Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس، مدیر کل هواشناسی استان گیلان گفت: بارش برف که از شب گذشته در محور‌های کوهستانی استان آغاز شده است موجب سپید پوش شدن مناطق کوهستانی اشکورات رودسر، املش، ساهکل، ماسال، تالش و رودبار شده است.

وی، ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان را بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر اعلام کرد و افزود: برف در حال حاضر ۵۰ روستای مناطق کوهستانی اشکورات رودسر را سپید پوش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی استان گیلان، با بیان اینکه هم اکنون بارش برف در این مناطق ادامه دارد، گفت: در برخی مناطق ارتفاع برف به ۲۵ سانتی متر رسیده است و با توجه به بارش برف همه جاده‌های منطقه کوهستانی اشکورات باز است و تردد در آن جریان دارد.

محمد دادرس از سپید پوش شدن ییلاقات بخش رانکوه املش خبر داد و افزود: ارتفاع برف در ۳۴ روستای این مناطق به ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر رسیده است و تردد در آن ادامه دارد.

وی از بارش ۱۵ سانتی متری برف در کوهستان‌های ماسال نیز خبر داد و گفت: بارش برف که از دیشب در مناطق کوهپایه‌ای شنبه راه، اولسبلنگاه، رامینه و سوئه چاله آغاز شد ادامه دارد.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان افزود: بارش برف که از غروب دیروز خورگام و بخش عمارلوی شهرستان رودبار آغاز شده در حال حاضر به صورت پراکنده ادامه دارد.

محمد دادرس، با بیان اینکه ارتفاع برف در منطقه شاه شهیدان، گلن دشت و درفک رودبار به ۲۵ سانتی متر رسیده است، گفت: همچنین در مناطق کوهستانی جیرنده، داماش و کلیشوم نیز ۱۰ سانتی متر برف باریده است.

وی همچنین از بارش برف در منطقه لاری خانی دیلمان نیز خبر داد و افزود: تا کنون ۱۵ سانتی متر برف در این منطقه کوهستانی باریده است.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان، با اشاره به اینکه در مناطق جلگه‌ای گیلان باران و در کوهستان‌ها برف می‌بارد، تصریح کرد: سامانه سرد و بارشی از عصر امروز از استان خارج می‌شود و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی تا پایان هفته شاهده هوای صاف و آفتابی خواهیم بود.

 

انتهای پیام/م.ع

برف کوهستان‌های گیلان را سپیدپوش کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار سطح زرد، اظهار کرد: بارش‌های رگباری از بعد از ظهر امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳، استان را فرا می‌گیرد و تا اواخر وقت روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه پابرجاست.

او ادامه داد: این سامانه موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید به صورت موقت و احتمال تگرگ وجود دارد.

حقیقت تصریح کرد: این سامانه بارشی امروز جمعه ۳۱ فروردین ماه همه مناطق به ویژه نواحی شمالی استان در شهرستان‌های آباده، اقلید، خرم بید (صفاشهر) و بوانات را دربر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی فارس اضافه کرد: این سامانه در روز شنبه یکم اردیبهشت ماه، همه مناطق استان به ویژه نواحی شمالی، مرکزی و شرقی را دربر می‌گیرد.

او افزود: همچنین این سامانه بارشی در روز یکشنبه ۲ اردیبهشت برای همه مناطق استان به ویژه نواحی شمالی و شرقی پیش بینی شده است.

او بیان کرد: از آنجا که اثر مخاطره این سامانه، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید (به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه ها)، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال تگرگ و احتمال خسارت به سازه‌های موقت است بنابراین توصیه می‌شود شهروندان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند، هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر و سفر‌های برون شهری احتیاط کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بارش در دوسوم مناطق کشور با ورود سامانه بارشیِ جدید | چه روزی باران می بارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • سامانه بارشی امروز از هرمزگان خارج می شود
  • فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور
  • خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • ادامه بارش های بهاری در هرمزگان