Web Analytics Made Easy - Statcounter

بایرن مونیخ در این هفته از رقابت های بوندس لیگا موفق به شکست رقیب خود شالکه شد. با این وجود در عملکرد این تیم در فاز دفاعی ضعفی بزرگ مشهود بود. مشکلی که حتی پپ گواردیولا نیز در زمان حضور خود در بایرن مونیخ موفق به برطرف کردن آن نشد و حال اگر نیکو کواچ در زمان باقی مانده از فصل موفق به پیدا کردن راه حلی برای آن نشود، فصل جاری برای مونیخی ها فاجعه بار به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفداری - کارل هاینتس رومنیگه از سران باشگاه بایرن مونیخ زمانی در تمجید از پپ گواردیولا، سرمربی سابق این تیم وی را به یک "کلید" تشبیه کرده بود که برای حل هر مشکلی راه حلی در اختیار دارد. رومنیگه در واقع با چنین استعاره و تشبیهی، اشاره ای به فهم و نبوغ تاکتیکی فوق العاده این سرمربی اسپانیایی داشته است که وی با کمک آن توانست شیوه بازی مونیخی ها را به شکل غیر قابل تصوری ارتقاء و بهبود بخشد. رومنیگه در سال 2016 در این زمینه گفته بود:

گواردیولا برای یک بازی نه تنها از برنامه A، B یا C برخوردار است، بلکه به ازای همه حروف الفبا می توان برای وی یک برنامه خاص و متفاوت متصور بود.

با وجود اینکه بایرن مونیخ با هدایت پپ گواردیولا با بهره گیری از تملک بالای توپ از برتری فاحشی نسبت به بیشتر رقبای خود برخوردار بود، اما وی در این تیم آلمانی با مشکلی مواجه شد که بر خلاف ادعای رومنیگه هرگز نتوانست راه حلی برای از بین بردن آن پیدا کند. این مشکل بزرگ، متوقف کردن ضد حملات حریف در طول بازی بود. در واقع هیچ موضوعی بیش از ضد حملات سریع رقبا، باعث وحشت پپ گواردیولا در زمان حضورش بر روی نیمکت مربیگری بایرن مونیخ نمی شد. حتی می توان مدعی شد که این مشکل یکی از دلایل اصلی ناکامی این سرمربی اسپانیایی برای کسب عنوان قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با بایرن مونیخ بوده است.

چنین واقعیتی در بازی های نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپای سال2014 مقابل رئال مادرید و سال 2015 مقابل بارسلونا به خوبی قابل مشاهده بود و حتی یورگن کلوپ سرمربی سابق دورتموند نیز با شناسایی چنین نقصی در سیستم بازی بایرن مونیخ، بارها برای پپ گواردیولا دردسرساز شده بود. در واقع می توان این مشکل را ایرادی در سیستم بازی پر ریسک پپ گواردیولا دانست که در هنگام از دست رفتن توپ، مدافعین جلو کشیده تیم را وارد دوئلی سرعتی با مهاجمین سرعتی حریف می کرد که در بیشتر مواقع این مهاجمین حریف بودند که چنین دوئلی را به نفع خود به پایان می رساندند.

حال بعد از گذشت بیش از دو و نیم سال از زمان ترک مونیخ توسط گواردیولا، عناصر اصلی چنین نقطه ضعفی همچنان در بایرن مونیخ قابل رویت هستند و نیکو کواچ سرمربی این تیم در این فصل نیز همچنان موفق به یافتن راه حلی برای آن نشده است. با وجود اینکه فلسفه فوتبالی نیکو کواچ همانند پپ گواردیولا مبتنی بر تملک بالای توپ و ارائه فوتبالی مقتدرانه و پر ریسک قرار ندارد، اما بایرن مونیخ در این فصل نیز هنوز روشی برای مقابله با حملات سریع حریفان پیدا نکرده و شکست هفته گذشته مقابل بایرلورکوزن و حتی تک گل دریافتی مقابل شالکه در بازی این هفته، این نقطه ضعف بایرن مونیخ را به خوبی به اثبات می رساند.

به نظر می رسد بایرن مونیخ در این فصل از بالانس و تعادل لازم در بازی خود برخوردار نیست. در لورکوزن، حریف سعی کرد با استفاده از ضربات مستقیم بلند و دقیق، موج حملات بایرن مونیخ را پیش از موعد متوقف نماید. در صحنه به ثمر رسیدن گل دوم لورکوزن خط دفاعی بایرن مونیخ متشکل از متس هوملس و نیکلاس زوله موقعیت زمانی مناسب برای مسدود نمودن میانه میدان را از دست داد و با ارسال یک توپ بلند از سوی حریف اولین موج حمله بایرن مونیخ شکست خورد و با ارسال یک پاس سریع از سوی کریم بالعربی، خط دفاعی مونیخی ها ظرف کمتر از چند ثانیه سقوط کرد تا گل دوم شاگردان بوش به ثمر برسد. یک هفته بعد در دیدار مقابل شالکه، هامس رودریگز با ارسال یک پاس اشتباه، نبیل بن طالب را صاحب توپ کرد و سری اشتباهات متوالی از سوی بازیکنان بایرن مونیخ نظیر گرنابری، تیاگو و آلابا سبب شد تا ژروم بواتنگ به عنوان آخرین مدافع در دوئل سرعت با مهاجم سرعتی شالکه حرفی برای گفتن نداشته باشد و دروازه مونیخی ها در استادیوم خانگی نیز باز شود تا باز هم شاگردان نیکو کواچ به صورت حیرت آوری گلی مشابه با دوران پپ گواردیولا دریافت نمایند.

