Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@19:42:15 GMT

قیمت نفت افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۳۷۵۲

قیمت نفت افزایش یافت

به دنبال کاهش تولید های اوپک و متحدانش و تحریم های نفت آمریکا علیه ایران و ونزوئلا قیمت نفت روز سه شنبه افزایش داشت.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، به دنبال کاهش تولید های اوپک و متحدانش و تحریم های نفت آمریکا علیه ایران و ونزوئلا قیمت نفت روز سه شنبه افزایش داشت، هرچند که افزایش تولید نفت آمریکا و نگرانی ها در مورد رشد اقتصاد جهانی مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۹ سنت، معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۵۲دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز ۱۸ سنت معادل ۰.۳ درصد رشد داشت و به ۶۱ دلار و ۶۹ سنت رسید.

تحلیلگران هشدار می دهند که به دلیل کاهش تولید اوپک و متحدانش و تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا اختلاف بین عرضه و تقاضا در حال کم شدن است. اما برخی دیگر معتقدند ریسک های موجود در بخش عرضه به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.

بانک آمریکایی جی پی مورگان در یادداشتی نوشت: «ما معتقدیم نفت خام اخیرا بر اساس ریسک های موجود در بخش عرضه قیمت گذاری نشده و بازار در حال حاضر بیشتر روی مذاکرات تجاری آمریکا و چین متمرکز است. یعنی بازار ریسک هایی را که از ناحیه تحریم ونزوئلا متوجه عرضه نفت است نادیده گرفته است.»

جی پی مورگان گفته در صورتی که مذاکرات تجاری آمریکا و چین موجب پایان یافتن اختلافات تجاری بین دو کشور شود، توجه بازار نفت «از نگرانی های تاثیرگذار بر رشد تقاضا به کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا و ریسک های ژئوپلتیک تاثیرگذار بر عرضه نفت معطوف خواهد شد.»

در حالی که اوپک مشغول محدود کردن عرضه نفت است، خاورمیانه درگیر نزاع های سیاسی شده و تولید نفت در خارج از اوپک نیز در حال افزایش است، بانک آمریکا مریل لینچ گفته سهم اوپک از بازار نفت جهان از ۳۱.۹ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۸ به ۲۹ میلیون بشکه در سال ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اوپک تحریم های نفت آمریکا قیمت نفت ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۳۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز

شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) الکتروکاتالیست مبتنی بر گرافن با عملکرد بالا و کم مصرف ساخته است که می‌تواند تولید سریع هیدروژن سبز را با استفاده از الکترولیز آب انجام دهد.

به گزارش ایسنا، از الکتروکاتالیست‌ها برای تولید “هیدروژن سبز” استفاده می شود، اما در حال حاضر به فلزات نادر مانند ایریدیم و روتنیم نیاز دارند که می‌توانند هزینه‌های عملیاتی را افزایش دهند. شرکت فرست‌گرافن از فناوری PureGraph®  برای تولید الکتروکاتالیست‌های با عملکرد بالاتر و مقرون به صرفه استفاده می‌کند.

این شرکت یک پروژه ۱۲ ماهه را برای توسعه الکتروکاتالیست‌های ارزان و با عملکرد بالا برای تولید هیدروژن به اتمام رسانده است.

این پروژه با حمایت مالی تقریبا ۱۲۰ هزار دلار آمریکا  انجام شده است و در آن از گرافن برای تولید الکتروکاتالیست استفاده شده است. در این پروژه، فرست‌گرافن فرمولاسیون بهینه پوشش‌هایی را که باید بر روی الکترودها اعمال شود، مورد آزمایش قرار داده است.

فرست‌گرافن الکتروکاتالیست تولید شده خود را با دو کاتالیزور تجاری مختلف مقایسه کرد. نتایج نشان داد که کاتالیزور فرست‌گرافن در مقایسه با کاتالیزور تجاری حاوی ایریدیوم در شرایط مشابه، به انرژی کمتری برای تولید هیدروژن نیاز دارد. این راه حل در مقایسه با یک کاتالیزور تجاری حاوی روتنیوم بسیار خوب عمل کرده است و  درحالی که حاوی همان مقدار روتنیوم بوده، سه برابر بیشتر هیدروژن تولید کرده است.

با این فناوری جدید، شرکت فرست‌گرافن می تواند فلزات نسبتا ارزان‌تر با کمک گرافن مورد استفاده قرار دهد و از آنها برای تولید الکتروکاتالیست با عملکرد بالا استفاده کند.

فرست‌گرافن پس از تأسیس یک مرکز آزمایش اختصاصی در منچستر، توانایی انجام تجزیه و تحلیل الکتروشیمیایی را دارد. این تسهیلات جدید منجر به آزمایش سریع‌تر و مقرون به صرفه تر الکتروکاتالیست‌ها و مواد گرافنی خواهد شد و راه تولید محصولات جدید مانند اکسید گرافن و ایجاد فرصت های جدید کاربردی را برای PureGraph® ایجاد می‌کند.

فرست‌گرافن همچنین با خوشه هیدروژن الکتروشیمیایی بزرگ منچستر (GMEHC) در انگلستان، پروژه جدیدی را آغاز کرده است. GMEHC کنسرسیومی از تأسیسات تحقیقاتی پیشرو و متخصصان است که روی نوآوری در حوزه هیدروژن و پیل سوختی کار می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند