Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد آغاز شد تا سرنوشت سیمرغ های امسال نیز مشخص شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از لحظاتی قبل (ساعت ۱۸:۳۰) در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد. در این مراسم جمع بزرگی از سینمای ایران و اهالی فرهنگ و هنر حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مهمانان ویژه‌ای نیز در این مراسم حضور دارند که از جمله می‌توان به مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی وی، ملاصالح قهرمان فیلم ۲۳ نفر و تعدادی از خانواده شهدا اشاره کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد و معاون سینمایی وزارت ارشاد نیز در این مراسم حضور دارند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

محمدرضا شهیدی فر اجرای مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر را بر عهده دارد. در ۱۰ روز اکران فیلم‌های جشنواره، فیلم‌های متعدد و متنوعی در ژانرهای مختلف به نمایش درآمد؛ از آشفتگی جیرانی و مسخره باز تا ماجرای نیمروز و شبی که ماه کامل شد نرگس آبیار که هریک بحث و نقدهای بسیاری را در این ۱۰ روز داغ در بین اهالی فرهنگ و هنر و رسانه رقم زدند.

ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فجر اولین سخنران مراسم اختتامیه جشنواره سی و هفتم است. داروغه زاده در ابتدای صحبت‌های خود، سال ۹۷ را پر مخاطب ترین و پر رونق ترین سال سینمای ایران خواند.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را در حالی به پایان می‌بریم که برای سینمای ایران در این سال اتفاقات مهمی رقم خورده است. سال ۱۳۹۷ پرمخاطب‌ترین سال سینمای ایران در دو دهه اخیر بود و به تبع آن پررونق‌ترین و پرفروش‌ترین سال سینمای ایران به شمار می‌آید.


دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: با کمال تأسف و شاید به دلیل اهمیت آثار تولید شده، آنچه از دید رسانه‌ها خصوصاً رسانه‌های پایتخت در این آئین باشکوه مغفول ماند شور و نشاط و جریان اجتماعی ایجاد شده حول محور سینما در سراسر ایران بود. نمایش همزمان گزیده آثار جشنواره در همه استان‌ها و در سراسر کشور، شرایطی فراهم نمود تا به عدالت اجتماعی نزدیک شویم و جشنواره فیلم فجر، مردم سراسر ایران را در بر گیرد و همه آنان را در این رویداد در چهل سالگی انقلاب اسلامی شریک سازد. و در این میان سیمرغ و پروانه‌ها که رهاورد مشترکی از آثار جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم کودک بودند سهم کودکان و نوجوانان سراسر ایران در این شادمانی بود و لحظه‌های باشکوهی از مواجهه کودکان و فیلم‌ها و سینما خلق کرد که در غوغای نمایش و نقد آثار، کمتر دیده شدند.

*******************

پخش وله فیلم‌های بخش نگاه نو، فیلم‌های کوتاه، مستند و انیمیشن ادامه دهنده مراسم بود.

با پخش وله‌ای محمد آفریده، حبیب احمدزاده، آیدا پناهنده، سعید سهیلی و مازیار میری به عنوان داوران بخش نگاه نو معرفی شدند.

احمدزاده، پناهنده، میری و آفریده برای اهدای جوایز بخش فیلم‌های کوتاه، مستند و فیلم‌های نگاه نو روی سن حضور یافتند.

برندگان بخش نگاه نو

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه: " بچه‌خور" به کارگردانی محمد کارت

محمد کارت کارگردان بچه خور در سخنانی پس از دریافت جایزه اش با تشکر از داوران گفت: خیلی خوشحالم که این جایزه را می‌گیرم و از همه عوامل فیلم تشکر می‌کنم. امیدوارم که همیشه حضور جدی فیلم کوتاه و مستند در جشنواره فیلم فجر استمرار داشته باشد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم سینمایی مستند:"بهارستان؛ خانه ملت" به کارگردانی بابک بهداد

