Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:09:08 GMT

اظهارات مداخله جویانه بولتون علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۳۵۳۳

اظهارات مداخله جویانه بولتون علیه ایران

هم‌زمان با چهلمین سالروز بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کاخ سفید ویدیویی از ادعاهای بی اساس و خصمانه مشاور امنیت ملی آمریکا منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید در صفحه توییتری خود ویدئویی منتشر کرد که در آن جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در پی مقاصد بدخواهانه مقامات آمریکایی ادعاهایی مداخله‌جویانه را درباره مسائل داخلی ایران مطرح و اتهام بی‌اساس حمایت از تروریسم در منطقه و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای علیه ایران را تکرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بزرگداشت ملی چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در ادعایی خصمانه و تهدیدآمیز خطاب به مقامات ایران گفت که «سالگردهای زیادی برای جشن گرفتن باقی نمانده است».

بولتون همچنین در صفحه توئیتر خود انقلاب اسلامی ایران را «چهل سال شکست» خواند.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین مدعی شد که «حکومت ایران باید برای تغییر رفتار خود تصمیم بگیرد و در نهایت این مردم ایران هستند که باید مسیر کشور خود را تعیین کنند».

وی در اظهاراتی مداخله‌جویانه مطرح کرد: «ما از اراده مردم ایران حمایت می‌کنیم و از آن‌ها پشتیبانی می‌کنیم تا صدای‌شان شنیده شود».

به گزارش ایسنا، استکبار جهانی که همواره از عوامل اصلی به خطر انداختن استقلال و امنیت ملل جهان بوده است، قصد دارد با فرافکنی در سابقه اقدامات سلطه‌جویانه خود علیه ملت ایران، خود را حامی و دلسوز جلوه دهد. نمونه بارز این اقدامات حمایت از رژیم بعث عراق در تحمیل هشت سال جنگ علیه ملت ایران بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ايران جان بولتون چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است

به گزارش «نماینده»، محمود عباس‌زاده مشکینی درباره اقدام متقابل ایران به تحرکات اخیر اسرائیل گفت: رژیم صهیونیستی اینبار یک اشتباه استراتژیک خیلی خطرناک و راهبردی کرد و آن این بود با دم شیر بازی کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران الان از حیث قدرت بازدارندگی و نظامی یکی از قدرت‌های برتر جهان و قدرت اول منطقه است. ایران امروز جزو ۳ الی ۴ قدرت اول جهان است. ایران پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و موشک‌های نقطه‌زن را دارد. جمهوری اسلامی ایران دارای نیروهای بسیار بسیار فنی و با انگیزه است و از همه مهم‌تر پشتوانه مردمی بی‌نظیری را داراست. اسرائیل با چنین کشوری بازی و خطای استراتژیک کرد و معلوم بود جمهوری اسلامی ایران واکنش پشیمان کننده‌ای برای این‌کار نشان می‌دهد و این اتفاق هم افتاد.

وی ادامه داد: ضربه‌ای که نیروهای مسلح و سپاه ما این‌بار به رژیم صهیونیستی زدند چه از نظر تعداد موشک‌ها و چه کیفیت پرتاپ موشک‌ها و چه انتخاب هدف تقریبا در طول تاریخ بی‌نظیر بود؛ چراکه چنین‌ اقداماتی را ما فقط در مانورها می‌توانیم تصور کنیم، اما این‌بار این اتفاق یک مانور عَملی برای گوشمالی دادن رژیم صهیونیستی بود.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران آثار زیادی دارد، این اقدام کلا دولت و نظام سیاسی رژیم صهیونیستی و اعتبار خودخوانده شکل‌گیری این رژیم را به تعبیری با خدشه غیرقابل جبران مواجه کرد.

وی تاکید کرد: اگر تاریخ رژیم صهیونیستی را به ویژه در شرایطی که این رژیم قرار گرفته و رو به اضمحلال و فروپاشی است بررسی کنیم، تاریخ این رژیم دو مقطع دارد و آن را می‌توان به قبل و بعد از حمله نیروهای مسلح ما به منافع این رژیم تقسیم کرد.

عباس زاده گفت: در ساختار آنارشی بین المللی یک نظم جدید، بعد از این نقطه عطف در تاریخ رژیم صهیونیستی در خاورمیانه شکل خواهد گرفت. به نظر من در آینده انشاالله بعد از اقدام ایران در مقابل اسرائیل، نظم جدید بر اساس منافع ملی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران در حال شکل‌گیری است. البته از الان هم درحال شکل گیری است، کافی است در این مورد اظهارات سیاسیون دنیا را بررسی کنید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که همانطور که تاکنون دیدیم رژیم صهیونیستی به تنهایی نمی‌تواند در مقابل جمهوری اسلامی واکنش جدی نشان دهد اصلا در این قد و قواره نیست، مگر این‌که آمریکا پشت کار بیاید، عنوان کرد: به نظر من آمریکا برای منافع ملی خودش یک اهمیتی قائل است. حال درست است که رژیم صهیونیستی را فرزند خودش می‌داند و با عشق بالای سرش قرار داد، اما نهایتا خودشان را بیشتر دوست دارند. معتقدم آمریکایی‌ها با طناب رژیم صهیونیستی این‌بار در چاه نمی‌روند به ویژه این‌که نزدیک انتخابات ریاست جمهوری خودشان هستند.

وی تاکید کرد: همانطور که دیدیم اولاً رژیم صهیونیستی از حیث فنی با ما نمی‌تواند با ما مقابله به مثل کند، چراکه داشته‌های فنی و نظامی و ظرفیتی که دارد نمی‌تواند مقابل ما باشد. رژیم صهیونیستی درخصوص تکنولوژی موشکی و استفاده از آن‌ها ده‌ها سال دیگر به پای ما نمی‌رسد و این ظرفیت را ندارد. ثانیاً جسارت و جرأت‌اش را ندارند چون می‌داند با هر اقدام جدی علیه ایران، زیر پا له می‌شوند و اگر بخواهد بازیگوشی کند آمریکا هم بر اساس منافع ملی خود جلوی آن را خواهد گرفت زیرا آن‌ها اهل محاسبه هستند و صدبار محاسبه و یک بار اقدام می‌کنند. آمریکایی‌ها می‌دانند تمام منافع و تمام پایگاه‌هایش در منطقه بدون استثنا تا خود دورترین نقاط اروپا به شعاع چند هزار کیلومتری زیر تیرس موشک‌های قدرتمند جمهوری اسلامی است. آمریکا هیچ وقت بر اساس منافع ملی و عقلانیتش با طناب رژیم صهیونیستی به چاه نمی‌روند.

این نماینده مجلس بیان کرد: مرزهای ما منافع ملی ما در جای جایی عالم است و این را غربی‌ها باید بدانند.

دیگر خبرها

  • تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است
  • برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس
  • کوچک‌ترین اقدام اسرائیل علیه ایران پاسخ داده می شود
  • شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • نماینده فلسطین در سازمان ملل: شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • شورای امنیت برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • بیست و نهم فروردین روزی برای تقدیر از بانیان امنیت برای مردم
  • اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی حق مشروع دفاعی بود
  • پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران کار بزرگی بود
  • سپاه پاسداران با اقدامات تلافی‌جویانه علیه اسرائیل دل همگان را شاد کرد