Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه کشورش بر پرونده ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی سرپوش نمی‌گذارد، تاکید کرد، واشنگتن به محاکمه تمامی کسانی که در قتل این روزنامه‌نگار منتقد دست داشته‌اند، ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفری که به مجارستان داشت، با اشاره به اینکه کشورش این قتل را پنهان نمی‌کند، اظهار کرد: واشنگتن اقدامات بیشتری را برای محاکمه تمامی مسئولان قتل خاشقجی که دوم اکتبر گذشته در سفارت کشورش در استانبول رخ داد، اتخاذ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان که ابتدا قتل خاشقجی را تکذیب می‌کرد، تأیید کرد که "مزدورانی" وابسته به ریاض این قتل را مرتکب شده‌اند اما اینکه مسئولان و رهبران برجسته این کشور در قتل خاشقجی دست داشته باشند را رد کرد.

نمایندگان پارلمان آمریکا چه دموکرات‌ها و چه برخی از جمهوری‌خواهان واکنش جدی کشورشان نسبت به این قتل و نیز بحران انسانی در یمن را خواستار شده‌اند.

کابینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تا هشتم فوریه فرصت داشت گزارشی از پرونده قتل خاشقجی به کنگره ارائه دهد.

گروهی از اعضای مجلس سنا از جمله نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه روز پنج‌شنبه پیش از اتمام این مهلت اقداماتی برای محاکمه ریاض در پیش گرفته و از تلاش برای تصویب ممنوعیت فروش سلاح و نیز اعمال تحریم‌هایی علیه این کشور خبر دادند.

اما ترامپ با این اقدامات قانونی مخالفت کرد زیرا او فروش سلاح را عامل مهمی برای مشاغل در آمریکا می‌داند.

او که از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان حمایت می‌کند، نمی‌خواهد روابط کشورش با ریاض دچار تنش شود.

تیم کین، سناتور دموکرات آمریکا گفت، پامپئو نمایندگان آمریکایی را در جریان تحقیقات در این پرونده قرار داد اما وارد جزئیات آن نشد.

کین که عضو دو کمیته نیروهای مسلح و روابط خارجه در سنا است، گفت: گزارش مورد نظر ارائه نشد.

این سناتور دموکرات آمریکایی افزود: این امر دیگر به سطح پوشش دولت ترامپ بر این قتل رسیده، آمریکا نباید به این سطح از سقوط اخلاقی برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا جمال خاشقجی مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را اغاز کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پترا دی سوتر، معاون نخست‌وزیر بلژیک گفت که کشورش ابتکار عمل را برای بازنگری در توافقنامه‌ای که به رژیم صهیونیستی امتیازات تجاری در بازار اتحادیه اروپا می‌دهد، در دست خواهد داشت.

دی سوتر، از طریق پستی در شبکه ایکس، اعلام کرد که بلژیک ابتکار بازنگری در توافقنامه ارتباط بین اتحادیه اروپا و اسرائیل را رهبری خواهد کرد و خواستار اعمال عوارض گمرکی بر محصولات شهرک‌های یهودی‌نشین شده است.

دو سوتر همچنین تایید کرد که کشورش حامی قطعنامه سازمان ملل در حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل خواهد بود.

اسپانیا و ایرلند نیز خواستار بازنگری فوری در توافق تجاری شده‌اند که به اسرائیل امتیازات زیادی در بازار اتحادیه اروپا می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • ژست‌های تتلو پشت میز محاکمه
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را اغاز کرد
  • محاکمه بزرگ منافقین؛ داعشی‌های دهه ۶۰