Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@19:24:31 GMT

رتبه نخست تحقیقات هوش مصنوعی به چین رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۴۶۱۲

رتبه نخست تحقیقات هوش مصنوعی به چین رسید

سازمان جهانی مالکیت فکری عملکرد کشورهای چین، آمریکا،کره جنوبی و ژاپن در حوزه ثبت پتنت را نسبت به باقی کشورها برتر دانست.

به گزارش ایسنا و به نقل از یودبلیو نیوز، سازمان جهانی مالکیت فکری در ژنو سوئیس به تازگی مؤسسات و دانشگاه‌هایی که بیشترین پتنت‌ها در حوزه هوش مصنوعی را داشته‌اند، رتبه‌بندی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رتبه بندی حاکی از آن است که در میان ۵۰۰ متقاضی ثبت اختراع، ۱۶۷ مورد از آنها به دانشگاه‌ها و سازمان‌های تحقیقاتی عمومی اختصاص می‌یابد.

چینی‌ها موفق شدند بیشترین تعداد از پتنت‌های ثبت شده را به خود اختصاص دهند و در این رتبه‌بندی ۱۱۰ دانشگاه چینی، ۲۰ دانشگاه آمریکایی، ۱۹ دانشگاه کره‌ای، چهار دانشگاه ژاپنی و چهار سازمان تحقیقاتی دولتی اروپایی حضور داشتند.

"سازمان جهانی مالکیت فکری" گزارش داد با اینکه فعالیت‌های ثبت اختراع در حوزه هوش مصنوعی تحت سلطه شرکت‌های آمریکایی و ژاپنی است، بخش بزرگی از پتنت‌هایی که ثبت می‌شود توسط شرکت سامسونگ کره‌جنوبی، تحقیقات دانشگاهی در هوش مصنوعی، برخی تکنیک‌های یادگیری ماشین و علوم اعصاب انجام می‌شود.

دانشگاه‌های چینی از قبیل دانشگاه "زیدیان"(Xidian) و دانشگاه "ججیانگ"( Zhejiang) در میان ۳۰ ثبت‌کننده برتر پتنت ها هستند.

دانشگاه "زیدیان"(Xidian) پتنت‌هایی را در حوزه ارتباطات دوربرد و دانشگاه "ججیانگ"(Zhejiang) پتنت‌هایی راجع به صنعت و تولید به ثبت می‌رساند.

دانشگاه پکن نیز در این رابطه نقشی کاربردی ایفا می‌کند.

راجع به دانشگاه‌های آمریکایی که در حوزه ثبت پتنت‌های هوش مصنوعی فعال هستند می‌توان به دانشگاه‌های کالیفرنیا، ام‌.آی‌.تی و مؤسسه فناوری کلمبیا اشاره کرد.

مؤسسه ملی علوم و فناوری صنعتی پیشرفته و مؤسسه ملی اطلاعات و ارتباطات فناوری ژاپن نیز در زمره برترین مؤسسات در حوزه ثبت پتنت‌های هوش مصنوعی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چين دانشگاه هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.

دیدبان افزود: در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.

این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین گفت: هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸ را دارد.

دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.

ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.

کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.

کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • استفاده از هوش مصنوعی در حوزه انرژی اتمی افزایش می‌یابد
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • تمرکز بر رفع نابرابری‌ها و دسترسی به خدمات باکیفیت
  • تحلیل جایگاه دانشگاه تهران در حوزه‌های علوم‌ مختلف
  • اعلام جایگاه دانشگاه تهران بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • جدیدترین رتبه جهانی دانشگاه تهران/ جایگاه نخست ملی در مهندسی
  • دانشگاه تهران تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه در «مدیریت و کسب‌وکار» و «علوم محیط زیست»
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست