Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رسانه های فلسطینی، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز دوشنبه درباره پیامدهای قطع حقوق صدها تن از کارمندان بخش بهداشت و درمان هشدار داد.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین حقوق 263 تن از پرسنل این وزارتخانه را قطع کرده است.

وی گفت که این اقدام رژیم صهیونیستی نقض آشکار حق برخورداری شهروندان فلسطینی از بهداشت است و با این کار جان بیماران ما به خطر می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در نوار غزه به دلیل کاهش کمک‌های تشکیلات خودگردان فلسطین و کاهش شدید دارو و تجهیزات و سوخت با بحران‌های پی در پی مواجه هستند.

نوار غزه از دوازده سال قبل تحت محاصره شدید رژیم صهیونیستی است و این در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین نیز هر بار به بهانه‌های مختلف مجازات‌های سنگینی علیه مردم این باریکه اعمال می کند.

برگزاری بیست و سومین راهپیمایی دریایی شکستن محاصره

هیئت جنبش ملی شکستن محاصره نوار غزه از برگزاری بیست و سومین راهپیمایی دریایی در غرب نوار غزه در روز سه شنبه خبر داد.

این هیئت امروز دوشنبه در نشستی خبری اعلام کرد که ده‌ها قایق فردا از ساحل شهرک "بیت لاهیا" در شمال نوار غزه به راه خواهد افتاد و شهروندان فلسطینی نیز به موازات حرکت این قایق‌ها و به طور همزمان راهپیمایی خود را در خشکی آغاز خواهند کرد.

"محمود مسعودی" سخنگوی جنبش ملی شکستن محاصره گفت که بیست و سومین راهپیمایی دریایی شکستن محاصره "در برابر محاصره تسلیم نخواهیم شد" نام گرفته است.

وی از شهروندان فلسطینی خواست که در راهپیمایی فردا مشارکت پرشور داشته باشند و در اردوگاه "هریبا" در نزدیکی پایگاه نظامی "زیکیم" واقع در دورترین نقطه شمال نوار غزه تجمع شوند.

مسعودی بر ادامه راهپیمایی‌های شکستن محاصره در خشکی و دریا تا تحقق همه اهداف ملت فلسطین تاکید کرد.

هیئت جنبش ملی شکستن محاصره از حدود شش ماه قبل تاکنون چندین راهپیمایی دریایی برگزار کرده است اما رژیم صهیونیستی تمام این راهپیمایی‌ها را سرکوب و شماری از شرکت کنندگان را دستگیر کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: بیماران فلسطینی تشکیلات خودگردان غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رسانه‌های فلسطینی، این نهاد حقوق بشری در این گزارش، افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گورها دفن کرده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی پیشتر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گورهای دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صدها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گورها باشد.

پیش تر جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده بود که در پی عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد پیکرهای یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش‌های مربوط به کشف یک گور دسته‌جمعی در نوار غزه را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

وی خواهان برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد و افزود: برقراری آتش بس، به کسانی که در زمینه کارهای بشردوستانه فعالیت می کنند این امکان را می‌دهد تا دسترسی بیشتری به نوار غزه داشته باشند و از بیمارستان‌ها محافظت کنند.

دوجاریک خواهان تحقیقات موثق، کامل و مستقل درباره گور دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی «ناصر» در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه شده بود.

دیگر خبرها

  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی شد
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • کشف یک گور جمعی دیگر در بیمارستان «ناصر» غزه
  • غزه : روزانه ۲۱۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  • سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک