Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@09:03:27 GMT

رژیم صهیونیستی به نیروی زمینی خود اعتماد ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۸۱۳۱

رژیم صهیونیستی به نیروی زمینی خود اعتماد ندارد

صحبت از عدم آمادگی نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی دیگر صرفاً یک برآورد یا هشدار از کمیته‌های تخصصی یا از سوی کمیساریای شکایت‌های سربازان نیست بلکه از سوی بطن نهاد نظامی و از سوی فرماندهی عالی رتبه آن مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، در سندی محرمانه که یائیر گولان، معاون رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل ارائه داده است، وی به صراحت اذعان کرده که به فرماندهی عالی ارتش زمینی اعتماد ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نسبت به سناریوهایی هشدار داد که در انتظار جبهه داخلی است که در طول تاریخ خود در تمامی جنگ‌ها در رویارویی با کشورهای عربی شاهد آن نبوده است.

این گزارش از این حیث قابل توجه است که فردی که آن را ارائه داده از فرماندهی عالی نظامی و یکی از نامزدهای جانشینی گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد مشترک بوده است.

آنچه اهمیت این سند را بیشتر می‌کند، این است که صرفاً متکی به برآوردهای نظری نبوده بلکه بر اساس تجارب عملیاتی نیز مطرح شده است.

گولان تاکید کرد، نبود اعتماد نسبت به توانایی‌های نیروی زمینی و هراس از تلفات منجر شد که حمله زمینی طی یورش به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ صورت نگیرد. این نبود اعتماد به نیروی زمینی همچنین در اعتماد افسران به خودشان و به توانایی‌شان برای پیروزی تأثیر جبران ناپذیری گذاشته است.

در همین حال، آفراهیم عنبر، رئیس پژوهش‌های استراتژیک قدس تصریح کرد، این نگرانی از سال‌های مدید و گویی از جنگ دوم لبنان (۲۰۰۶) وجود داشته است.

گولان می‌گوید، مشکل بزرگی که اسرائیل با آن مواجه است، به دلیل ضربه‌ای است که جبهه داخلی در جنگ آتی در معرض آن قرار می‌گیرد و شکست در جنگ ۱۹۷۳ در مقایسه با ضربه‌ای که در نبرد آتی به جبهه داخلی وارد می‌شود، در حد یک "زنگ تفریح" خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با کسی که به خاکش تعدی‌ کند مماشات نخواهد کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رژه ارتش با اشاره به اینکه نیروی زمینی سه تغییر و تحول مهم در سال های اخیر در خود داشته است، اظهار داشت: یکی از این موارد تغییر در ساختار کلی نیروی زمینی با تصویب رهبر انقلاب است که این نیرو به یک نیروی متحرک و هجومی و با واکنش سریع تبدیل شود و اکنون این چنین نیرویی را در اختیار امنیت پایدار کشور قرار داده ایم.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش تسلیحاتی را وارد کرده که اکثریت آن در همین نیرو و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی شده است که دارای قابلیت هوشمند، دقیق زن و دور زن هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره عملیات وعده صادق نیز گفت: نیروهای مسلح ما مکمل همدیگر هستند و هم افزا عمل می کنند و به طور قطع رژیم صهیونیستی بداند اگر بخواهد دست از پا خطا کند، پاسخ هایی خواهد گرفت که پشیمان کننده و خرد کننده خواهد بود.

سرتیپ حیدری یادآورشد: ایران با کسی که به خاکش تعدی‌ کند مماشات نخواهد کرد. ما این را در دفاع مقدس ثابت کردیم و ۸ سال در برابر قدرت های دنیا ایستادیم و در پایان یک وجب خاک هم دست دشمن نماند.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی هم بداند نیروهای مسلح ما آماده هستند و منتظرند این رژیم دست از پا خطا کند تا تعجیل در زوال آن را انجام دهند.

 
 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: با متجاوز به خاک ایران مماشات نمی شود
  • ایران با کسی که به خاکش تعدی‌ کند مماشات نخواهد کرد
  • رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، زوال آنها به تعجیل می‌افتد
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: با متجاوز به خاک ایران مماشات نمی‌شود
  • رژیم صهیونیستی بداند نیروهای مسلح ما آماده هستند
  • امیر حیدری: با متجاوز به خاک ایران مماشات نمی‌شود
  • با هر که به خاک ما تعدی‌ کند، مماشات نخواهیم کرد
  • خانه رژیم صهیونیستی سست‌تر از لانه عنکبوت
  • در صورت تعدی رژیم صهیونیستی، ایران پاسخ سخت تری خواهد داد
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: در آمادگی کامل قرار داریم/ در انواع موشک‌ها و رادارها و تسلیحاتی که بر بالگردها نصب است از هوش مصنوعی بهره می‌گیریم/ رژیم صهیونیستی ترتیبات دفاعی اش سست تر از خانه عنکبوت است