Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ الیاس محسنی،رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:پنجمین دوره مسابقات بومی محلی جهله کشی و کندرکشی با هدف نشان دادن سنت قدیمی بندرعباسی و مشقت‌ها و سختی‌های پدران و مادران ما در گذشته برای تأمین آب موردنیاز خود در منزل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی بیان کرد: کندرکشی و جهله کشی از آیین‌های سنتی مردم بندرعباس است که در این آیین‌ها و سنت‌ها آداب اجتماعی قدیم مردم بندرعباس قرارگرفته است.

محسنی ابراز کرد: زنده کردن این سنت باعث می‌شود ما از فرهنگ اصیل خود حفاظت کنیم و از طرف دیگر این عمل تأثیر به سزایی در اهمیت موضوع آب به‌عنوان مایه حیات دارد.

وی عنوان کرد: هر دوره از این مسابقات با استقبال بیشتری مواجه شده است و پنجمین دوره این مسابقات نیز با حضور بیش‌ازپیش شهروندان همراه بود.


وی اظهار کرد: برگزارکنندگان این رویداد که اهالی محله پشت شهر بندرعباس بودند و با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس این مسابقات را صورت دادند می‌توانند الگویی برای دیگر محلات شوند.


رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: باید به دنبال ثبت ملی این رویداد باشیم و میراث فرهنگی در این زمینه نیاز است اقدامات لازم را صورت دهد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بازی های بومی محلی در روستای آرتون طالقان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ اهالی روستای طالقان با برگزاری بازی های بومی محلی در طبیعت بهاری طالقان اوقات فراغت خود را در کنار یکدیگر گذراندند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • برگزاری بازی های بومی محلی در روستای آرتون طالقان
  • هشدارهای مهم محسنی اژه ای درباره حجاب و عفاف؛ به فراجا کمک کنیم | می‌توانیم خود را کنار بکشیم و بگوییم «کی بود کی بود؛ من نبودم»؟!
  • مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید» در تبریز