Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@12:33:26 GMT

شرایط رانندگی برای افراد بدون گواهینامه

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۴۳۰۳

شرایط رانندگی برای افراد بدون گواهینامه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه همایش استانداردسازی رفتار کارکنان پلیس راهور فاتب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری دوره‌های استانداردسازی جزو رویکردهای مهم اصلی فرمانده نیروی انتظامی است، این رفتارها به ما کمک میکند بهترین رفتار را در ترافیک داشته باشیم و تجربه‌ها را بهم منتقل کنیم؛  رفتار پلیس بر رفتار کاربران ترافیک تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور گفت: این جلسات در کم شدن شکایات کاربران ترافیک تاثیر مثبت داشته و ما نتیجه خوبی گرفتیم چون بر اساس مبانی علمی و تشکیل کارگروه‌های علمی در حوزه‌های رفتاری تکنیک‌های رفتاری پلیس را تکامل می‌بخشیم.

وی گفت: از زمانی که این دوره‌های شروع شده ما کمترین شکایت را از مردم را علیه پلیس راهنمایی و رانندگی داشتیم و این موضوع کاملا محسوس است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ایده‌هایی که مطرح می‌شود تا وقتی در مجاری قانونی تصویب نشود قابلیت اجرایی ندارد.

سردار مهری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر گفت: افرادی که در ازمون راهنمایی و رانندگی قبول می شوند هیچ مشکلی برای رانندگی ندارند و در سامانه کد گواهینامه‌یشان ثبت می‌شود و می‌توانند رانندگی کنند هرچند که مشکل ارسال گواهینامه برطرف شده و تا پایان هفته گواهینامه تمام افرادی که در ازمون قبول شده‌اند به دستشان می‌رسد.

کد خبر 4539743 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راهور رئیس پلیس راهور ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ یا ۵ برابری نرخ جریمه‌های رانندگی تا دوهفته آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار تیمور حسینی در گفتگو زنده با شبکه خبر گفت: هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی بازدارندگی و جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان است که با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت برای افزایش مبلغ جرایم، نرخ جریمه‌ها به طور متوسط پنج برابر شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع افزایش جرائم رانندگی وتاثیر آن بر اصلاح رفتار رانندگی و کاهش آمار جانباختگان سوانح رانندگی افزود: مردم باید بدانند که افزایش جریمه‌های تخلفات رانندگی تنها برای افرادی است که مرتکب تخلف شده اند، لذا اگر کاربران ترافیکی و رانندگان رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، مطمئنن مورد اعمال جریمه قرار نخواهند گرفت، در واقع اگر فردی تخلف نکند جریمه هم نخواهد شد.

سردار حسینی با اشاره به آمار جانباختگان امروز ۹ فروردین ماه افزود: متاسفانه تا ۸ صبح امروز ۵۸۵ تن از هموطنان جان خود را از دست داده و ۱۵ هزار ۵۷۴ نفر نیز مصدوم شده اند.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: بحث افزایش نرخ جریمه دقیقاً بر این متمرکز است که ما دیگر شاهد تخلف نباشیم و به هیچ عنوان نه در مجموعه پلیس و نه در مجموعه دولت نگاه به درآمدزایی نیست و فقط هدف بازدارندگی از خطر و رفتار‌هایی که موجب تصادف می‌شود، است.

سردار حسینی گفت: اگر جرایم رانندگی ۱۰۰ برابر هم شود برای تأمین سلامت و امنیت مردم است و راننده اگر رفتار درست داشته باشد و تخلفی انجام ندهد افزایش جریمه شرایط خاصی برای او ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: کمتر از ۲ درصد رانندگان در سال‌های قبل جریمه شدند و تمام این تمهیدات برای ۲ درصدی است که می‌خواهند اراده شان را بر ۹۸ درصد تحمیل کنند که هیچ دستگاهی اجازه نمی‌دهد اقلیت ۲ درصدی بخواهد با سلامت و امنیت ۹۸ درصد بازی کند.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان گفت: هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه و بهبود رفتار‌های رانندگی است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز
  • فوت ۶۱۷ نفر در تصادفات ایام نوروز
  • افزایش جرایم رانندگی
  • کدام استان‌ها بیشترین میزان فوتی در تصادفات رانندگی را در نوروز ۱۴۰۳ دارند؟
  • افزایش تصادفات رانندگی افراد بدون گواهینامه در تبریز
  • افزایش ۴ یا ۵ برابری نرخ جریمه‌های رانندگی تا دوهفته آینده
  • شش فوتی در تصادفات شهری ایام نوروز در آذربایجان شرقی
  • جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟
  • کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
  • هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه است