Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@06:31:54 GMT

وزیر خارجه لبنان: در کنفرانس ورشو شرکت نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۹۲۰۱

ساعت 24- وزیر خارجه لبنان اعلام کرد، در دیدار با وزیر خارجه ایران دلایل عدم مشارکت لبنان در کنفرانس ورشو توضیح داده است.

 «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که به لبنان رفته، پس از دیدار با «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در کنفرانس خبری مشترک با وی شرکت کرد.

بر اساس گزارش «المیادین»، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: درباره کنفرانس ورشو صحبت کردیم و دلایل عدم مشارکت لبنان را توضیح دادم؛ سیاست ما «بی‌طرفی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، با وزیر خارجه ایران درباره بازگشت امن آوارگان سوری به کشورشان نیز رایزنی شد، ایران در این موضوع کاملا کنار لبنان ایستاده است.

باسیل سپس تأکید کرد: لبنان استفاده از موضوع آوارگان سوری به عنوان گروگان‌ برای راه‌حل سیاسی سوریه را مردود می‌داند. ما همچنین معتقدیم روند (گفت‌وگوهای) «آستانه» (علاوه بر سوریه) برای ثبات در لبنان (هم) سودمند است و از تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی سوریه حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه لبنان ضمن اعلام اینکه برخی تلاش ها برای از بین بردن آرمان فلسطین نگران‌کننده است، افزود: از کشورها درخواست داریم سفارت‌هایشان را به قدس اشغالی منتقل نکنند.

وی سپس گفت: قادریم گزینه‌ای سیاسی را در پیش بگیرم که لبنان را از مسائل و نزاع‌ها دور نگه دارد و از اصول سیاست خارجی محافظت کند.

خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای» گزارش داد، باسیل در این کنفرانس خبری گفته درباره موضوع جاسوس لبنانی-آمریکایی بازداشت شده در ایران «نزار زکا» هم (با ظریف) صحبت کرده است.

وزیر خارجه لبنان در پایان گفت، اگر چارچوب‌های لازم فراهم باشد مشکلی برای همکاری اقتصادی با ایران وجود ندارد.

ظریف یکشنبه (دیروز) در بدو ورود به بیروت و در پاسخ به سوال یک خبرنگار اعلام کرد، ایران آماده هر گونه کمک به لبنان است البته اگر بیروت این را بخواهد.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تندرو صهیونیست مجبور شد کنفرانس مطبوعاتی‌اش را نیمه کاره‌ ترک کند

خبرنگار الجزیره گزارش داد که وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ناگزیر شد کنفرانس مطبوعاتی خود را نیمه کاره رها کند.

به گزارش مشرق، خبرنگار الجزیره گزارش داد که بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم اشغالگر پس از حمله تعدادی از ساکنان آواره شهرک‌های اطراف غزه (غلاف غزه) به او که در پی حملات مقاومت ناگزیر به ترک منازلشان شده‌اند، مجبور شد کنفرانس مطبوعاتی خود را ترک کند.

این واکنش شهرک‌نشینان به دلیل مواضع تندی است که وزیران افراطی کابینه نتانیاهو از جمله اسموتریچ در حمایت از تداوم جنگ غزه و کارشکنی در به سرانجام رساندن توافق تبادل اسیران صهیونیست با حماس لحاظ کرده‌اند.

وزیر دارایی اسرائیل، روز یکشنبه پس از حملات موشکی ایران به اراضی اشغالی، از دولت تل‌آویو خواست تا «درس‌ بگیرد» و به سمت شهر رفح در نوار غزه حرکت کند.

اسموتریچ افزود: زمان آن فرا رسیده است که درس بگیریم، مسیر را تغییر دهیم، به رفح برویم و تمام بخش‌های نوار غزه را تحت کنترل درآوریم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدارو گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد
  • عکس/ دیدار وزرای خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
  • وزیر خارجه ایران راهی نیویورک شد
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • وزیر تندرو صهیونیست مجبور شد کنفرانس مطبوعاتی‌اش را نیمه کاره‌ ترک کند
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو