Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - اصفهان شهر گنبدهای فیروزه ای و تجلی گاه زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی در 22 بهمن 1397 چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفت و در این جشن ملی پیروان سایر ادیان توحیدی در این کهن شهر ایران سرود پیروزی سر دادند.

به گزارش ایرنا، هموطنان زرتشتی، مسیحی و کلیمی ساکن اصفهان در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور در راهپیمایی 22 بهمن همگام با سایر هموطنان مسلمان، علیه استکبار جهانی فریاد زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از هموطنان کلیمی شرکت کننده در راهپیمایی 22 بهمن به خبرنگار ایرنا گفت: جامعه کلیمیان اصفهان براساس وظیفه ملی خود با ذوق در این راهپیمایی شرکت کرد.
یوسف صفارزاده با اشاره به اینکه جامعه کلیمیان ایران نسبت به جمعیت خود در هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است افزود: این نظام و مملکت با خون شهدا پایدار شده است و به حرکت خود دامه می دهد و وظیفه ما ست که از این دستاورد بزرگ پاسداری کنیم.
یکی دیگر از هموطنان کلیمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی موجب نزدیکی و همدلی بیشتر پیروان ادیان توحیدی با سایر هموطنان شد، افزود: انقلاب اسلامی گفت و گوی پیروان ادیان توحیدی را به ارمغان آورد و ندای حمایت از مظلوم را در سراسر جهان گستراند که باید این دستاورد بزرگ را پاس بداریم.
بیژن خاکشور با اشاره به توطئه های دشمنان علیه ملت ایران گفت: جامعه کلیمیان ایران جزئی از این ملت است و پاسداری از اهداف و آرمان های ملت ایران را وظیفه خود می داند و به همین دلیل امروز در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردیم.
وی افزود: امروز یهودی ها، مسیحیان و زرتشتی ها در کنار سایر هموطنان مسلمانان خود علیه دشمنان ملت ایران که چشم دیدن پیشرفت و استقلال این سرزمین را ندارند، شعار سردادند و بر حفظ وحدت و انسجام ملی تاکید کردند.
یکی از هموطنان ارامنه مسیحی اصفهان نیز گفت: ارامنه ایران در 40 سال گذشته همگام با هموطنان ایرانی با نثار جان خود از انقلاب عزیزمان دفاع کرده اند و امروز نیز با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که برای حفظ این دستاورد بزرگ و برای آبادانی و استقلال کشور از هیچ کوششی فروگذار نیستند.
مانیا قوکاسیان افزود: ملت ایران امروز به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب با حضور در راهپیمایی 22 بهمن گردهم آمدند تا پیروزی ملت شریف ایران در راه عدالت، حق و ارزش های دینی و انسانی که با رهبری حضرت امام خمینی (ره) نشات گرفت و با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دارد را ارج نهند.
وی اظهارداشت: ارامنه اصفهان همگام با سایر هموطنان خود در این راهپیمایی شرکت کردند تا چهل سال تلاش خستگی ناپذیر ملت ایران را پاس دارند و حرکت ملت ایران در حمایت از مستضعفان و رنج دیدگان علم در منطقه و در جهان پر آشوب را بر خلاف تمامی ایران ستیزی ها پشتیبانی کنند.
این هموطن مسیحی ادامه داد: روح و آرمان های انقلاب، ملت بزرگ ایران را در استمرار باورهای خود محکم و استوار نگه داشته است و تا استقرار عدالت و صلح در جهان دست از مبارزه برنخواهد داشت.
همچنین رئیس انجمن کلیمیان اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به همه احاد ملت ایران است و مختص یک گروه یا مذهب خاصی نیست، اظهار داشت: حضور در راهپیمایی 22 بهمن که نماد اتحاد ملی مردم ایران می باشد وظیفه هر ایرانی است و ما کلیمیان نیز جزئی از این ملت هستیم.
