Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرانی که نحوه مدیریت آنان مشکلات زیادی را به کشور تحمیل کرد و به سبب همین مشکلات از دولت جدا شدند حالا منتقد شده‌اند اما باید پرسید آیا این افراد نباید پاسخگوی آنچه انجام داده‌اند و میراث مدیریتی‌شان باشند؟

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،جهان نیوز نوشت دولت دوازدهم با توجه به اتفاقات مختلفی که در کشور رخ داد، با ریزش‌های جدی روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری تلنبار و سرریز شدن مشکلات در بخش‌های مختلف از جمله مسکن و شهرسازی، صنعت، بهداشت و... و عدم پاسخگویی مدیران سطح بالای دولتی در این زمینه را دلیل این ریزش‌ها در دولت می‌دانند. جالب اینجاست که هر کدام از این مدیران که از دولت خارج شدند به جای اینکه پاسخگوی آنچه در زمان حضور آنان در این پست‌ها بود، باشند به منتقد تبدیل شده‌اند و ژست مطالبه‌گرانه به خود گرفته‌اند.
امروز در حوزه صنعت مشکلات فراوانی بروز کرده است که از جمله این موارد را در خودروسازی به وضوح می‌بینیم. پس از گران کردن قیمت خودرو توسط شرکت سایپا در یک روز تعطیل بلافاصله وزیر جدید صنعت و معدن و تجارت اقدام به برکناری مدیرعامل این شرکت کرد اما مشکلات این صنعت هنوز پا برجاست. این در حالی است که از ابتدای دولت روحانی در سال 92«محمدرضا نعمت‌زاده» وزیر صمت دولت یازدهم بر صندلی این وزارت حساس تکیه زد که مطرح می‌کرد «همان طور که در بخش‌های ورزشی مربی خارجی به کشور می‌آوریم در بخش صادرات نیز برای توسعه بازارهای صادراتی نیازمند ورود مدیران اقتصادی خارجی هستیم.»
جایگزین نعمت‌زاده در دولت دوازدهم، محمد شریعتمداری بود. رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی برهمان جایگاهی تکیه زد که نعمت‌زاده، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92 تکیه زده بود. اما‌ این تکیه شریعتمداری چندان به طول نیانجامید و عملکرد کوتاه آقای وزیر، کار را تا استیضاحش پیش برد اما‌ شریعتمداری چند روز قبلش استعفا داد و عزم وزارتخانه دیگری کرد!
در حوزه مسکن نیز این روزها شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها هستیم. وزیری که مخالف «مسکن مهر» بود و قرار بود طرح «مسکن اجتماعی» را کلید بزند بعد از چند سال با افتخار به اینکه یک واحد مسکن مهری افتتاح نکرد‌ه است از دولت جدا شد و حالا به منتقد دولت تبدیل شده است. مسکن که یکی از حوزه‌های پولساز و اقتصادساز است در این 5 سال با رکود شدیدی روبرو شد. حوزه‌ای که حداقل 120 نوع صنعت وابسته به خود دارد و می‌توانست چرخ صنعت کشور را به گردش در آورد حالا آنچنان با مشکل روبرو شده که مدیران نمی‌دانند جوابگوی کدام یک از مشکلات باشند.
در حوزه بهداشت و درمان نیز وزیر بهداشت طرح تحول سلامت را کلید زد. طرحی که افراد بسیاری از جمله «مسعود پزشکیان» نسبت به آن انتقاد کرده‌اند. «مسعود پزشکیان»، در نشست «چالش‌های فراموش شده حوزه سلامت» در دانشکده علوم پزشکی مشهد گفت: «این طرح باعث شده که هم اکنون تمام بیمارستانها طلب‌های چندین ماهه از بیمه‌ها داشته باشند و از شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی ناراضی باشند».
وزیر بهداشت به واسطه همین طرح تحول سلامت از دولت با استعفا جدا شد و حالا مشخص نیست که پاستورنشینان چه کاری برای این مسئله انجام می‌دهند. به هر جهت مشکلات مضاعفی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، بهداشتی و خدماتی در کشور می‌بینیم میراث مدیریت برخی از مدیران دولتی است که با سرریز کردن این مشکلات از دولت جدا شدند و حالا منتقد و بعضاً طلبکار هستند. اما به نظر نمی‌رسد جدایی آنها از دولت، از این افراد سلب مسئولیت کند و استعفا سبب‌ساز فرار از پاسخگویی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت سوءمدیری کارنامه دولت خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شریفی، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران با اشاره به تأخیر دولت در پرداخت ارز روغن‌های خام وارداتی گفت: هیچ ارزی به روغن‌های وارداتی که از ابتدای آبان ماه سال گذشته تا کنون وارد کشور شده تخصیص نیافته است و این طلب ۳۵۰ میلیون یورو می‌شود.

وی افزود: این تأخیر تخصیص ارز به واردات روغن خام در حالی است که با توجه به تأکیدات دولت مبنی بر فروش کالای وارداتی با ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی، این روغن‌ها با نرخ مصوب در بازار به دست مصرف کنندگان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اخیر، دولت با پرداخت به موقع ارز روغن خام وارداتی می‌تواند به تسریع در واردات، کاهش ریسک تجارت خارجی و تنظیم بازار روغن نباتی توسط بخش خصوصی کمک کند.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در خصوص وضعیت تأمین روغن نباتی در کشور گفت: طی سال گذشته حدود ۱.۶ میلیون تن انواع روغن خام به ارزش حدود ۲.۲۵ میلیارد دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شریفی افزود: روند واردات و ذخایر روغن نباتی در شرایط نرمالی قرار دارد و هیچ کمبودی در زمینه تولید و توزیع انواع روغن نباتی در بازار وجود ندارد.

کد خبر 6080048

دیگر خبرها

  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • چند پیشنهاد علمی برای جلوگیری از زوال عقل در دوران سالمندی
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • مشارکت مردم در رشد تولید مسکن چگونه است؟
  • بانک‌های عامل در مقابل پرداخت تسهیلات مسکن ملی پاسخگو باشند
  • پیام معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی بمناسبت روز ملی منابع انسانی