Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ونزوئلا در نامه ای به اوپک خواستار حمایت اوپک از کشورش در برابر تحریم‌های آمریکا شد. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا خواهان حمایت اوپک در برابر تحریم‌های آمریکا بر صنعت نفت کشورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تأثیر این تحریم ‌ها بر قیمت نفت و خطرات احتمالی آن برای سایر اعضای اوپک اشاره کرد . 
ولی یکی از منابع آگاه گفت که اوپک هیچ بیانیه رسمی منتشر نکرده است. ونزوئلا یکی از اعضای بنیانگذار اوپک است. اوپک اعلام کرد نگران سیاست نفت است نه امور سیاسی . 
بیش از 40 کشور از جمله آمریکا، قدرت‌های اروپایی و اکثر آمریکای لاتین، خوان گوایدو رقیب مادورو را به عنوان رئیس جمهور مشروع این کشور به رسمیت می شناسند . 
تقاضای کمک از اوپک طی نامه ای به بارکیندو، دبیرکل اوپک به تاریخ 29 ژانویه ارسال شد، یعنی یک روز پس از اعمال تحریم‌های آمریکا بر شرکت نفت دولتی ونزوئلا ، PDVSA‌.
مادورو در این نامه نوشت:« کشور ما امیدوار است از همکاری و حمایت کامل کشورهای عضو اوپک و کنفرانس وزرای این گروه در برابر دخالت غیرقانونی و خودسرانه آمریکا در امور داخلی ونزوئلا بهره‌مند شود» . 
« من حمایت محکم و همکاری شما را برای محکوم کردن و مقابله با این سلب مالکیت شرم‌آور یکی از اعضای اوپک از سرمایه‌هایش می خواهم ». 
مادورو نوشت که اوپک باید به پیدا کردن یک راه حل کمک کند، چون این تحریم‌ها بر بازار انرژی جهان تاثیر می‌گذارد و خطر آن متوجه سایر کشورهای عضو این سازمان هم می شود . 
تحریم‌ها بر ونزوئلا، قیمت جهانی نفت را بالا برده است. نفت در روز دوشنبه 62 دلار در هر بشکه معامله شد . 
تحریم‌ها بیش از 20 نفتکش حاوی نفت ونزوئلا را سرگردان کرده است. 
اوپک تمایل دارد از درگیری‌های سیاسی اعضایش دوری کند. سال گذشته اوپک درخواست ایران را برای مذاکره در مورد تحریم های آمریکا علیه تهران و برگزاری یک نشست سیاست‌گذاری رد کرد . 
ونزوئلا زمانی یکی از سه تولیدکننده بزرگ اوپک بود که پس از فروپاشی اقتصادش، سالهاست رو به افول می رود . 
شرکت مشاوره و تحقیقاتی ریستاد، کاهش تولید ونزوئلا را تا 680 هزار بشکه در روز در سال آینده پیش بینی می کند. تولید این کشور در پایان 2018 ، 1.34 میلیون بشکه در روز بود‌.

ونزوئلا به همراه لیبی و ایران از آخرین توافق کاهش تولید اوپک معاف شدند که دلیل آن هم کاهش ناخواسته تولید در این کشورهاست . 

مبادله پایاپای نفت ونزوئلا با هند برای دور زدن تحریم‌های آمریکاسرگردانی 20 نفتکش حامل نفت ونزوئلا به دلیل تحریم‌های آمریکا

انتهای پیام/47

R7586/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سازمان اوپک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اوپک سازمان اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه

وزیر خارجه سوئد خواستار تحریم ناوگان نفتکش‌های سایه روسیه و ممنوعیت گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) این کشور به تلافی جنگ در اوکراین شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اویل پرایس، توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه سوئد، هنگام ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: تصویب بسته چهاردهم تحریم‌ها، یکی از مهم‌ترین موارد است. ما می‌خواهیم که این بسته، شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی و اقداماتی برای محدود کردن ناوگان نفتکش‌های سایه روسیه باشد.

اتحادیه اروپا به تازگی مذاکرات خود را در خصوص بسته چهاردهم تحریم‌ها آغاز کرده است و انتظار نمی‌رود به این زودی، این بسته را تصویب کند.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه، اختلاف نظر دارند. سوئد و کشور‌های حوزه بالتیک برای اعمال این ممنوعیت فشار می‌آورند، اما سایر کشور‌های عضو و رگولاتور انرژی اتحادیه اروپا می‌گویند اروپا، وابستگی بیشتری به ال‌ان‌جی روسیه پیدا کرده و قادر به ممنوعیت فوری آن نیست.

آژانس همکاری رگولاتور‌های انرژی اتحادیه اروپا (ACER)، هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد اتحادیه اروپا باید در تلاش‌های خود برای حذف ال‌ان‌جی روسیه مراقب باشد، زیرا باید از امنیت تامین گاز خود محافظت کند.

از آنجایی که اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، به وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی روسیه به طور کامل پایان دهد، کاهش واردات ال‌ان‌جی روسیه باید در گام‌های تدریجی صورت گرفته و با ممنوعیت واردات محموله‌های تک ال‌ان‌جی روسیه آغاز شود.

رگولاتور اتحادیه اروپا گفت: در حالی که چنین اقداماتی ممکن است کاهش وابستگی به گاز روسیه را هدف قرار دهد، مهم است که توجه داشته باشیم، حجم قابل توجهی گاز، تحت قرارداد‌های بلندمدت ال‌ان‌جی که قبل از حمله روسیه به اوکراین منعقد شده اند، خریداری شده است. بنابراین، کاهش واردات ال‌ان‌جی روسیه باید با احتیاط انجام شود، به خصوص با توجه به این که قرارداد ترانزیت گاز روسیه به اروپا از طریق خاک اوکراین، در پایان سال ۲۰۲۴ منقضی می‌شود.

دیگر خبرها

  • لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