Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@14:25:20 GMT

باران و ترافیک مسافران مازندران را زمین گیر کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۵۸۳۵

پول‌نیوز - سرهنگ علیرضا قدمی: هم اکنون در مسیر رفت جاده هراز و همچنین در جاده کندوان از چالوس به سمت کرج در برخی مسیرها ترافیک سنگین است و تردد خودرو ها با کندی انجام می شود.
با وجود آغاز محدودیت های ترافیکی از ظهر امروز ، بارش باران و برف و حجم زیاد تردد در جاده های مازندران از ساعات آغازین امروز منجر به ترافیک سنگین شد و مسافران را در جاده های این استان منتهی به تهران زمین گیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا ، همزمانی تعطیلات پایان هفته با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و 22 بهمن، حجم زیادی از مسافران را برای مسافرت زمستانه به استان همیشه سبز مازندران کشاند و با توجه به اینکه از فردا آغاز روز کاری بعد از تعطیلات است، جاده های مازندران در مسیر بازگشت به پایتخت و مرکز کشور با ترافیک سنگین مواجه شده است.
بر اساس مشاهدات شاهدان عینی در جاده های هراز و کندوان مسافران و بومیان با ترافیک سنگین و بارش باران و مه غلیظ در برخی مسیرها رو به رو شدند و ترافیک در برخی مسیر های این 2 جاده به چندین لاین کشیده شده است و باران نیز از حرکت خودرو ها که اکثرا پلاک استان تهران هستند، کاسته است.
همچنین امروز سومین روز ترافیکی مازندران است و مردم استان و مسافران از روز شنبه شاهد ترافیک سنگین در محور های ورودی و خروجی استان هستند.
پیش از این نیز هواشناسی مازندران نسبت به ورود سامانه بارشی به استان و وزش باد شدید هشدار داده بود.در حال حاضر نیز بارش باران در شهر های غربی و مرکزی آغاز شده و در ارتفاعات نیز بارش برف مشاهده می شود.
فرمانده پلیس راه مازندران روز دوشنبه به ایرنا گفت که هم اکنون در مسیر رفت جاده هراز و همچنین در جاده کندوان از چالوس به سمت کرج در برخی مسیرها ترافیک سنگین است و تردد خودرو ها با کندی انجام می شود.
سرهنگ علیرضا قدمی با اشاره به اعمال محدودیت های ترافیکی در جاده های مازندران از ظهر امروز ، افزود: در حال حاضر در محور هراز ، حد فاصل پارک جنگلی تا سه راهی چلاو، پلیس راه بائیجان تا گزنک، سه راهی لاسم تا امام زاده هاشم و پلیس راه بایجان تا آب اسک ترافیک سنگین و در باقی مسیر پر حجم می باشد.
وی ادامه داد: محور کندوان هم در محدوده ورودی به جاده کندوان در شهر چالوس، شهر مرزن اباد تا هزار چم، بیلقان تا آدران ، تونل تا پل زنگوله و محدوده ساحلی تا تونل ترافیک خودرو ها پرحجم و همچنین به صورت نقطه ای سنگین است و مه غلیظ نیز در طول مسیر جریان دارد.
سرهنگ قدمی از وجود ترافیک پرحجم در بخشی از محور فیروزکوه هم خبر داد و گفت که ترافیک در این محور در ورودی و خروجی شهر زیرآب و محدوده کارسالار به صورت پرحجم ولی روان جریان دارد.
فرمانده پلیس راه مازندران وضعیت ترافیکی محور کیاسر را هم تا حدودی عادی توصیف کرد و گفت که در این محور تردد خودرو ها در حد فاصل تاکام تا شهر ساری پرحجم است ولی در سایر نقاط ترافیک روان و عادی است .
کندوان ، هراز و فیروزکوه سه محور اصلی ارتباط مازندران با پایتخت و غرب کشور است و محور کیاسر هم ارتباط این استان را با سمنان برقرار می کند. این محور در عین حال یکی از مهم ترین مسیرهای گردشگری مازندران به شمار می رود.
همچنین 2 محور در شرق و غرب استان راه ورودی مازندران از استان گلستان و گیلان است.
مازندران 10 هزار و400 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان حدود سه هزار کیلومتر آن محور های اصلی است.
توصیه های پلیسی برای امنیت بیشتر
فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به پیش بینی بارش های شدید تا صبح چهارشنبه، گفت : به دلیل لغزنده بودن جاده ها و کاهش میدان دید ، رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند و از اقدام به رانندگی پر خطر خودداری نمایند .قدمی همچنین با اشاره به آغاز موج بارش باران و برف در ارتفاعات محور های استان به رانندگان هشدار داد تا از رانندگی پر خطر ، سبقت و سرعت غیر مجاز و همچنین عدم رعایت فاصله قانونی پرهیز کنند.
وی همچنین افزود: به علت ترافیک سنگین و مه غلیظ در جاده های مازندران، احتمال خواب آلودگی افزایش یافته، که هشیاری بیشتر رانندگان و دیگر سرنشینان را می طلبد.
سرهنگ قدمی از رانندگان خواست تا با خواب آلودگی رانندگی نکنند و به هیچ عنوان از کناره خاکی جاده ها ادامه مسیر ندهند و ضوابط راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
وی تعجیل در رسیدن به مقصد و رانندگی با سبقت های غیر مجاز در هوای بارانی را بشدت خطرناک اعلام کرد و گفت: رانندگان در این مواقع از سرعت خود کاسته و صبوری را پیشه کنند تا هم امنیت خود و هم امنیت دیگران را تضمین نمایند.
سرهنگ قدمی از رانندگان خواست تا در همه حال بویژه هنگام مواجه شدن با ترافیک سنگین با آرامش رانندگی کنند.وی همچنین هشدار داد که رانندگانی که به دلیل رانندگی پر خطر از سوی پلیس راه متوقف شوند، تا 72 ساعت خودرو انها توقیف خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ترافیک بارندگی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین محور ایلام- سرابله

دریافت 10 MB کد خبر 6063755

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال ممنوع شد
  • ریزش سنگ در کندوان پاکسازی شد/ ترافیک سنگین در جاده
  • ترافیک در جاده چالوس و آزاد راه تهران شمال سنگین است
  • وضعیت جاده‌ها/ ترافیک سنگین در محور چالوس
  • تردد در محورهای هراز، سوادکوه و کیاسر عادی است/ ترافیک سنگین در کندوان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین/ترافیک سنگین در چالوس و محور تهران-شمال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ممنوعیت تردد در جاده چالوس
  • ترافیک سنگین محور ایلام- سرابله
  • ترافیک سنگین، جاده چالوس و تهران-شمال را یک‌طرفه کرد
  • تردد در جاده چالوس یکطرفه شد