بابک بهداد پس از دریافت سیمرغ بلورین بخش مستند گفت: از همه عوامل فیلم و هیأت انتخاب و هیأت داوری تشکر می‌کنم. سینمای مستند امروز ما جسور و خلاق است که سینمای داستانی را تحت تأثیر خودش قرار داده و در عرصه جهانی جایزه می‌گیرند ولی متأسفانه مورد کم توجهی قرار می‌گیرند. امیدوارم مشکلات سینمای ایران به زودی حل شود.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش نگاه نو: فیلم «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده

برای دریافت این جایزه خیال محمد یک مهاجر افغانستانی به روی سن آمد و این متن را خواند: اسم من خیال محمد است. نزد آقای غنی زاده کار می‌کنم من یک مهاجر افغانستانی هستم. از ایشان خواستم اگر توانست امروز از مشکلات مهاجران افغانستانی بگوید و بگوید که زندگی درد دارد. ایشان از من خواست به جای ایشان اینجا حاضر شوم و خودم از مشکلات مهاجران بگویم و بگویم زندگی درد دارد. در راه فکر کردم مگر مشکلات ما را همه نمی‌دانند؟ مشکلات تحصیلی، دانشجویی، امتیازات حقوقی ا وجتماعی اما خود مردم ایران مگر مشکلات کم دارند؟ برای همین دیگر نیکو نیافتم در این شرایط گله کنم.امروز باید فقط حرف‌های خوب بزنیم. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و مردم ایران را سپاس گویم. امروز که آفتاب امید در افغانستان دمیدن گرفته ما مردم افغانستان به پاس سال‌های میزبانی شما برایتان آرزوی عبور از مشکلات و بحران‌ها می‌کنیم. امید که رنگ آرامش دوباره به کشور بازگردد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

سپس خیال محمد نامه‌ای از همایون غنی زاده کارگردان برگزیده نگاه نو خواند با این متن: نامه‌ای از همایون غنی زاده که باید موفق شده باشد نگاهی نو به جشنواره تزریق کرده باشد. من که این نامه را می‌خوانم حاکی از آن است که این اتفاق رخ داده. لذا با ابراز خرسندی از ایجاد فرصت حضور در جشنواره امسال اینجانب همایون غنی زاده از پذیرفتن این جایزه معذورم امید که در دوره‌های دیگری کارگردان مقبول‌تری برای جشنواره باشیم.

تجلیل از 23 نفر و ملا صالح

شهیدی‌فر در ادامه با حضور روی سن به فیلم‌های این دوره از جشنواره اشاره کرد که براساس وقایع تاریخی یا شخصیت‌های تاریخی ساخته شده‌اند، از جمله «۲۳ نفر»، «شبی که ماه کامل شد» و «غلامرضا تختی». او سخنان خود را با اشاره به ویژگی‌های فیلم «۲۳ نفر» ادامه داد.

شهیدی‌فرد در ادامه اسامی آزادگانی که فیلم «۲۳ نفر» براساس زندگی آنان ساخته شده، خواند و از این آزادگان دعوت کرد تا به همراه بازیگرانی که نقش آنان را بازی کرده بودند، روی سن حاضر شوند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا جشنواره فجر ابراهیم داروغه زاده اختتامیه اختتامیه جشنواره فیلم فجر الناز شاکردوست جشنواره فجر سینمای ایران نوید محمدزاده هوتن شکیبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اگر امروز جامعه ما به حوزه شعر وادب خود می‌بالد در سایه استادان کم نظیری، چون استاد نظمی است.

گلی  با بیان اینکه قله‌های شعر و ادب در ایران و دنیا و در جامعه امروز ما کارگرد‌های مختلفی داردافزود: ایجاد وفاق و انسجام اجتماعی در ایران یکی از این کارکرد‌ها است و سعدی خوش سخن توانسته است در قرن هفتم چنان زندگی کند؛ که به حلقه اتصال همه ما ایرانیان متصل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم/ همایون اسعدیان: با شما قطع همکاری می‌کنم/ فرحبخش: برو سرامیکت را بفروش !
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد / بیانیه نماوا
  • اختتامیه دوره آموزشی متنا در علی آباد کتول برگزار می شود
  • پاسخ همایون اسعدیان به توهین مدیر نماوا: دیگر با نماوا همکاری نمی‌کنم
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی