Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@09:51:46 GMT

نتانیاهو شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۸۱۹۱

 بعد از اینکه "امانوئل ماکرون" از دلایل سیاست داخلی شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ را رد کرد حالا نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده که برای شرکت در این کنفرانس به مونیخ نخواهد رفت. دلایل این مسئله هنوز مشخص نیست و این پرسش مطرح است که آیا این به مسئله ایران ربط دارد و یا دلایل سیاست داخلی دارد.

به این ترتیب "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر خلاف خبرهای قبلا اعلام شده به کنفرانس امنیتی مونیخ نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سخنگوی کنفرانس امنیتی مونیخ روز یکشنبه اعلام کرد که رد شرکت در این کنفرانس از طرف اسرائیل از حدود یک هفته پیش مطرح شده است. به این ترتیب مهم ترین نشست کارشناسی سیاسی امنیتی جهان دومین مهمان مهم و بحث برانگیز خود بعد از ماکرون را از دست می دهد.

روز پنج شنبه هم رسانه ها از عدم شرکت رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس امنیتی مونیخ خبر دادند که وی قرار بود یک سخنرانی مشترک را با آنگلا مرکل برگزار کند. دلایل رد شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ  از طرف ماکرون هم هنوز کاملا مشخص نشده و برخی منابع دلیل آن را مسائل سیاست داخلی دانسته و برخی دیگر از سرد شدن روابط بین فرانسه و آلمان خبر داده اند.

دفتر نتانیاهو به جای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرده که می خواهد در کنفرانس خاورمیانه ای ورشو که درست قبل از برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ است شرکت کند.

این کنفرانس توسط لهستان و آمریکا برگزار می شود و برخی از آن به عنوان کنفرانس ضد ایرانی یاد می کنند. برخی از وزرای امور خارجه کشورهای اروپای غربی از این رو در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد. اینکه از طرف آلمان چه کسی در این کنفرانس شرکت خواهد کرد هنوز مشخص نیست.

ایران و اسرائیل دشمنان سرسختی هستند، اما اغلب نمایندگان بلند پایه این دو در کنفرانس امنیتی مونیخ حاضر می شدند. وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت خواهد کرد. درگیری ها در خاورمیانه در کنفرانس سه روزه مونیخ از موضوعات مورد بحث خواهد بود. هیچ یک از نمایندگان بلند پایه اسرائیل به این کنفرانس نخواهند رفت.

به نوشته روزنامه "ژنرال آنسایگر" رد شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ نباید بدون شرط به دلایل سیاست خارجی در اسرائیل انجام شده باشد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دلایل سیاست داخلی هم تحت فشار بالایی قرار دارد.

در این میان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم با نگاهی به کنفرانس امنیتی مونیخ بر اهمیت چند جانبه گری تاکید کرده است. وی در پیامی ویدئویی تاکید کرد که این اعتقاد که ما با یکدیگر بیشتر به دست می آوریم تا اینکه علیه یکدیگر کار کنیم از موضوعات مورد بحث است.

وی گفت که در این کنفرانس قدرتمندانه بر این مسئله تاکید خواهد کرد که ساختارهای چند جانبه گری را حفظ و توسعه دهد. وی افزود: با توجه به درگیری ها و چالش های جدید مانند تروریسم صحبت کردن با یکدیگر امروزه حداقل دقیقا به اندازه دوران جنگ سرد اهمیت دارد.

کنفرانس امنیتی مونیخ بزرگترین دیدار کارشناسی با موضوع سیاست امنیتی در دنیا است که از روز جمعه تا یکشنبه در مونیخ برگزار می شود و حدود 90 وزیر و 30 تن از سران کشورها در آن شرکت خواهند کرد. در بین سخنرانان این کنفرانس علاوه بر مرکل معاون رئیس جمهور آمریکا هم هست. از ایالات متحده همچنین نانسی پلوسی ، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و رقیب دونالد ترامپ هم شرکت خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایران رژیم صهیونیستی کارشناسی جهان رسانه رئیس جمهور آنگلا مرکل فرانسه آلمان خاورمیانه لهستان امور خارجه وزیر امور خارجه ایران سیاست خارجی تروریسم جنگ سرد رئیس جمهور آمریکا ایالات متحده نتانیاهو مونیخ کنفرانس امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه

مخالفان و معترضان به سیاست‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز را هم در خیابان‌های فلسطین اشغالی به ویژه در تل‌آویو علیه وی شعار می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان خبر دادند، در دویستمین روز از عملیات 7 اکتبر (طوفان الاقصی) خانواده اسرای صهیونیست و شمار زیادی از معترضین به سیاست‌های نتانیاهو و اعضای ائتلافش با دستانی خونین در میدان پیما در تل‌آویو تجمع کردند.

به گزارش این رسانه‌ها شماری از اعضای خانواده اسرای صهیونیست به همراه ده‌ها نفر از معترضین صبح امروز سه شنبه در این میدان تجمع کرده و دستان خود را به که رنگ قرمز آغشته شده است را به نشان دستان خونی رهبران رژیم صهیونیستی به معرض نمایش  گذاشتند.

این افراد بار دیگر اعلام کردند از کابینه اسرائیل می‌خواهند تا اسرای موجود در غزه را زنده بازگرداند نه اینکه آنها آنان را در تابوت تحویل بگیرند.

در همین راستا ستاد برگزاری اعتراضات در شهر حیفا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، 200 روز از بزرگترین فاجعه‌ای که اسرائیل در تاریخ خود دیده است می‌گذرد، 200 روز است که همه ما قادر به نفس کشیدن نیستیم، از اینرو جایی برای گرامی داشت و جشن گرفتن این مناسبت وجود ندارد، پس امشب گرد هم آمده و خواهان آزادی فوری اسرا خواهیم شد.

لازم به ذکر است دیروز خیابان های اطراف محل اقامت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قیساریه شاهد یکی از بزرگترین تجمع های اعتراض آمیز بود که در آن معترضین با ایجاد آتش سوزی در خیابان اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های وی ابراز داشتند.

آمار وحشتناک از 200 روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزهروز200 طوفان‌الاقصی|حمله پهپادی به شهر اشغالی «عکا»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • پاس گل میدان به دیپلماسی