Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: از مجموع کمیسیون های ۱۸ گانه کمیته ملی المپیک همه کمیسیون ها در دوره مدیریت سیدرضا صالحی امیری که یک سال از آن می گذرد، به صورت رسمی شکل گرفته و با برگزاری حداقل یکی دو جلسه آغاز به کار کرده اند به جز «کمیسیون صلح و ورزش» که به واسطه انتصاب صورت گرفته برای مسئولیت آن، با سر و صدای زیاد تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حکمِ رئیس کمیته ملی المپیک برای مدیریتِ کمیسیون نوپا و تازه شکل گرفته این کمیته به حمیدرضا عارف داده شد؛ پسرِ محمدرضا عارف معاون اول سیدمحمد خاتمی در دوره دوم ریاست جمهوری وی و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری. 

بیش از چهار ماه از انتصاب صورت گرفته برای خالقِ ژن خوب در کمیته ملی المپیک و ورود وی به مدیریت در ورزش می گذرد با این حال کمیسیونِ تحت مدیریت وی هنوز به صورت رسمی آغاز به کار نکرده است. البته طی این مدت حمیدرضا عارف در نشست های مربوط به کمیسیون های کمیته ملی المپیک شرکت داشت و پیش جلساتی هم برای کمیسیون خود داشته است اما فعالیت رسمی وی و کمیسیون مربوط به او از روز سه شنبه آغاز خواهد شد. 

اولین نشست کمیسیون صلح و ورزش ساعت ۱۵ تا ۱۷ سه شنبه در محل کمیته ملی المپیک برگزار می شود این در حالی است که هنوز اعضای این کمیسیون به صورت رسمی معرفی نشده اند. پیش از این عنوان شده بود که چهره های ورزشی و هنری و به نوعی قهرمانان و سلبریتی ها ترکیب کمیسیون صلح و ورزش را تشکیل خواهند داد اما مشخص نیست که نتیجه رایزنی های سیاسی - ورزشی انجام شده در این زمینه به توافق قطعی با چه افرادی منجر  شده است. 

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که برای عضویت در کمیسیون صلح و ورزش با گزینه ای همچون مهتاب کرامتی مذاکره شده اما پاسخ وی به خاطر فعالیت همزمان در یونیسف به عنوان سفیر حسن نیت، منفی بوده است بر خلاف علی دایی که از پیشنهاد مطرح شده برای عضویت در این کمیسیون به صورت شفاهی استقبال کرده اما بازهم مشخص نیست که ابلاغی برای وی صادر شده است یا نه. 

در هر صورت اینکه اعضای کمیسیون پُر سروصدای صلح و ورزش و گزینه های منتخب آقازاده سیاسی در این کمیسیون چه کسانی هستند پس از ابلاغ رسمیِ آنها مشخص می شود اما این کمیسیون با حضور چهره های سیاسی به صورت رسمی آغاز به کار می کند.  

«علی اکبر صالحی» معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و «مریم ایمانیه» همسر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از جمله افرادی هستند که در اولین نشست کمیسیون صلح و ورزش حضور خواهند داشت. این افراد به واسطه حوزه فعالیت هایش و مرتبط بودن آنها با برنامه های محوری کمیسیون صلح و ورزش به حضور در نشست آن دعوت شده اند تا به   عنوان عضو افتخاری در کنار این کمیسیون باشند. 

سید مصطفی محقق داماد مجتهد و استاد حوزه و دانشگاه که ریاست سازمان بازرسی کل کشور را هم در کارنامه دارد از دیگر افراد دعوت شده به این نشست است. 

به گزارش خبرنگار مهر، فعالیت در  زمینه همایش های ملی و بین المللی صلح و ورزش و همچنین فعالیت و رایزنی برای معرفی سفیران صلحِ ایرانی از جمله اهدافِ موردنظر برای تاسیس کمیسیون صلح و ورزش بود. باید دید این کمیسیون به واسطه حضور چهره های سیاسی و آقازاده چه نتایجی برای کمیته ملی المپیک و ورزش خواهد داشت. 

کد خبر 4538161 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: آقازاده سیاسی حمیدرضا عارف ژن خوب علی اکبر صالحی مصطفی محقق داماد کمیته ملی المپیک کمیسیون صلح و ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار چهره به چهره وزیر ورزش با کاپیتان های تیم های ملی چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیومرث هاشمی امروز در محل وزارتخانه در دیداری چهره به چهره با ملی‌پوشان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی گفت و گو کرد.

وزیر ورزش و جوانان در این نشست اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در خدمت کاپیتان‌ها و ملی‌پوشان تیم‌های مختلف هستیم. موفقیت‌های اخیر رزمندگان جمهوری اسلامی درخصوص عملیات اخیر و اجرایی شدن وعده صادق را تبریک می‌گویم و تشکر می‌کنم از جامعه ورزش که در این مدت کوتاه واکنش‌های بسیار خوبی به این عملیات پرشکوه داشتند و این نشان می‌دهد که ورزشکاران درک بالایی از شرایط کشور دارند.

هاشمی خاطرنشان کرد: موضوع روایت‌گری برای مقام معظم رهبری و رییس جمهور اینقدر پراهمیت است که ستاد روایت پیشرفت تشکیل شد و آقای تقدیری با حکم رییس جمهور محترم ریاست این ستاد را برعهده گرفت. فعلا در شروع کار هستیم و لازم است که اهمیت بیشتری به موضوع روایتگری داده شود و اینگونه نشست‌ها و اردو‌ها خیلی به مسئله روایت‌گری کمک می‌کند.

وی بیان کرد: در حوزه ورزش هر مدالی که به دست می‌آید به روایت پیشرفت کمک می‌کند. زمانی که قهرمانان کشور در یک رویداد بین‌المللی حضور دارند و سرود کشور پخش می‌شود باعث غرور ملی می‌شود و این اثرگذاری ورزش را نشان می‌دهد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت موضوع حجاب گفت: موضوع حجاب یکی از موضوعات اصلی و دغدغه نظام است چراکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود. وقتی یک بانوی ما باحجاب در رویداد بین‌المللی حاضر می‌شود نشان دهنده اقتدار فرهنگ کشورمان است.

هاشمی افزود: زمانی روایت پیشرفت به خوبی منتشر خواهد شد که از زبان خود قهرمانان باشد. همانطور که وقتی افتخارات هشت سال دفاع مقدس از سوی رزمندگان مطرح می‌شود قطعا خیلی تفاوت دارد و حس و حال بهتری برای مخاطبان خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: البته باید این نکته را توجه کنیم که قهرمانان فقط نباید راوی مسائل ورزشی باشند و می‌توانند با توجه به علاقه‌مندی راوی مسائل حوزه‌های دیگر نیز باشند. ورزشکاران می‌توانند در همه حوزه‌های کشور که پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم ورود کنند و به عنوان راوی برای مخاطبان اثرگذاری داشته باشند.

کیومرث هاشمی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در مجموعه وزارت ورزش بخشی برای روایت پیشرفت مهیا خواهیم کرد که اتفاقات مثبت بازگو شود.

لازم به ذکر است اولین دوره اخلاق حرفه‌ای و اردوی روایت پیشرفت ویژه کاپیتان‌ها و نخبگان ورزشی تیم‌های رشته‌های مختلف ورزشی کشور توسط اداره کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ۲۷ لغایت ۲۸ فروردین در استان هرمزگان و جزیره قشم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهره‌های با سابقه در فهرست ۹۰ نفره دور دوم انتخابات مجلس/در کدام کلان شهرها انتخابات به دور دوم کشیده شد؟
  • حمایت چهره های سیاسی و مردمی افغانستان از اقدام تنبیهی ایران
  • دیدار وزیر ورزش با کاپیتان‌های تیم‌های ملی/ برگزاری دوره آموزشی در جزیره قشم
  • در دیدار چهره به چهره وزیر ورزش با کاپیتان های تیم های ملی چه گذشت؟
  • انتصاب یک عضو جدید برای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک
  • دیدار وزیر ورزش و زنوزی در هتل رونالدو! (عکس)
  • وزیر ورزش و حضور گرم اسطوره‌ها در مراسم مالک تراکتور
  • برگزاری جلسه هماهنگی با فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به بازی‌های داخل سالن
  • ریاست مجلس دوازدهم بر عهده چه کسی خواهد بود؟
  • برگزاری نخستین جلسه هماهنگی برای بازی‌های داخل سالن آسیا