Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سادنه نیکزاد مجری این طرح با بیان اینکه امروزه نانو فناوری در حوزه پزشکی به دلیل وجود ساختار‌های ویژه‌ای که دارد در شناخت، پیشگیری و یا درمان انواع بیماری‌ها از طریق آشکارسازی، ترمیم و باز سازی بافت‌های آسیب دیده در سطوح ملکولی می‌تواند کمک شایانی بکندگفت: ما با طراحی و ساخت این دستگاه توانستیم، از طریق نانو ذرات هدفمند اگزوزوم گیاه کا را برای انتقال مواد موجود در گیاه برای از بین بردن سلول‌های توموری بکار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانش‌آموز رشته تجربی و پایه یازدهم مرکز پژوهش سرای پوراکبر جداسازی سریع، آسان و کم هزینه این نانو ذرات را از ویژگی‌های این دستگاه بیان کرد و افزود: این دستگاه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که در جداسازی اگزوزوم‌های گیاهی نقش تعیین کننده‌ای دارد.

به گفته وی، این طرح فناورانه با حمایت پژوهشسرای پوراکبر، دانشگاه تبریز و علوم پزشکی تبریز با هزینه نزدیک ۱۲ میلیون تومان در مدت چهار سال طراحی و ساخته شده است.

یادآور می‌شود، اختراع سادنه نیک زاد در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی به شماره ۹۷۶۴۴ به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/ش

دستگاه تولید نانو ذرات هدفمند برای از بین بردن سلول‌های سرطانی توسط دانش آموز تبریزی اختراع شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹۰ دانش آموز جوانرودی به مناطق عملیاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، فرمانده سپاه ناحیه جوانرود گفت: دانش آموز جوانرودی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدند.
سرهنگ بهرام میرزایی افزود: این دانش آموزان به مدت یک روز از یادمان شهدای مرصاد و بازی دراز بازدید می کنند.

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • جشن تکلیف دختران دانش آموز همدانی
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان
  • راهیابی چهارده دانش آموز کیش به مرحله اول المپیاد کشور
  • ۵۴ هزار دانش آموز گلستانی سفیر سلامت هستند
  • شارژ پهپاد‌ها با سلول‌های خورشیدی ۲۰ برابر نازک‌تر از مو
  • نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید
  • اعزام ۹۰ دانش آموز جوانرودی به مناطق عملیاتی
  • اختصاص بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی بخش تولید