Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@09:48:47 GMT

هشدار پامپئو درباره فعالیت هوآوی در اروپا

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۴۹۷۳

هشدار پامپئو درباره فعالیت هوآوی در اروپا

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، آمریکا و متحدان غربی آن بر این باورند که تجهیزات کمپانی هوآوی چین احتمالاً برای جاسوسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و گسترش آن در مرکز اروپا راهی برای دستیابی به جای پای محکم در بازار اروپاست.

واشنگتن به ویژه نگران گسترش هوآوی است که بزرگترین تولید کننده تجهیزات ارتباطی در مجارستان و لهستان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به بوداپست، مجارستان گفت: می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که به آنها فرصت‌ها و خطرات استفاده از این تجهیزات را اطلاع دهیم.

مجارستان نخستین مقصد سفر پامپئو به مرکز اروپاست و وی قرار است به اسلواکی و لهستان نیز برود که بخشی اقدام دولت آمریکا در جهت بهبود جایگاه ایالات متحده در منطقه است که درهایش را بیش از پیش بر روی نفوذ روسیه و چین گشوده است.
هوآوی دست داشتن در اقدامات جاسوسی را رد کرده و گفته که فناوری‌های ارتباطی‌اش ۷۰ درصد از مردم مجارستان را پوشش می‌دهد و با بسیاری اپراتورهای ارتباطی در مجارستان همکاری می‌کند.

پامپئو در جریان توقفی در سفارت آمریکا در بخارست گفت: ما شاهد گسترش فعالیت هوآوی در سراسر جهان هستیم و این مساله حضور آمریکا را مشکل می‌کند. اگر چنین تجهیزاتی در مکان‌هایی که سیستم‌های مهم آمریکایی در آنجا مستقر هستند، جای گذاری شوند، همکاری ما با شرکایمان در منطقه به مشکل زیادی بر می‌خورد.
پامپئو برنامه‌هایی را برای توافق همکاری دفاعی با مجارستانی که یکی از علاقه‌مندان به سرمایه گذاری‌های چینی است، مطرح کرده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته که درباره خطرات سرمایه گذاری چین در مجارستان با وزیر خارجه این کشور اروپایی گفتگو کرده است.دولت ملی‌گرای بوداپست امید دارد تا سیستم‌های دفاعی هوایی میان برد را از آمریکا خریداری کند.

لهستان نیز پس از دستگیری ماه گذشته میلادی یکی از کارمندان هوآوی و یکی از مقام‌های امنیتی لهستان به اتهام جاسوسی به دنبال ممنوعیت فعالیت این کمپانی ارتباطی چینی است. پامپئو امروز (سه شنبه) به لهستان می‌رود.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، طی اظهاراتی تراشه‌ای که در گوشی میت ۶۰ پرو شرکت هواوی به کار رفته را کم‌ارزش خواند و تاکید کرد، ادعاهای این شرکت درباره پیشرفت در ساخت تراشه‌ قابل توجه نیستند؛ با این استدلال که نشان می‌دهد محدودیت‌های اعمال شده ایالات متحده برای ارسال تراشه به چین و تحریم این کشور کارساز بوده است.

وی در اظهارات خود گفته است: کنترل‌های صادراتی کارساز بوده‌اند، زیرا تراشه هواوی چندان خوب نیست و سال‌ها از آنچه در ایالات‌متحده داریم، عقب‌تر است. ما پیچیده‌ترین نیمه‌رساناها را در جهان داریم.

هوآوی که از سال ۲۰۱۹ در لیست تحریم‌های تجاری قرار دارد، در آگوست سال گذشته میلادی با عرضه یک گوشی جدید مجهز به یک تراشه پیچیده، صنعت و دولت ایالات متحده را شگفت زده کرد. هواوی میت ۶۰پرو علیرغم تلاش‌های مداوم واشنگتن برای فلج کردن ظرفیت تولید نیمه‌ رساناهای پیشرفته، به عنوان نمادی از تجدید حیات فناوری چین در نظر گرفته شد.

واشنگتن چندین سال است که  تحریم‌های جدی علیه پکن اعمال کرده و بازار ابزار فناوری آن را به دلیل تامین نکردن تراشه‌های نیمه‌رسانای پیشرفته و عدم وجود ابزارهای مورد نیاز برای ساخت آنها مختل کرده است؛ همه این تحریم‌ها به دلیل نگرانی‌هایی که به دنبال احتمال تقویت قابلیت‌های نظامی چین قوت گرفته بود، اعمال شده است.

هوآوی، نمادی از آن جنگ فناوری است که توانست در بحبوحه تحریم تراشه، این قطعه را در مقیاس پیچیده‌ترین نوع آن بسازد و توسعه دهد و علاوه‌بر آن به دیگر بازارهای تجاری جهان صادر کند.

گوشی جدید هوآوی باعث شده دولت بایدن  جزئیات تراشه‌ای که از آن به عنوان پیشرفته ترین نیمه‌رسانایی که چین تاکنون تولید کرده یاد می‌شود را مورد بررسی قرار دهد، اگرچه اطلاعات به دست آمده از آن جزئی و اندک بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • رقابت آمریکا و اروپا در اوکراین به جنگ جهانی سوم منجر می شود
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد