Web Analytics Made Easy - Statcounter

الکویت اگرچه در سال‌های اخیر به دلیل تعلیق فوتبال کویت توسط فیفا به دلیل دخالت دولت این کشور در امور فدراسیون، در سطح ‌باشگاهی آسیا غایب بوده است، اما با این وجود چندان برای ایرانی‌ها غریبه نبوده است. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تیم فوتبال ذوب‌آهن تا چند ساعت دیگر باید در مرحله دوم  پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته و مقابل نماینده کویت صف آرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدالی سخت و حساس که برنده آن باید روز سه‌شنبه 30 بهمن ماه به مصاف الغرافه قطر برود تا در نهایت یک تیم راهی مرحله گروهی شود. تقابل حساس ذوب‌آهن با الکویت بهانه‌ای شد تا در گزارشی به معرفی این تیم بپردازیم:

الکویت یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های کویت بوده و نزدیک به 60 سال قدمت دارد. آنها سومین تیم پرافتخار حاضر در لیگ کویت بوده و تاکنون 14 بار در لیگ برتر این کشور به مقام قهرمانی رسیده‌اند. الکویتی‌ها همچنین سابقه قهرمانی در مسابقات جام امیر کویت، جام ولیعهد، جام فدراسیون کویت، سوپر جام و جام الخرافی را نیز در کارنامه خود دارند. این باشگاه رکورددار قهرمانی در مسابقات ای‌اف‌سی کاپ است. ای‌اف‌سی کاپ، دومین تونمت معتبر فوتبال آسیا بعد از لیگ قهرمانان می‌باشد که کنفدراسیون فوتبال آسیا، آن را با شرکت باشگاه‌هایی از کشورهای در حال توسعه فوتبال برگزار می‌کند. الکویت در سال‌های 2009، 2012 و2013 به مقام قهرمانی و در سال 2011 به مقام نایب قهرمانی این مسابقات رسیده است.

نماینده کویت در لیگ قهرمانان آسیا چندان عملکرد موفقی نداشت است. آنها تا کنون 4 بار در این تورنمت شرکت کرده‌اند و هیچ وقت از مرحله گروهی فراتر نرفته‌اند. آخرین حضور تیم الکویت در لیگ قهرمانان مربوط به سال 2014 است که در مرحله سوم پلی‌آف، حریف لخویای قطر شده و مقابل این تیم با نتیجه 4 بر یک شکست خورد. پیش از این آنها در سال‌های 2005، 2007 و 2008 نیز در لیگ قهرمانان حضور داشته و در هر 3 دوره از مرحله گروهی بالا نرفتند.

قاسم حدادی‌فر: برای یک بازی سخت آماده شده‌ایم/ کسب پیروزی مقابل الکویت برای ما مهم است

حسین حاکم: سطح فوتبال ایران در رده‌های ملی و باشگاهی بسیار بالاست نشست هماهنگی دیدار پلی‌آف آسیا برگزار شد؛ ذوب‌آهن سبز می‌پوشد، الکویت سفید

الکویت اگرچه در سال‌های اخیر به دلیل تعلیق فوتبال کویت توسط فیفا به دلیل دخالت دولت این کشور در امور فدراسیون، در سطح ‌باشگاهی آسیا غایب بوده است، اما با این وجود چندان برای ایرانی‌ها غریبه نبوده و چند تن از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه، از نام‌آورترین فوتبالیست‌های ایرانی هستند. رضا قوچان نژاد، جواد نکونام، رضا حسن زاده و عبدالصمد مرفاوی 4 بازیکن ایرانی پرآوازه ای هستند که در طول ادوار مختلف در این تیم بازی کرده و جزو بهترین بازیکنان الکویت در طول تاریخ این باشگاه می‌باشند.

الکویت در حالی آماده رقابت با ذوب‌آهن اصفهان می‌شود که در 2 سال گذشته قهرمان لیگ برتر کشورش بوده و در فصل جاری نیز با 27 امتیاز صدرنشین است. آنها طی فصل جاری در هر 2 فاز دفاعی و هجومی عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند. الکویتی‌ها با به ثمر رساندن 35 گل در 11 بازی، آمار قابل توجه 3.2 گل در هر بازی را ثبت کرده‌اند که نشان دهنده خط حمله زهردار و پرقدرت این تیم است. نماینده کویت از خط دفاعی بسیار قدرتمندی نیز سود می‌برد. دریافت تنها 8 گل در 11 بازی، نشان می‌دهد که الکویت از ساختار دفاعی دقیقی برخوردار است و سبزپوشان اصفهانی مقابل آنها کار سختی را پیش‌ رو دارند.

انتهای پیام/

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن غنایی، ستاره جدید فوتبال آسیا!

به گزارش "ورزش سه"، جوئل کوجو، بازیکن غنایی تیم ملی قرقیزستان، روز سه‌شنبه در مقابل چین تایپه عملکرد خیره کننده‌ای داشت و در قامت یک ستاره در مقدماتی جام جهانی حاضر شد.

این بازیکن 25 ساله غنایی که در تیم ملی قرقیزستان به میدان می‌رود در یک نیمه هتریک کرد و پیروزی پرکلی را برای قرقیزستان در مقابل چین تایپه رقم زد و در نهایت این مسابقه با نتیجه پنج بر یک به سود قرقیزستانی‌ها به پایان رسید.

این بازیکن در جام ملت‌های آسیا هم مقابل عمان تک گل تاثیرگذاری را به ثمر رساند که تک امتیاز آنها در مسابقات را به همراه داشت، این گل باعث شد تا او در کشورهای شرق آسیا محوبیت خاصی بین هواداران فوتبال اندونزی و قرقیزستان به دست آورد، تک گل او باعث کسب تک امتیاز تیم ملی کشورش در این مسابقات شد و باعث حذف اردن و صعود اندونزی به مرحله حذفی جام ملت های آسیا شد که در زمان خود واکنش‌های جالبی به همراه داشت و این بازیکن محبوبیت زیادی بین فوتبال دوستان اندونزی پیدا کرد.

این بازیکن که در پست وینگر چپ بازی می‌کند، با سرعت و تکنیک بالای خود خلق موقعیت روی دروازه حریف انجام می‌دهد و در نقش یک ستاره در تیم ملی نه چندان قدرتمند قرقیزستان ایفای نقش می‌کند.

این بازیکن در تیم دینامو سمرقند در لیگ ازبکستان فوتبال بازی می‌کند و با ادامه روند و حفظ کیفیت کنونی خود می‌تواند شانس حضور در لیگ‌های معتر آسیا را هم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ فروردین
  • عکس‌| دو عضو ایرانی AFC در مسابقات انتخابی المپیک
  • یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی فوتبال چین
  • تولید دستگاه همودیالیز برای اولین بار در غرب آسیا توسط فناوران ایرانی
  • بازیکن غنایی، ستاره جدید فوتبال آسیا!
  • (ویدئو) ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد!
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ فروردین
  • شکایت رضا اسدی از پرسپولیس به AFC
  • دارودسته مربی سابق علیه سرمربی تیم ملی | مربیان ایرانی به خط شدند
  • محفل داغ مربیان ایرانی‌ علیه سرمربی تیم ملی!