Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان با قرار دادن عنوان 'چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران' در سرتیتر اخبار امروز (دوشنبه) خود گزارش داد: ایران همچنان نشان داده که قصدی برای تسلیم در برابر آمریکا و فشارهای بین المللی ندارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سی ان ان در گزارشی ویژه افزود: 40 سال از انقلاب اسلامی که در آن شاه سرنگون شد می گذرد و این امر منجر به چند دهه خصومت با آمریکا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'فردریک پلتن' خبرنگار این شبکه خبری تلویزیونی از تهران در این گزارش افزود: آیت الله خمینی (ره) در فوریه 1979 حکومت شاه را سرنگون و جمهوری اسلامی را اعلام کرد.
وی ادامه داد: 'عبدالقاسم شفیعی' بازرگان ایرانی می گوید در روزهای انقلاب، گروه های مخالف را سازماندهی می کرده و اکنون انقلاب پس از 40 سال نتیجه داده است.
بنابراین گزارش، عبدالقاسم شفیعی به سی ان ان گفت: معتقدم از لحاظ دینی و ایدئولوژیک انقلاب به اهداف خود دست یافته اما از منظر اقتصادی به دلیل تحریم ها و سوء مدیریت های داخلی هنوز به این اهداف دست نیافته ایم.
این رسانه خبری تصویری آمریکایی ادامه داد: انقلاب اسلامی همچنین خیزشی بود علیه حمایت آمریکا از شاه، در اواخر سال 1979 دانشجویان ایرانی به سفارت آمریکا در تهران یورش بردند و بیش از 50 پرسنل سفارت را به مدت بیش از 400 روز در اسارت قرار دادند.
سی ان ان افزود: روابط ایران و آمریکا هرگز بهبود نیافت، تندروها با وجود توضیح اخیر رهبر عالی ایران، همچنان در نماز جمعه شعار 'مرگ بر آمریکا' سر دادند، رهبر عالی ایران در روزهای اخیر این موضوع را توضیح داد که شعار مرگ بر آمریکا مرگ ترامپ، جان بولتون و پمپئو است یعنی مرگ بر دولتمردان آمریکایی و ما مشکلی با مردم آمریکا نداریم.
خبرنگار سی ان ان ادامه داد: دولت ترامپ از توافق هسته ای که در دولت اوباما به امضا رسید خارج شد و تحریم هایی برای فلج کردن اقتصاد ایران اعمال کرد.
سی ان ان افزود: آمریکا می گوید ایران تهدیدی برای اسراییل، متحد آمریکا در خاورمیانه است و به شدت بر برنامه موشکی ایران می تازد، برنامه ای که ایران آن را یک موضوع دفاعی می خواند.
خبرنگار سی ان ان گفت: ایران نشان داده که قصد سر تسلیم فرود آوردن در برابر آمریکا و فشار های بین المللی را ندارد، ایران می گوید به برنامه ساخت موشک های بالستیک خود که تنها برای مقاصد دفاعی است ادامه می دهد، ایران برای نخستین بار ویدیویی که در آن تاسیسات زیر زمینی ساخت موشک است را منتشر کرد.
پلتن افزود: 40 سال پس از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تقابل بین ایران و آمریکا ادامه دارد.
اروپام ** 1302 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چهل سالگي انقلاب سي ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر و استقامت شهید حجازی در برابر مشکلات ستودنی بود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو صبح پنجشنبه در مراسم سالروز شهادت سرلشکر پاسدار شهید سید محمد حجازی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: شهید حجازی با ویژگی‌های شاخص و نمونه خود اقدامات بسیار گرانبهایی را در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار در اوج توطئه‌های دشمن در صحنه‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی با آرامش خاطر اقدامات ارزنده‌ای را مبتنی بر فرامین امامین انقلاب انجام می‌داد.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر با بیان اینکه شهید حجازی با استفاده از آموزه‌های دینی در راستای اهداف الهی انقلاب اسلامی حرکت می‌کرد اظهار کرد: صبر و استقامت شهید حجازی در برابر مشکلات ستودنی بود.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های شاخص شهید سید محمد حجازی گفت: صبر و استقامت، ایمان به خدا، رعایت نظم و انضباط، اعتماد به نفس بالا، اخلاق، رفتار و کردار نیک بخش کوچکی از ویژگی‌های این شهید والا مقام محسوب می‌شود.

کد خبر 6081875

دیگر خبرها

  • زندگینامه شهدا سرشار از درس است
  • صبر و استقامت شهید حجازی در برابر مشکلات ستودنی بود
  • پاسخ کوبنده ایران اسلامی در برابر هر تهدید دشمنان
  • شکست هیمنه صهیونیستها در عملیات وعده صادق سپاه
  • اسرائیل در صورت تداوم ماجراجویی‌ها پاسخ قاطعانه‌تری دریافت می‌کند
  • نیروهای مسلح ایران هیمنه رژیم اشغالگر قدس را شکستند
  • دشمنان ایران نمی‌توانند در برابر نیروهای مسلح قد علم کنند
  • از تسلیم در ۸۰ ساعت تا تحقق وعده صادق در ۵ ساعت
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • پاسخ ایران، بزرگ و بی‌نظیر بود/ تل‌آویو قادر به ادامه جنگ نیست