Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-مراسم جشن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن ماه 1397 در هتل رینبو تاورز در پایتخت زیمبابوه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، صدها نفر از مقامات کشوری و لشگری، دیپلماتهای مقیم، تجار و صاحبان صنایع و ایرانیان مقیم در این مراسم شرکت کردند. آقای چیپازیوا رئیس بخش اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه و تجارت بین المللی ، آقای ووسی انتونگا رئیس بخش چندجانبه وزارت امور خارجه و خانم موساکا رئیس تشریفات وزارت امورخارجه در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد عرفانیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه طی سخنانی ضمن خوشامدگویی به مهمانان به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در چهار دهۀ گذشته اشاره نمود و تأکید کرد که فشارها و تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران کارساز نخواهد بود و پیشرفت ملت ایران در زمینه های مختلف را متوقف نخواهد کرد.
وی در ادامه به روابط دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران با زیمبابوه اشاره نمود و تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد روابط خود را با دولت جدید زیمبابوه در همه زمینه ها خصوصا در زمینه های اقتصادی و تجاری بیش از پیش گسترش دهد.
اقای چیپازیوا رئیس بخش اروپا و امریکای وزارت امور خارجه این کشور نیز طی سخنانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و بر توسعه بیش از پیش مناسبات بین دو کشور تأکید کرد.
در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکس و پوستر و صنایع دستی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز برگزار شد.
شبک**1983**1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چهل سالگي انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۱۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس مرکز اسلامی تایلند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که در سفر به تایلند با آقای واچاپول کومونتامانی رئیس مرکزاسلامی تایلند دیدار و درباره تجارب سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در امور حج گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره فعالیت‌های مجموعه حج و زیارت کشورمان و هزینه حج در ایران و نقش سازمان حج و زیارت و بعثه در کاهش هزینه‌ها توضیحاتی ارائه کرد و به بیان نقش مراسم اربعین و چگونگی حضور زائران ایرانی در این مراسم معنوی پرداخت.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین با اشاره به فرارسیدن شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و ضربت خوردن امیرمومنان، پیشنهاد کرد که مسئولان مرکز اسلامی تایلند وصیت نامه آن حضرت را ترجمه و در اختیار مسلمانان این کشور قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به فرازی از این وصیت نامه، اظهار کرد: مسلمانان تایلند در قضیه طوفان الاقصی به این وصیت نامه به خوبی عمل کردند و به دفاع از مظلومان فلسطین و غزه پرداختند.

وی همچنین برلزوم فعال بودن و حضورگسترده مسلمانان در روز قدس با توجه به شرایط کنونی در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

در این دیدار شخصیت‌های تایلندی نیز با اشاره به لزوم حمایت از مردم غزه و فلسطین و حمایت دولت تایلند در این زمینه، تاکید کردند که ما مسلمانان همچنان از قضیه فلسطین و فلسطینیان حمایت خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار، رئیس مرکز اسلامی تایلند، ضمن خوش آمد گویی به نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و هیئت همراه، به اقدامات و برنامه‌های مشترک این مرکز با رایزنی فرهنگی کشورمان در تایلند بویژه در زمینه راه اندازی نمایشگاه قرآن اشاره کرد.

امام جماعت مرکز اسلامی تایلند نیز با تشکر از ارائه تجارب جمهوری اسلامی ایران در حوزه حج، به فلسفه برگزاری حج از نگاه قرآن کریم پرداخت.

وی تاکید کرد که حج فراتر از مراسم دینی است و علاوه بر فراهم کردن زمینه ارتباط مسلمانان با یکدیگر، در راستای منافع امت اسلامی است.

امام جماعت مرکز اسلامی تایلند همچنین با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد همچنان این پیشرفت‌ها و توانمندی‌ها افزون شود.

در پایان این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی معاون اموربین الملل بعثه با اشاره به ظرفیت‌های بعثه جمهوری اسلامی ایران بویژه پژوهشکده حج و زیارت و همچنین برنامه‌های علمی و فرهنگی مرکز اسلامی تایلند، آمادگی بعثه برای همکاری در زمینه‌های علمی و تدوین و ترجمه کتاب و معرفی دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سال نو و افطار در سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان
  • دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس مرکز اسلامی تایلند
  • انقلاب اسلامی ایران آغاز حرکت جهان به سوی ظهور حجت است
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • مرگ سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد