Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای با یک نشریه آمریکایی که بامداد دوشنبه منتشر شده، دادن حق اظهارنظر به مردم را مهم‌ترین موفقیت انقلاب اسلامی توصیف کرده است.

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران با یک نشریه آمریکایی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران مصاحبه کرده است.

وزیر خارجه ایران در این مصاحبه که ماه دسامبر در قطر انجام شده و بامداد دوشنبه برای اولین بار منتشر شده، درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت: «مهم‌ترین موفقیت، اعطای حق اظهارنظر به مردم در مسائل داخلی و خارجی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی اضافه کرد: «مردم ما، صرفنظر از اینکه با سیاست‌های حکومت موافقت باشند یا خیر معتقدند که در آینده‌شان نقش دارند.»

ظریف، در خصوص کمبودهای مربوط به انقلاب اسلامی گفت: «اگر وضعیت را با ایده‌آل‌هایی که ما به آن‌ها فکر می‌کردیم مقایسه کنید، دستاوردهای زیادی نداشته‌ایم؛ اما اگر وضعیت را با واقعیت‌های امروز منطقه مقایسه کنید به نظرم عملکرد خیلی خوبی داشته‌ایم.»

وزیر خارجه ایران اضافه کرد: «بنابراین، بستگی به این دارد که آن را با چه چیزی مقایسه کنیم. ما هم در زمینه مسائل داخلی و هم در زمینه مسائل خارجی، ایده‌آل‌های خیلی بالاتری داشتیم.»

ظریف در پاسخ به این سوال که جمهوری اسلامی ایده‌آل، چه ویژگی‌هایی دارد گفت: هدف انقلاب ایجاد «نوعی از حکومت بوده که دو مولفه را با یکدیگر ترکیب کند: اسلام و جمهوریت. اسلام و دموکراسی.»

وی اضافه کرد: «جامعه ایده‌آل، جامعه‌ای خواهد بود که در آن اختلافات حداقل باشد و جامعه‌ای که در آن ایران بتواند بر اساس علم و فناوری و با تکیه بر قابلیت‌های مردم خودش گام بردارد و با سایر کشورهای دنیا همکاری کند. ما دستاوردهایی داشته‌ایم، اما نه به اندازه‌ای که آرمانمان بود.»

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محمد جواد ظریف احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

به گزارش خبرگزاری مهر، «شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان» وزیر خارجه امارات عربی متحده در تماس تلفنی، با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز تأسف از وقوع سیل سنگین در امارات، آمادگی کشورمان برای کمک به مردم در معرض سیل را اعلام کرد.

شیخ عبدالله بن زائد وزیر خارجه امارات عربی متحده در این تماس تلفنی بر اراده کشورش جهت توسعه روابط دو جانبه در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

طرفین بر توسعه روابط دو جانبه و برگزاری منظم کمیته‌های مشترک اقتصادی و کنسولی تأکید کردند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در مورد آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف هر چه سریع‌تر این جنایات و تسریع در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و نیز در خصوص برخی دیگر از تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

کد خبر 6082273 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • گفتگوی اختصاصی سی ان ان با وزیر امور خارجه ایران
  • برگزاری نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای اسلامی
  • طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است
  • پاسخ ایران به اسرائیل موفقیت راهبردی بزرگ بود
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • توجه به هویت ملی، رمز موفقیت صداوسیما
  • مقایسه ارتش پهلوی با ارتش جمهوری اسلامی، هویت انقلاب ما است + فیلم
  • پیام وزیر خارجه ایران؛ پرچم بالاست
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش