Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امین مختاری دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با صدور احکامی جداگانه محمدحسین اثنی‌عشری را به عنوان مدیربخش تولید محتوا و مستندسازی و مونا گلپایگانی را به عنوان امور داخلی و دبیرخانه این دوره معرفی کرد.

در متن حکم امین مختاری به مونا گلپایگانی آمده است: «نظر به شایستگی، تعهد و تجربه‌های ارزشمند سرکارعالی، به موجب این حکم به عنوان مدیر امور داخلی و دبیرخانه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید است در سایه ایزد منان در انجام وظایف محوله موفق باشید.»

مونا ملا زین العابدین گلپایگانی فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناس ارشد مدیریت دانشگاه تهران است. از جمله فعالیت‌های اجرایی وی می‌توان به دبیر بخش رادیویی، روابط عمومی دو دوره جشنواره تئاتر سوره و مدیر کل انجمن صدا، بازیگران، هنرمندان جوان و کارگروه نخبگان فرهنگستان هنر ایران اشاره کرد.

وی همچنین پژوهشگری دایره المعارف مردان هنرمند ایران، پژوهشگر بخش مرور نمایشنامه‌های ایرانی در جشنواره امید و عدالت، پژوهشگر دومین کتاب فرهنگ تئاتر‌های تلویزیونی و عضو انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر را در کارنامه خود دارد. گلپایگانی با بیش از ۱۰۰ گروه مختلف تئاتری همکاری داشته و در چهارمین جشنواره تئاتر سوره جایزه‌ی اول کارگردانی رادیویی را دریافت کرده است.

در متن حکم امین مختاری به محمدحسین اثنی عشری نیز آمده است: «نظر به شایستگی، تعهد و تجربه‌های ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان مدیر تولید محتوا و مستندسازی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب می‌شوید. امید است در سایه ایزد منان با بکارگیری حداکثر ظرفیت‌های موجود در راستای ارتقا و اعتلای تئاتر دانشگاهی، در انجام وظایف محوله موفق باشید.»

محمدحسین اثنی‌عشری دانشجوی کارشناسی نمایش دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. ازجمله فعالیت‌های اجرایی وی می‌توان به دبیر کانون نمایش دانشگاه هنر، دبیر انجمن علمی نمایش عروسکی دانشگاه هنر، مدیر پشتیبانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، مدیر اجرایی سایت جشنواره بین المللی تهران- مبارک، عضو شورای سیاستگذاری نهمین و دهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر، سردبیر مجله تخصصی تئاتر عروسکی، دبیر دهمین جشنواره حرکت دانشگاه هنر اشاره کرد. اثنی‌عشری همچنین درنمایش‌هایی ازجمله «درباب ماراساد»، «آخرین بازی»، «به سوی دمشق»، «رژه کور» بازی و نمایش‌های «مصاحبه»، «شاه‌اوبو»، «عروسی شغال»، «بیف استراگانوف» و «حکایت ماه‌دولت» را کارگردانی کرده است.

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش‌های مختلف الف: مناطق «تئاتر صحنه» و ب: سراسری و بین‌المللی «تئاتر صحنه»، «تجربه‌های اجرا»، «نمایشنامه نویسی (جایزه استاد اکبررادی)، «پژوهش (جایزه دکتر فرهاد ناظر زاده کرمانی)»، «ترجمه نمایشنامه»، «عکس، پوستر و تیزر»، «غیر رقابتی»، «کارگاه‌ها و درس گفتارها»، «مدرسان»، «جشنواره جشنواره ها» و «پایان نامه‌های برگزیده» ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار خواهد شد. بخش تئاتر صحنه مناطق نیز نیمه اول اسفند ماه سال ۱۳۹۷ میزبان هنرمندان فعال عرصه تئاتر دانشگاهی خواهد بود.

انتهای پیام/

انتصاب جدید برای بخش تئاتر دانشگاهی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر کارگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ و زمان اجرای آثار منتخب جشنواره که به شکل اجرای عموم در سالن‌ها و شهر‌های مختلف به صحنه می‌روند، مشخص شد.

۱۵ نمایش منتخب جشنواره و نمایش «میشو سوزوکی» نوشته و به کارگردانی اصغر گروسی به دعوت دبیر جشنواره، به شرح زیر اجرا خواهند شد.

۱. نمایش «آبگینه» نوشته سعید تشکری و کرگردانی مریم رضازاده از استان البرز از ۱۳ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای هنر نظرآباد به صحنه می‌رود.

۲. نمایش «آبی‌گونه» نوشته و به کارگردانی کاوه مهدوی از ۲۳ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تالار سایه مجموعه تئاترشهر تهران به صحنه می‌رود.

۳. نمایش «تولد یک سالگی» نوشته شادی غفوریان و به کارگردانی بهاره فاضلی‌راد در شهر مشهد، در تماشاخانه استاد حسین نوری و تاریخ ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه اجرا خواهد داشت.

۴. نمایش «پانما» نوشته و به کارگردانی مجید کاظم‌زاده مژدهی از تاریخ ۱ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه در تالار مرکزی رشت اجرای عمومی صحنه‌ای خواهد داشت.

۵. نمایش «روز‌های اتفاقی» نوشته کامران شهلایی و کارگردانی پوریا رضایی از تاریخ ۵ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای آینه شهر اراک به صحنه خواهد رفت.

۶. نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی محمد رسائلی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه در تالار مرکزی رشت اجرای عمومی خواهد داشت.

۷. نمایش «حکایت دختری که خاتون مغربی را دید» نوشته سیروس همتی و کارگردانی مشترک سیدابراهیم شبیری و پوریا قصابی از ۱۳ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه صورتک قوچان اجرای عمومیِ صحنه‌ای خواهد داشت.

۸. نمایش «دارشکنه» نوشته و به کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه در تالار استاد لایق شیراز به صحنه خواهدرفت.

۹. نمایش «دل لرزه» نوشته سیدعلی موسویان و به کارگردانی فاطمه بایرام‌زاده از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهر تبریز به صحنه خواهدرفت.

۱۰. نمایش «صدمین تکه» نوشته و به کارگردانی بهناز دوستی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه در سالن بلک باکس شهر ساری به صحنه خواهدرفت.

۱۱. نمایش «کان لم یکن» نوشته و به کارگردانی سیدعلی موسویان از ۲۶ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در تالار سایه مجموعه تئاترشهر تهران به صحنه می‌رود.

۱۲. نمایش «یاخته» نوشته مهدی سیم‌ریز و به کارگردانی میثم نویریان از ۵ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری تهران اجرای عمومی خواهد داشت.

۱۳. نمایش «گلبهار» نوشته و به کارگردانی هاشم پورمحمدی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.

۱۴. نمایش «گوهر» نوشته سیروس همتی و به کارگردانی سید محسن هاشمی از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه هنر شهر تربت حیدریه اجرای عمومی خواهد داشت.

۱۵. نمایش «هشت + میلیون» نوشته رضا عرفانی و به کارگردانی محمد حسن‌زاده از ۱۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در کارخانه نوآوری شهر مشهد به صحنه می‌رود.

۱۶. همچنین نمایش «میشو سوزوکی» نوشته و به کارگردانی اصغر گروسی از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در سالن استاد لایق شهر شیراز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از برنامه­ های بیست و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است که به ریاست فرهاد قائمیان، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می­شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • حقیقت‌یابی و حق‌طلبی ‌ویژگی‌ بارز هنر انقلابی است
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • معرفی هنرمند برتر کانون بسیج هنرمندان شهرستان آباده
  • از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره‌ها
  • «پینوکیو» در تالار هنر خوانش می‌شود
  • شرایط نامزدی در بیست و یکمین انتخابات نمایندگان مدیران مسئول در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی
  • از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره ها