با توجه به کیفیت حریف، اشتباهات و عیب های بایرن مونیخ در بخش دفاعی می تواند پیامدهای مختلفی را برای این تیم به همراه داشته باشد. در هفته آتی و از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ به مصاف لیورپول با هدایت یورگن کلوپ سرمربی سابق دورتموند خواهد رفت و به همین دلیل سیستم بازی این تیم از شباهت قابل ملاحظه ای با دورتموند زمان یورگن کلوپ برخوردار است. این سرمربی آلمانی با بهره گیری از محمد صلاح، روبرتو فیرمینو و سادیو مانه مثلث سرعتی و خطرناکی را در خط حمله لیورپولی ها به وجود آورده و اگر مونیخی ها در استادیوم آنفیلد نیز در خط دفاعی عملکردی نظیر بازی های اخیر خود داشته باشند، با توجه به کیفیت بسیار بالای لیورپول و خط حمله مخوف این تیم، بی تردید به شدت جریمه خواهند شد.

نیکو کواچ سرمربی بایرن مونیخ بعد از دیدار مقابل شالکه در پاسخ به پرسشی در خصوص نقاط ضعف فاحش تیم خود گفت:

باید در برخی از صحنه ها مرتکب خطای تاکتیکی شویم. در این صورت حریف تنها صاحب یک ضربه ایستگاهی خواهد شد و ما می توانیم دوباره خط دفاعی تیم را ساماندهی کنیم.

اینکه بایرن مونیخ بتواند به موفقیتی در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و حتی بوندس لیگا دست یابد، بی تردید به این واقعیت بستگی دارد که نیکو کواچ بتواند راه حلی عملی و قابل اعتماد برای مشکل پپ گواردیولا در بایرن مونیخ بیابد. در غیر این صورت با ایده هایی نظیر انجام خطاهای تاکتیکی برای متوقف نمودن حملات سریع حریف، نمی توان انتظار داشت که مونیخی ها به اهداف خود در این فصل دست یابند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی: به مزخرف ترین شکل به رئال مادرید باختیم

 سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی درباره شکست خانگی مردانش برابر رئال مادرید و حذف از لیگ قهرمانان اروپا توضیح داد.

به گزارش تسنیم، پپ گواردیولا پس از باخت شب گذشته (چهارشنبه) منچسترسیتی مقابل رئال مادرید در ضربات پنالتی بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، اظهار داشت: به رئال مادرید به خاطر مقاومتش در دفاع تا آخرین دقیقه بازی تبریک می‌گویم. آنها کارشان را خیلی خوب انجام دادند و ما در توجه به جزئیات برای رسیدن به گل خوب کار نکردیم. فکر می‌کنم در سه بازی قبلی‌مان برابر رئال هم عملکرد خوبی داشتیم. در برنابئو هم عملکردمان همینطور بود و من به‌عنوان سرمربی تیم تنها چیزی که می‌توانم از بازیکنانم بخواهم همین است.

گواردیولا در پاسخ به این سؤال که آیا تیمش مقابل رئال مادرید بدشانسی آورده است، گفت: یوهان کرایف می‌گفت که چیزی به‌عنوان شانس وجود ندارد و من هم با او موافقم. نتوانستیم گل بعدی را بزنیم در حالی که هر کاری می‌شد برای رسیدن به گل انجام دادیم، اما طوری که ما این بازی را باختیم مزخرف‌ترین شکلی است که یک تیم می‌تواند بازنده باشد. همیشه نمی‌توان برنده بود، اما ما تلاش‌مان را کردیم. بیشتر از این چه چیزی می‌توانستم از بازیکنانم بخواهم؟ بیشتر از این نمی‌شد کاری انجام دهیم.

سرمربی سیتی درباره ضربات پنالتی هم خاطر نشان کرد: گاهی اوقات در پنالتی‌ها شما برنده هستید و گاهی اوقات هم نه اما واقعیت این است که با وجود دفاع خوب حریف ما هم در جریان بازی آنطور که باید از موقعیت‌های‌مان استفاده نکردیم. با این وجود همه بازیکنان ما در سطحی بالا بازی کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پپ گواردیولا بهترین سرمربی سال 2023 جهان پپ گواردیولا: بازیکنانم سوپرمن هستند!

دیگر خبرها

  • بایرن‌مونیخ دست به دامن اسطوره رئال شد!
  • ادعای بزرگ موندو دپورتیوو: زین الدین زیدان در آستانه هدایت بایرن مونیخ!
  • طعنه بزرگ به گواردیولا: اعتماد به پپ اشتباه بود!
  • رقابت غول‌های انگلیسی بر سر جواهر باواریایی‌ها؛ لیورپول شیفته جمال موسیالا
  • تصمیم قطعی گواردیولا؛ منچسترسیتی به سراغ جمال موسیالا می‌رود
  • سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی: به مزخرف ترین شکل به رئال مادرید باختیم
  • توخل: پیروزی حق بایرن مونیخ بود
  • گواردیولا: به مزخرف‌ترین شکل به رئال‌‌مادرید باختیم
  • توماس توخل، متخصص جدید صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • پیش‌بینی ونگر از تقابل امشب بایرن مونیخ و آرسنال