صیون ماه گرفته با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به همه ملت ایران است، گفت: کلیمیان نیز در برگزاری راهپیمایی 22 بهمن که جشن پیروزی این انقلاب است، سهم دارند و به همین دلیل در این مراسم حضور فعالی داشتند.
وی افزود: در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردیم تا همگام با سایر هموطنان توطئه های دشمنان علیه ملت ایران را خنثی و همبستگی ملت ایران را به رخ جهانیان بکشانیم.
همچنین نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران با بیان اینکه ارامنه کشور با تمام وجود در خدمت این انقلاب هستند، گفت: ارامنه در سخت ترین شرایط در کنار مردم ایران بوده اند و اکنون که جنگ اقتصادی علیه ملت ایران آغاز شده است همانند جنگ تحمیلی که فرزندان خود را برای حفظ انقلاب و کشور تقدیم کردند، برای برطرف شدن مشکلات کشور تلاش می کنند.
ژرژیک آبرامیان افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاثیر بسزایی در خنثی کردن توطئه های دشمنان علیه ملت ایران دارد و به همین دلیل ارامنه اصفهان در این مراسم حضور پررنگی داشتند و همگام با سایر اقشار مردم در این راهپیمایی شرکت کردند.
وی اضافه کرد: شرکت در راهپیمایی 22 بهمن نمایشی از اقتدار، پایبندی و باورمندی مردم ایران به انقلاب خود است و وظیفه ای ملی است که جامعه ارامنه با حضور در این راهپیمایی وظیفه شناسی خود را انجام داد.
یکی از زرتشتیان شرکت کننده در راهپیمایی 22 بهمن در اصفهان گفت: برگزاری این راهپیمایی، نماد همدلی، همزبانی و وحدت ملت ایران است بنابراین حضور در این مراسم برای ساخت و چینش چنین نماد زیبایی را وظیفه خود دانستیم و در آن شرکت کردیم.
کیقباد بهدین افزود: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای مهمی در همه زمینه ها برای کشور به ارمغان آورده است که مهمترین آن استقلال و آزادی است.
وی آزادی فعالیت های مذهبی پیروان ادیان توحیدی از جمله زرتشتیان و به رسمیت شناختن حقوق آنها را از جمله ویژگی های انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: این ویژگی در سایر انقلاب ها یا کشورها کمتر به چشم می خورد و پیروان ادیان در برخی کشورها برای انجام فرائض دینی خود با محدودیت مواجه هستند.
این هموطن زرتشتی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر عدالت و مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی است، گفت: برگزاری راهپیمایی 22 بهمن نیز برای تداوم این مسیر طراحی شده است و وظیفه خود دیدیم که در این راهپیمایی شرکت کنیم.
موبد زرتشتیان اصفهان هم شرکت در راهپیمایی 22 بهمن را وظیفه ملی دانست و گفت: به همین دلیل زرتشتیان استان همگام با سایر هموطنان در این مراسم شرکت کردند.
بهزاد نیک دین گفت: ما زرتشتیان همانند دیگر هموطنان هم پا و همیار در این راهپیمایی شرکت کردیم تا انقلاب اسلامی که موجب هویت بخشی ایرانیان شد را حمایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه برگزاری راهپیمایی 22 بهمن موجب دوستی و وحدت ایرانیان می شود، گفت: هرچه دوستی، همبستگی و قدرت ملت ایران افزایش یابد، موجب خشنودی ما می شود.
موبد زرتشتیان اصفهان اظهارداشت: آرزومندیم درخت تنومند انقلاب اسلامی هر ساله تناورتر شود و همه ملت های آزاده جهان بتوانند از ثمرات شیرین آن بهره مند شوند.
حدود 150 زرتشتی، 2 هزار یهودی و هفت هزار مسیحی در استان اصفهان زندگی می کنند.
6022/ 2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي 22 بهمن چهل سالگي انقلاب اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود برای عظمت و بزرگی ایران است

امام جمعه اصفهان گفت: هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود آن قدم برای عظمت و بزرگی ایران است و زمانی که اقتصاد شکوفا شود، دیگر دست ما در برابر دیگران دراز نیست، در جنگ غزه برای مردم مشخص شد که دشمن ما چه موجودی است و اگر بدانند چیزی نیاز داریم آن را به ما نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیران اداره کار و تشکل‌های کارگری و جامعه کار و تولید استان اصفهان ضمن تبریک پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت و نیروهای مسلح کشور در عملیات وعده صادق و هم چنین تبریک هفته کارگر به اهمیت و جایگاه ارزشمند کار و کارگر در اسلام اشاره کرد و اظهار کرد: اسلام پیرامون مسئله کار و کارگری بسیار حرف برای گفتن دارد.

وی افزود: هم چنان که امیرمومنان (ع) در روایتی به ارزش کارگر اشاره کرده و می‌فرماید «الکادُّ علی عِیالِهِ کالمُجاهِدِ فی سبیلِ اللّه» و در روایت دیگری حضرت می‌فرماید «مَنْ اَکَلَ مِنْ کَدِّ یَدِهِ کانَ یَوْمَ القیامَةِ فِی عِدادِ الاَنْبیاءِ وَیَاْخُذُ ثَوابَ الاَنبیاء» فردی که با دسترنج خود زندگی خود را اداره کند در قیامت در صف پیامبران قرار دارد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: این خطاب به کارگر مخلص و دلسوزی است که می‌خواهد نان حلال به دست آورد و همچنین قصد دارد جامعه خود را رشد دهد و با نیت خالص در کار وارد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان، قشر روحانیت و کارگر را از اقشار مهم جامعه عنوان کرد و ادامه داد: یک قشر، قشر کار و کارگری است و یک قشر نیز کسی است که معنویت را به انسان‌ها می‌آموزد و این دو قشر هر دو از نظر دشمن مساوی هستند.

وی اضافه کرد: دشمن و به خصوص منافقین در ابتدای انقلاب کارهای فراوانی انجام دادند که کارخانه‌ها بسته شود، اما موفق نشدند و کارگران ما در این زمینه جهاد از خود نشان داده و بسیاری از پیشرفت‌ها به دلیل فهمی است که جامعه کارگری دارد.

ضرورت رفع موانع تولید و هموار نمودن مسیر اشتغال

امام جمعه اصفهان با تاکید بر نقشه دشمن بر کنار زدن قشر روحانیت و کارگر از جامعه تصریح کرد: آنها می‌دانند که اگر این دو قشر روحانیت و کارگر در کنار یکدیگر باشند می‌توانند در برابر دشمن بایستند و تحریم‌ها را بر همین اساس قرار دادند تا القا کنند که حکومت اسلامی نمی‌تواند زندگی مردم را اداره کند و مردم و حکومت را از یکدیگر جدا کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ضرورت رفع موانع تولید و هموار نمودن مسیر اشتغال گفت: در استان اصفهان کار بیش از تعداد افراد بیکار است اما افراد نمی‌دانند چگونه این مسیر را طی کنند و دولت و دولتمردان باید بدانند که کارگران، کشاورزان و دامداران همه کارگر دولت هستند و به دولت کمک می‌کنند و تولید انجام می‌دهند و لذا باید به آنها کمک کرد و موانع را از سر راه آنها برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان به ضرورت ایجاد کارگاه‌های کوچک و زودبازده در مسیر اشتغال اشاره کرد و افزود: باید کار ایجاد کنید، به ویژه کارگاه‌های قالیبافی و یا تولید قارچ که سرمایه زیادی برای راه اندازی لازم ندارد و باید مسئولین امر به این موضوع فکر کنند در استان اصفهان که با مشکلات آبی مواجه است چه مشاغلی می‌توان ایجاد نمود.

وی خاطر نشان کرد: هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود آن قدم برای عظمت و بزرگی ایران است و زمانی که اقتصاد شکوفا شود، دیگر دست ما در برابر دیگران دراز نیست، در جنگ غزه برای مردم مشخص شد که دشمن ما چه موجودی است و اگر بدانند چیزی نیاز داریم آن را به ما نمی‌دهند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: قرآن کریم نیز به صراحت فرموده است اگر کفار کوچک‌ترین خیری به مسلمانان برسد ناراحت می‌شوند و اگر بدی برای مسلمین رخ دهد از آن خشنود می‌شوند.

وی عنوان کرد: در زمینه کار و کارگری نیز هر قدمی که بر می‌دارید باید نیت خدایی نمائید و هر جوانی که صاحب شغل می‌کنید راه را به آنها نشان دهید زیرا بسیاری مسیر و راه را نمی‌شناسند.

کارگر بدنه انقلاب است

در ابتدای این جلسه نماینده جامعه کارگری استان به برخی از نکات و مسائل مربوط به این قشر پرداخت و اظهار داشت: تعبیر حضرت امام (ره) این بود که روز کارگر روز دفع سلطه ابرقدرت‌ها است و تلاش کارگران نیز بر این بوده است.

وی افزود: دو قشر از جامعه اسلامی همواره نسبت به مشکلات و معیشت در جامعه عقب هستند و علل متعددی دارد و آنچه مهم است این است که جامعه روحانیت و طلاب و جامعه کارگر و کارگری همیشه وصل به انقلاب هستند.

وی ابراز ارادت نسبت به اسلام و انقلاب در طلیعه هفته کارگر را علت حضور نمایندگان جامعه کارگری استان عنوان کرد و ادامه داد: قشر کارگر بالاترین شهید را برای انقلاب اسلامی داده است و بالاترین خدمت را توانسته برای نظام انجام دهد و هیچ گاه از اسلام و انقلاب عقب گرد، سستی و اعوجاج نداشته، زیرا کارگر بدنه انقلاب است و خود می‌داند آنچه که سبب شده تاکنون مسائل را پشت سر بگذارد صبر و استقامتی بوده است که انجام داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان بیمه شده تأمین اجتماعی هستند و این وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را سنگین‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: اقدامات مؤثری در چند حوزه در دولت جدید انجام شده است، از جمله در حوزه اشتغال که یک حوزه بین بخشی است برای اولین بار طرحی به نام زیست بوم ملی اشتغال ایجاد شد که این طرح ۱۰ مؤلفه اساسی دارد و اقدامات مؤثری در این راستا انجام و در سامانه رصد اشتغال ۱۲۰ هزار خدمت توسط دستگاه‌های مختلف اقتصادی ثبت شد.

وی تاکید کرد: در یک سال اخیر حدود ۲۰ هزار طرح حمایتی و طرح‌های اقتصاد خرد بررسی شده و بالغ بر ۱۱ هزار مورد از طرح‌ها پرداخت شده است، بر همین اساس یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان معرفی به بانک‌ها صورت گرفته و در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۹ هزار ثبت اشتغال داشته‌ایم.

وی از ایجاد سامانه شغل در کشور خبر داد و افزود: برای اولین بار سامانه‌ای برای حوزه اشتغال در کشور به نام سامانه جستجوی شغل ایجاد شد که تنها در استان اصفهان ۲۸ هزار فرصت شغلی ثبت شد و ۱۳ هزار کارجو ثبت نام کرده که ۷ هزار نفر از آنها موفق به کسب شغل شدند.

وی عنوان کرد: با بررسی آمار مرکز ملی آمار در می‌یابیم نرخ بیکاری در ۱۴ سال اخیر و در سال ۱۴۰۲ به حداقل رسیده و این نویدی است که نشان می‌دهد طرح‌های اجرا شده کارایی داشته است.

وی از اصلاح فرایند رسیدگی به دادنامه‌های کارگری و کارفرمایی و جداسازی مرکز حل اختلاف در استان خبر داد و افزود: علاوه بر آن سال گذشته سه طرح در جهت رعایت عدالت اجتماعی اجرا شد که شامل طرح کالابرگ بود که طی آن یک و نیم میلیارد به استان جهت خرید ۱۱ قلم کالای مربوط به طرح کالابرگ تزریق شد.

وی خاطر نشان کرد: طرح دیگری که در حوزه کالابرگ انجام شد که شامل حمایت از مادران شیرده و حمایت از کودکان دارای سوءتغذیه است که در استان ۱۴ هزار کودک شناسایی شده و تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

کد خبر 747221

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود برای عظمت و بزرگی ایران است