Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: انقلاب اسلامی ادبیات و مفاهیم جدیدی نظیر استقلال، آزادی، ولایت فقیه و... را در جهان ایجاد کرد که سبب نگرانی آمریکایی‌ها گردید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه، امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در راهپیمایی 22 بهمن ماه شهرستان بهارستان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ برای آمریکایی‌ها یک شوک سیاسی بود و تمامی معادلات آن‌ها را در منطقه و جهان برهم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پیش از انقلاب اسلامی ایران جهان به صورت دو قطبی اداره می شد و درآن زمان کشور ما یکی از مستعمرات مهم آمریکایی‌ها بود و ایران مزیت‌های فراوانی نظیر قرار گیری در شمال تنه هرمز و خلیج فارس، همسایگی با شوروی و... برای آمریکا داشت.

پوردستان با بیان اینکه نگرانی اصلی آمریکایی‌ها از دست رفتن منافعشان نبود، تشریح کرد: نگرانی اصلی آمریکا این بود که انقلاب اسلامی با خود ادبیات و مفاهیم جدیدی نظیر استقلال، آزادی، ولایت فقیه و... آورده بود و آن‌ها به خوبی می دانستند که اگر مقابل ایران ایستادگی نکنند، این ادبیات به کل جهان منتقل خواهد شد و به همین دلیل از روز بعد از پیروزی انقلاب، توطئه‌ها و نقشه‌های خود را علیه ایران آغاز کردند.

وی باتاکید بر اینکه ملت ولایتمدار انقلاب اسلامی با تدابیر معمار کبیر انقلاب توانست بر توطئه‌های دشمنان غلبه کند، اظهار داشت: آمریکا از تحریم، تحریک صدام و تحمیل جنگ، تهدید دیگر کشورها برای معامله نکردن با ایران و... استفاده کرد تا از شکل گیری قطب قدرتی به عنوان جهان اسلام جلوگیری کند اما هرگز موفق نشد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش همچنین به همراهی ۳۰ کشور و سازمان ملل با آمریکا در ابتدای ورود این کشور به خاورمیانه اشاره کرد و ادعان داشت: در سال ۱۳۸۰ قصد آن‌ها حمله به عراق و افغانستان و..‌ نبود بلکه هدفشان جمهوری اسلامی ایران بود اما دیدند که این کشور رهبری فرزانه و مردمی حاضر در صحنه و نیروهای آماده‌ای دارد و به همین دلیل با فکر مهیا شدن شرایط به کشورهای همسایه حمله کردند.

وی درپایان باتوجه به اینکه آمریکا یک دشمنی ریشه‌ای با جمهوری. اسلامی ایران دارد، افزود: امروز بحث جنگ هیبریدی را مطرح کرده‌اند که به معنی حمله همزمان در تمامی جبهه‌های اقتصادی، نظامی، فرهنگی، روانی و... می باشد و امروز چنان جبهه‌ای بین ما و آمریکا ایجاد شده است و امروز دشمن بر روی جنگ پولی و روانی سرمایه‌گذاری زیادی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ قاطعانه ایران اسلامی به حماقت دشمن صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی پنجشنبه شب در یادواره ستارگان دوکوهه و بزرگداشت شهید حاج ابراهیم همت در پادگان دوکوهه اندیمشک با اشاره به اینکه دشمن از توان بالای رزم نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی بی اطلاع است، افزود: پاسخ مقتدرانه سپاه موجب شادی مستضعفان عالم و عزت ایران در جهان شد.

وی با بیان اینکه اگر دشمن صهیونیستی حماقت خود را ادامه می‌داد و به ایران اسلامی تعرض کند، پاسخی بسیار شدیدتر به آنها داده می‌شود، تصریح کرد: امروز حرف حق انقلاب اسلامی در دنیا طنین انداز شده است،   مردم کشور‌های جهان امروز همان ندای امام خمینی (ره) پیرامون خباثت، تجاوزگری و کودک کشی آمریکا و رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد:  حمله به کنسولگری و اماکن دیپلماتیک کشور‌ها در تمام قوانین ممنوع است ولی رژیم صهیونیستی با حماقتی تمام عیار به کنسولگری ایران در سوریه تجاوز کرد و پاسخ این حماقت خود را دید.

سردار سرتیپ پاسدار فدوی بیان کرد:  سپاه با پاسخ تنبیهی رژیم صهیونیستی این پیام را به دنیا اعلام کرد که پیروزی از آن حزب خدا است و حزب شیطان سرنوشتی جز شکست و نابودی ندارد.

وی  تصریح کرد: بسیاری از توان رزم نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی برای دشمنان ناشناخته است ولی در زمان موعود، وقتی این توان تجلی یابد، دشمنان از قدرت نیرو‌های مسلح ایران اسلامی متحیر خواهند شد.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه  وعده خدا قطعی و تخلف ناپذیر است گفت: ایستادگی و استقامت در میدان‌های نبرد شرط پیروزی برابر مستکبران است و امروز جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و غزه قدرتمندتر و محبوب‌تر از هر زمانی در میان مردم عالم است.

سردار سرتیپ پاسدار فدوی افزود: جبهه مقاومت در برابر خبیثان عالم ایستاده و افتخار آفرینی می‌کنند و پشتیبانی و تجهیز هر چه بیشتر از جبهه مقاومت دستور فرمانده کل قواست و سپاه پاسداران این دستور را به طور کامل انجام داده و می‌دهد.

وی اظهار کرد:  امپراطوری رسانه‌ای دشمن که به دنبال سانسور پاسخ سخت سپاه پاسداران بودند، در رسیدن به اهداف خود برای حفظ هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی شکست خوردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد:  رزمندگان دوران دفاع مقدس ادامه دهنده راه یاد شهدا و منتظران حقیقی تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب هستند و عزت و افتخار کنونی کشور مرهون تبعیت از امامان انقلاب و تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید در راه استقلال و عظمت کشور است.

سردار سرتیپ پاسدار فدوی افزود:   دلدادگان نظام اسلامی به عهد و پیمان خود استوار بودند و در تمام عرصه‌های مورد نیاز در میدان حاضر داشته و دارند و دوکوهه محل عروج شهدا و مناجات عارفانه رزمندگان است و بازماندگان دوران دفاع مقدس همچنان بر عهد و پیمان خود با امام و شهدا ایستاده اند.

وی با تجلیل از ۲۴ هزار شهید شهر تهران اظهار کرد: لشکر حضرت محمد رسول الله (ص) تهران در دوران دفاع مقدس هشت فرمانده لشکر تقدیم انقلاب و اسلام کرده است که این نشان دهنده در میدان بودن و در خط مقدم فرماندهان این لشکر است.

 

دیگر خبرها

  • دشمن برای جبران عملیات تحقیرآمیز خود دست به عملیات روانی زده است
  • دشمن برای جبران عملیات تحقیر امیز خود دست به عملیات روانی زده است
  • فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند
  • آمریکا و اسرائیل با ایجاد عملیات روانی علیه ایران به دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند/ اتفاق امروز صبح، ادامه جنگ روانی رژیم صهیونیستی است
  • پاسخ قاطعانه ایران اسلامی به حماقت دشمن صهیونیستی
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • امروز دشمن با عملیات روانی در پی ترمیم گنبد آسیب دیده خود است
  • جزئیات جدیدی از پاسخ موشکی ایران به اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور/ تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا ۳ ماه طول می‌کشد، اما تقریباً یک روز بیشتر طول نکشید/ تمام موشک‌های هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد