Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@03:50:59 GMT

نخستین جشنواره قصه گویی در شیراز آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۴۶۱۶

نخستین جشنواره قصه گویی در شیراز آغاز به کار کرد

‌نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه گویی به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس در شیراز آغاز به کار کرد.

‌به گزارش ایسنا‌، مد‌یرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس سه‌شنبه ٢٣ بهمن در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی با بیان اینکه در دنیایی قرار داریم که سراسر تحول است، گفت: این تحولات جدید باعث می‌شود؛ نیازها تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح‌الله منوچهری با تاکید بر اینکه ضروری است که خود را با تحولات دنیا همسو کنیم تا با جامعه مخاطب ارتباط بهتری داشته باشیم، تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی مرکزی هستند که بیشتری طیف مخاطب را دارند و باید با این تحولات همراه باشند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره کمک می‌کند که داشته‌های خود را به اشتراک بگذاریم و از دیگران بیاموزیم، گفت: قصه از ابزار کمک کننده و انتقال دهنده مسائل تربیتی قصه است و کتابداران در صف مقدم این مسیر هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین با اشاره به اینکه در این دوره از رقابت ۴۱ کتابدار از استان‌های فارس، بوشهر، کرمان و هرمزگان حضور دارند، گفت: در مرحله اول این جشنواره که فراخوان آن در آذرماه برگزار شد تمام کتابداران کتابخانه‌های عمومی و اعضا فایل‌های قصه‌گویی خود را در سایت بارگذاری کردند و از میان آن‌ها افرادی که امتیاز لازم را کسب کردند به این مرحله راه یافتند.

منوچهری ادامه داد: کتابداران منتخب طی امروز و فردا به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان این دوره که در مراسم اختتامیه فردا (چهارشنبه ۲۴ بهمن) ساعت ۱۵ معرفی می‌شوند، به مرحله کشوری که در سال آینده در تهران برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

به گفته وی در این رقابت چهار نفر در بخش رقابی آزاد و دو نفر در بخش ویژه (گویش یا شاهنامه خوانی) برگزیده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم، براساس قرعه کشی کتابداران به قصه‌گویی پرداختند. این جشنواره توسط نرگس جعفری، ملکی چیذری و غلامعلی کیومرثی از داوران باتجربه در حوزه قصه‌گویی داوری خواهد شد.

این جشنواره ویژه استان‌های جنوبی با حضور کتابداران استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان و فارس به میزبانی شهر شیراز در روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه در حال برگزاری است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم

مهدی رمضانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰میلیون نفر از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و از این تعداد، سه میلیون نفر کتاب به امانت گرفته و تراکنش داشته‌اند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یکی از برنامه‌های این نهاد را توسعه کتابخانه‌های سیار اعلام کرد و گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این مساله در مناطق حاشیه و روستایی داشته به گونه‌ای که تعداد کتابخانه‌های سیار از ابتدای دولت تاکنون از ۲۵ مورد به بیش از ۵۰ مورد افزایش یافته است.

رمضانی با بیان اینکه تکمیل کتابخانه‌های مرکزی اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، گفت: برای دسترسی آسان به کتابخانه و عدالت در این حوزه، ایجاد کتابخانه‌های سیار در مکان‌های پرجمعیت که امکان احداث کتابخانه ثابت وجود ندارد مورد تاکید است.

وی بیان کرد: ۲۰۰ خودرو در آینده نزدیک، تجهیز و به کتابخانه‌های سیار در کشور اضافه خواهد شد.

رمضانی افرود: سیاست کلی ما تکمیل کتابخانه‌های مرکزی است، چرا که این کتابخانه‌ها سطح فرهنگی استان‌ها را تغییر خواهند داد، ضمن اینکه در سالجاری تکمیل و توسعه پروژه‌های کتابخانه‌ای از لحاظ سخت، افزاری و نرم‌افزاری در اولویت خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • ۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز