت خود، از (حضرت) امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ معاصر جهان نام بردو آمادگی خود را برای ارتقا و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. وی آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترکی از کارشناسان دو طرف برای بررسی سوابق پنجاه ساله روابط دو کشور و ارائه برنامه‌ها و راهکارها برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در آینده ابراز کرد. سفیر کشورمان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور، رویکرد رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقای را خاطر نشان ساخت.

وی افزود: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با دولت جمهوری دموکراتیک کنگو برای ارتقاء مناسبات فیمابین می‌باشد. سفیر کشورمان همچنین تصریح کرد گشایش سفارت این کشور در تهران می‌تواند اعتلای بیشتر روابط را تسهیل کند.

کد خبر 6087059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق