Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در یمن، روز دوشنبه گفت که نیاز فوری دسترسی به انبار غلات محاصره شده در یکی از خطوط نبرد در شهر ساحلی الحدیده افزایش یافته است.

گریفیتس علت این امر را احتمال فاسد شدن غلات انبار شده دانست و توضیح داد که غلات برنامه جهانی غذا در آسیا‌های نزدیک دریای سرخ بیش از پنج ماه است که دست نخورده و در معرض خطر پوسیدگی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، این غلات برای تغذیه ۳.۷ میلیون نفر در ماه کافی است، جنگی که از تقریبا چهار سال پیش در یمن جریان دارد و تاکنون با کشته شدن ده‌ها هزار نفر و سقوط اقتصاد آن همراه بوده است، علاوه بر اینکه میلیون‌ها نفر را در آستانه قحطی زدگی قرار داده است.

سازمان ملل در تلاش است تا آتش‌بس و خروج نیرو‌های نظامی از الحدیده را عملی کند جایی که نقطه ورود اصلی بیشتر واردات به یمن است و در ماه دسامبر در سوئد بر سر آن میان طرف‌های یمنی توافق شده است.

دسترسی به پنجاه و یک هزار تن گندم تحویل داده شده توسط سازمان ملل متحد و تجهیزات آسیاب کردن آن در جبهه اصلی نبرد الحدیده، هدف اصلی مذاکرات صلح جاری است.

مذاکرات میان طرف‌های درگیر در هفته گذشته به گفته سازمان ملل متحد به حل و فصل اولیه درباره چگونگی خروج نیرو‌های نظامی منجر شده است، اما به صورت نهایی تایید نشده است.

گریفیتس گفته که با توجه به حضور همه طرف‌ها در مذاکرات اخیر در مورد دستیابی به راه حلی برای دسترسی به آسیاب‌ها خوش بین است.

در بیانیه مشترک «گریفیتس» و «مارک لوکوک»، هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل آمده است: سازمان ملل اقدامات خود را برای کمک رسانی به قریب به دوزاده میلیون نفر از همه نقاط یمن که برای تامین نیاز‌های غذایی روزانه خود با سختی دست وپنجه نرم می‌کنند، توسعه داده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: مارتین گریفیتس سازمان ملل یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنتکام باردیگر مدعی مقابله با یمنی‌ ها شد

به گزارش جام جم آنلاین، فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام در حساب کاربری خود در شبکه ایکس از مقابله روز گذشته با نیروهای یمنی خبر داد.

سنتکام در این ارتباط مدعی شده است: بین ساعت ۶:۰۰ تا ۲۲:۵۶ (به وقت صنعا) در ۲۸ مارس و برای دومین روز متوالی، فرماندهی مرکزی ایالات متحده با موفقیت چهار سامانه هوایی بدون سرنشین را که توسط نیروهای یمنی پرتاب شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

به ادعای سنتکام، نیروهای یمنی با این پهپادها یک کشتی ائتلاف و یک کشتی جنگی ایالات متحده را هدف قرار داده بودند.

در ادامه این گزارش آمده است: هیچ تلفات یا خسارتی به کشتی‌های ایالات متحده یا ائتلاف گزارش نشده است. مشخص شد که این سلاح‌ها تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه است. این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای نیروی دریایی ایالات متحده و کشتی‌های تجاری انجام می‌شود.

این ادعای سنتکام در حالی مطرح شده است که ارتش یمن اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه به عملیات نظامی خود علیه کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • سنتکام باردیگر مدعی مقابله با یمنی‌ ها شد
  • افزایش جمعیت آفت سن غلات در مزارع گلبهار
  • سید‌الساجدین از زاویه روایت سید‌مهدی شجاعی + فیلم
  • بیش از یک میلیون نفر در غزه با ناامنی غذای مواجه هستند
  • گزارش سازمان ملل از حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه
  • حکم کسی که کفاره خود را به تاخیر انداخته چیست؟
  • سروآباد در محاصره زیبایی‌ها
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس