Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزي گفت: درصد خوداتکايي کشور در توليد گندم از 65 درصد در سال 92 به 105 درصد در سال جاري افزايش يافته است.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا، مهندس عباس کشاورز با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در سال 92 حدود 54 درصد از انرژي غذايي مورد نياز مردم از توليد داخلي تامين مي شد که اين ميزان در حال حاضر به 82 درصد ارتقا يافته و به وضعيت پايدار رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در سال 92 خوداتکايي در توليد شکر 49 درصد بوده که در حال حاضر اين ميزان به 91 درصد ارتقا يافته است.
کشاورز با اشاره به اين که درصد خوداتکايي در توليد برنج از 49 درصد در سال 92 به 60 درصد رسيده ،خاطرنشان کرد:درصد خوداتکايي در توليد حبوبات از حدود 70 درصد در سال 92 به 88 درصد افزايش يافته است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزي با بيان اين که در پنج سال اخير به صورت مستمر سالانه 6 درصد بهره وري آب در بخش کشاورزي ارتقا يافته است،تصريح کرد:خوداتکايي کشور در توليد گندم با کاهش 460 هزار هکتاري سطح زيرکشت و افزايش بهره وري و عملکرد در واحد سطح حاصل شده است.
کشاورز با اشاره به اين که افزايش توليد شکر متکي به کشت پاييزه چغندرقند است،خاطرنشان کرد:برنامه توليد علوفه به منظور افزايش توليد شير در کشور با اتکاء به کشت پاييزه ساماندهي شده و در دستور کار قرار دارد.
وي اظهار کرد:بسته زراعت ديم با توجه به پايداري و تنوع توليد و حاصلخيزي خاک تهيه شده است.
معاون وزير جهاد کشاورزي به تدوين و اجراي نظام نامه ثبت کود کشاورزي گفت: در سال هاي اخير توليد، تدارک و توزيع کود هاي کشاورزي ساماندهي و استانداردسازي شده است.
وي يادآور شد: در سال 92 کمتر از 55 درصد از کود کشاورزي مورد نياز کشور در داخل توليد مي شد و در حال حاضر 81 درصد از کود مورد نياز بخش کشاورزي در داخل توليد مي شود.


كدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزيش توليد گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ بنابر پیش بینی مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، امسال ۲۲۰ هزار تن گندم و ۱۲۰ هزار تن جو در مزارع استان تولید می‌شود. در این میان سهم شهرستان ورامین به عنوان قطب مهم کشاورزی استان از این میزان تولید، حدود ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • تلاش برای تولید نان کامل/ سیستم آسیابانی نیازمند اصلاح است
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین
  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی
  • اعلام برنامه های روز ملی گندم و نان در آذربایجان شرقی
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان