Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@20:11:41 GMT

جایزه جشنواره آمریکایی به فیلم نرگس آبیار

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۸۹۵۸

جایزه جشنواره آمریکایی به فیلم نرگس آبیار

جشنواره کودک سیاتل از تاریخ ۲۴ ژانویه تا ۹ فوریه (۴ تا ۲۰ بهمن) در آمریکا برگزار شد و هیأت داوران این رویداد سینمایی در نهایت جایزه زوم جهانی را به فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار اعطا کردند و این فیلم را بهترین فیلم جشنواره در جهت ارتقای درک و تفاهم بینافرهنگی ارزیابی کردند.

جشنواره فیلم‌های کودکان «سیاتل» آمریکا که از سال ۲۰۰۵ راه اندازی شده است امسال میزبان ۱۴ فیلم بلند و ۵۰ فیلم کوتاه از کشورهای مختلف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نفس» روایت زندگی چهار کودک به نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم است که به همراه پدرشان غفور و مادربزرگ خود در دهه ۵۰ نفس می‌کشند! دنیای این کودکان، دنیایی پر از رویاهای زیبای کودکانه است و قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.

مهران احمدی، پانته‌آ پناهی‌ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده ساره نورموسوی، علی خان بابایی و جمشید هاشم پور ایفاگر نقش‌های فیلم سینمایی «نفس» هستند.

«نفس» در سال ۲۰۱۸ به عنوان نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم خارجی به آکادمی اسکار معرفی شده بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جشنواره نرگس آبیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو

هفتادوهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لوکارنو» با اعطای جایزه یوزپلنگ افتخاری از «جین کمپیون» کارگردان مطرح استرالیایی تقدیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، این جشنواره مهم سوئیسی که به سینمای مستقل اختصاص دارد، ۱۶ آگوست طی مراسمی در فضای باز میدان «پیازا گراند» با هشت هزار صندلی، از «جین کمپیون» سینماگر مولف نیوزلندی تجلیل خواهد کرد.

همچنین فیلم‌های «فرشته ای در میز من» (۱۹۹۰) و «پیانو» (۱۹۹۳) به عنوان بخشی از بزرگداشت کمپیون در جشنواره لوکارنو به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ورایتی، جشنواره لوکارنو در بیانیه‌ای با اشاره به این که «کمپیون» اولین کارگردان زن برنده نخل طلای کن (برای فیلم پیانو) است، خاطرنشان کرد: «بیوگرافی جین کمپیون شامل اولین‌های قابل توجهی است. اولین زنی که دو بار در بخش بهترین کارگردانی در جوایز اسکار نامزد شد (یک بار برنده با فیلم "قدرت سگ" در سال ۲۰۲۱) و اولین فیلمسازی از نیوزلند که در جشنواره فیلم ونیز شرکت کرد و برنده شیر نقره‌ای ونیز برای بهترین کارگردانی شده است.

«کمپیون» طی ساخت ۹ فیلم بلند، چندین فیلم کوتاه و دو فصل از مینی سریال تلویزیونی «روی دریاچه»، خود را به عنوان یکی از معماران کلیدی تخیل سینمای معاصر تثبیت کرده است.

برناردو برتولوچی، کن لوچ، ژان لوک گدار، ورنر هرتزوگ، کلی رایکارد، جان واترز، مارکو بلوکیو و انیس واردا از دریافت کنندگان قبلی جایزه یوزپلنگ افتخارس لوکارنو هستند.

هفتاد و هفتمین جشنوار فیلم لوکارنو از تاریخ ۷ تا ۱۷ آگوست (۱۷ تا ۲۷ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد