Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی فاش کرد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با سعود القحطانی متهم به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی در ارتباط است. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مسئول سعودی نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به تماس با سعود القحطانی مشاور سابق خود که او را همچنان مشاور می خواند، ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه افزود: آمریکا برای بازخواست سعود القحطانی به عربستان فشار می آورد، اما عربستان در برابر این فشارها مقاومت می کند.

به نوشته وال استریت ژورنال، تاثیر مداوم القحطانی نشان می دهد که پاسخ رژیم سعودی به قتل خاشقجی نامناسب است.

این روزنامه به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت خارجه آمریکا نیز نوشت: فکر نمی کنیم که فعالیت های سعود القحطانی محدود شده باشد.

وال استریت ژورنال نوشت: عربستان مرکز اطلاع رسانی سلطنتی را که القحطانی از آن برای تهدید مخالفان سعودی استفاده می کرد، نبسته است.

آنکارا: نتایج تحقیقات سازمان ملل درباره خاشقجی با نتایج ما مطابقت داردمکالمات شنودشده بن‌سلمان برنامه‌ریزی او برای ترور خاشقجی را نشان می‌دهند

القحطانی بعد از متهم شدن به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی در داخل کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه از سمت مشاور در دربار سلطنتی سعودی برکنار شد.

جاسوسی از خاشقجی با ابزارهای اسرائیلی

خبر دیگر  اینکه آسوشیتدپرس نوشت: ماموران مخفی ناشناس درحال تعقیب پژوهشگرانی هستند که فاش کرده اند که از ابزارهای جاسوسی اسرائیلی برای جاسوسی از جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی استفاده شده است.

این خبرگزاری، چهار پژوهشگر یاد شده را شامل سه وکیل و یک روزنامه نگار عنوان کرد و افزود: طرفی ناشناس در تلاش برای ضربه زدن به اعتبار این پژوهشگران است که دست داشتن شرکت " NSO " اسرائیل در جاسوسی از خاشقجی را فاش کردند.

این خبرگزاری نوشت: چهار پژوهشگر دعوتنامه هایی را برای برگزاری نشست های خصوصی در لندن به منظور بحث و گفت وگو جهت همکاری درخصوص پروژه هایی دریافت کرده اند که ارتباطی با پرونده خاشقجی ندارد.

این خبرگزاری افزود: هدف واقعی از این نشست ها احتمالا طرح سوالاتی تحریک آمیز برای گرفتن اطلاعاتی از این پژوهشگران است که به زیان آنها است. طرح این نشست ها در راستای برنامه ای هماهنگ برای از بین بردن اعتبار کسانی است که از "ردپای اسرائیل" در پرونده خاشقجی صورت می گیرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، این چهار پژوهشگر در شکایت های مطرح شده علیه شرکت اسرائیلی یاد شده در قبرس سهیم بوده اند.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بن سلمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بن سلمان بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان

دادستان کرمان از تشکیل ۵ هزار و ۳۰۷ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در دادسراهای استان کرمان خبر داد و گفت: در این ارتباط ۵ هزار و ۹۳۶ متهم دستگیر شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی بخشی صبح امروز در جلسه شورای معاونین دادگستری استان کرمان، برخورد با اراذل و اوباش و عواملی که باعث ایجاد ناامنی در جامعه می‌شوند را از اولویت‌های کاری دادستانی عنوان کرد و اظهار داشت: در یک سال اخیر علاوه بر تشکیل بانک اطلاعات اراذل و اوباش، با اقدامات نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تعداد 512 نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند. 

وی بیان کرد: طبق اعلام رسمی دادستانی کل کشور، استان کرمان جزو استان‌های برتر در خصوص نحوه تعیین اموال توقیفی از قاچاقچیان و رسیدگی به پرونده‌های قضائی مرتکبین جرائم موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر است. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، گفت: در یک سال اخیر در رابطه با قاچاق کالا و ارز 5 هزار و 307 فقره پرونده در دادسراهای سراسر استان تشکیل شده است و در این ارتباط 5 هزار و 936 متهم دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در یک‌ سال گذشته بیش از 268 هزار و 86 فقره پرونده در دادسراهای سراسر استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است، گفت: قضات و کارکنان دادسراهای استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر 12 درصد بیشتر پرونده مختومه کرده‌اند.

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استان

بخشی افزود: در یک‌ سال گذشته 105 هزار و 811 فقره گواهی سوء‌پیشینه در دادسراهای سراسر استان صادر شده که شاهد افزایش 23 درصدی صدور گواهی سوء‌پیشینه در 12 ماه سال 1402 نسبت به زمان مشابه در سال 1401 هستیم.

وی با بیان اینکه در راستای حرکت به سمت قوه قضائیه هوشمند و تمام الکترونیک در سال گذشته بیش از 570 هزار و 418 فقره اوراق قضایی در دادسراهای استان به صورت الکترونیک ابلاغ شده است، ادامه داد: در این مدت شاهد افزایش ابلاغ‌های الکترونیک از 94 درصد به 95 درصد بوده‌ایم. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به ارتباط الکترونیک مجموعه دادستانی با زندان، گفت: بیش از 90 درصد دادرسی‌ها در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با زندان به‌صورت ارتباط الکترونیک می‌باشد و این امر از اعزام حضوری مددجویان به زندان‌ها جلوگیری کرده است. 

وی با اشاره به اینکه شنیدن صدای مردم همواره در اولویت کار دادستانی است، افزود: در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن میزان ملاقات مردمی‌های دادستان و معاونین 27 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس
  • افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران
  • پلیس انگلیس دو نفر را متهم به جاسوسی برای چین کرد
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان