Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@18:12:44 GMT

صادرات خاک زراعی و مرتعی ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۲۶۷۹

صادرات خاک زراعی و مرتعی ممنوع شد

دفتر صادرات گمرک ایران با صدور اطلاعیه ای تاکید کرد که صادرات خاک زراعی و مرتعی ( کشاورزی) ممنوع است. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دفتر صادرات گمرک ایران با صدور اطلاعیه ای تاکید کرد که صادرات خاک زراعی و مرتعی ( کشاورزی) ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است.

پیرو مفاد بخشنامه شماره 82043‏/58664‏/747‏/480‏/71‏/126 مورخ 22‏/04‏/90 موضوع ممنوعیت صادرات خاکهای زراعی و مرتعی، مجدداً تأکید می گردد با عنایت به مفاد بند «الف‏-2» ذیل ماده 23 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، صادرات انواع خاک زراعی – مرتعی وگونه هایی که جنبه حفظ ذخائر ژنتیکی و یا محیط زیستی داشته باشند، کما فی السابق ممنوع است، دستور فرمایید در زمان اظهار محموله های صادراتی تحت عنوان خاک صنعتی، بدواً نظر آزمایشگاه استاندارد (مبنی بر تأیید صنعتی بودن آن) را استعلام نمایند.

صادرات خاک صنعتی با مجوز آزمایشگاه استاندارد/ خروج خاک زراعی همچنان ممنوع است

 باتوجه به اینکه دربخشنامه فوق الذکر مؤسسه تحقیقات خاک و آب در خصوص تشخیص خاک زراعی و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور درخصوص تشخیص خاک مرتعی ازطرف وزارت جهاد کشاورزی وهمچنین درمورد رعایت حفظ ذخائر ژنتیکی ویا حفاظت تنوع زیستی، دفتر زیستگاهها وامورمناطق از طرف سازمان حفاظت محیط زیست بعنوان مراجع تشخیص تعیین شده اند، لازم است درصورت احتمال زراعی ویا مرتعی بودن نوع خاک اظهارشده جهت صادرات، نسبت به استعلام مراتب از مراجع موصوف اقدام نمایند.

شایسته است ضمن اقدام لازم، مراتب را به کلیه واحد های تابعه نیز ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول دارند.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت جهاد کشاورزی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در برنامه تلویزیونی گفت: در اوایل دهه ۹۰ وقتی مشکلی در زمینه مایحتاج مردم در حوزه کشاورزی، پروتئین و ... پیش می‌آمد ۳ نهاد متولی بودند و از این روز مجلس یازدهم تلاش کردیم مدیریت واحدی را اجرایی نمایین و ر حوزه کشاورزی و تامین گوشت فقط وزارت جهاد کشاورزی پاسخگو است.

او افزود: در این مجلس مصوب شد که نقشی را به عهده سندیکا‌ها و انجمن‌های صنفی که مرتبط با کشاورزان است بدهیم، اما اکنون باز هم کشاورزان گلایه‌مند هستند و دلیل آن نیز تورم و افزایش هزینه‌های تولید طی سال‌های گذشته است که کشاورز را با مشکلاتی برای تامین درآمد مواجه کرده است.

آقای یوسفی می‌گوید: توجه به بخش کشاورزی در خوزستان با تولید ۱۷ و نیم میلیون تن محصولانت باغی و زراعی که با فاصله از استان‌های دیگر است یعنی توجه به پیشران‌های اقتصاد و قطعا توجه به کشاورزی هم باعث پیشرفت و تامین کالا‌های اساسی و امنیت غذایی است و هم معیشت کشاورز استان را تامین می‌کند.

تکمیل می‌شود...

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان