Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد تنوری در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح راه اندازی گذر فرهنگ و هنر را بررسی کرد.

وی در این دیدار گفت: شهر شیراز از جمله شهرهایی است که نقش بی بدیلی در تکوین فرهنگ و هویت ایرانی و همچنین فرهنگ و هویت اسلامی در گستره‌ی جهان اسلام دارد.

تنوری ادامه داد: بسیاری از شخصیت‌های فرهنگساز در تاریخ اسلام اهل شیراز بوده‌اند و تاثیر آنها بر فرهنگ کنونی شهر شیراز هم همچنان باقیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز اظهار امیدواری کرد که این ظرفیت به وجود بیاید که در شهرهایی که در تاریخ و فرهنگ ایران حضور موثر دارند، دولت بتواند امکان خرید یا تملک باغ‌های تاریخی که در تملک بخش‌های خصوصی یا نظامی قرار دارند فراهم شود.

تنوری بیان کرد: انتظار داریم موضوع تملک باغ‌های شیراز به عنوان یک پروژه ملی در دولت مطرح شود، تا یک ظرفیت بزرگ برای گذرها و بازارچه‌های عرضه ی آثار هنری فراهم شود.

وی یادآوری کرد: عرضه کالاها و آثار هنری نباید به سمت و سوی محلی گرایی برود چرا که امروز نیاز است که حس همگونگی ایرانی از طریق عرضه آثار هنری ایرانی تقویت شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر افزود: هنرهای متعلق به شهرهایی نظیر اصفهان و شیراز و به‌خصوص مناطق مرکزی ایران در سطح ملی و بین المللی شناخته شده‌تر هستند.

تنوری با بیان اینکه ایران در اقتصاد هنر ظرفیت بالقوه ی بیشتری نسبت به وضعیت کنونی دارد، اضافه کرد: در سال‌های گذشته هنرهای بومی_سنتی و ملی ایرانی که متعلق به اقوام غیر مرکزنشین هستند، آن‌طور که باید و شاید جهت عرضه در بازارهای ملی و بین المللی حمایت نشده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در شیراز رویه‌ای در پیش گرفته شود که گذر فرهنگ و هنر در شیراز در خدمت عرضه هنرهای تمام استان‌های ایران قرار گیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که طرح ایجاد گذر فرهنگ و هنر در شهرهای کشور در دولت کنونی به ثمر برسد.

در این دیدار معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس حضور داشتند.

کد خبر 4539999

منبع: مهر

کلیدواژه: باغات شورای شهر شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو عضویت ایران در سه سازمان بین‌المللی

دولت اعلام کرد با توجه به عدم تمایل به تداوم عضویت در برخی مجامع بین المللی، لایحه لغو عضویت در این مجامع را به مجلس تقدیم کرده است.

به گزارش جماران، در متن نامه رئیس جمهور آمده است: با توجه به عدم تمایل دولت جمهوری اسلامی ایران به تداوم عضویت در برخی مجامع بین المللی، لایحه زیر برای انجام تشریفات قانونی تقدیم می‌شود:

«لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین المللی مصوب ۲۶/ ۱/ ۱۳۶۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن

ماده واحده – ردیف‌های (۱۷) و (۲۵) جدول دوم ذیل ماده واحده قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین المللی مصوب ۲۶/۱/۱۳۶۵ و ردیف (۶۶) فهرست موضوع تبصره (۴) الحاقی به قانون یاد شده مصوب ۳/ ۹ /۱۳۷۰ حذف می‌شوند.»

این نامه به امضای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه رسیده است.

بر این اساس، ایران از عضویت در «شورای بین‌المللی موزه ها» که در زمان تصویب با وزارت فرهنگ و ارشاد همکاری داشته و شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بنا‌ها (ایکوموس) که همکاری‌هایی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت) داشته و همچنین «شبکه سازمان‌های علمی جهان سوم» که مصوب شده بود همکاری‌هایی با وزارت فرهنگ و آموزش عالی و به ویژه دانشگاه صنعتی شریف و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران داشته باشد، انصراف داده است. در پی این لغو عضویت، ایران پرداخت حق عضویت به آن‌ها را نیز قطع خواهد کرد.

براساس پیگیری‌ها از دفتر ریاست جمهوری، لغو عضویت ایران در «شورای بین المللی موزه ها» به درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به دلیل خصوصی شدن این شورا و تغییر ماهیت بین المللی بودن آن، انجام شده و از این جهت، ایران از عضویت در آن انصراف داده است. همچنین وزارت میراث فرهنگ و گردشگری درخواست عدم عضویت در شورای بین المللی محوطه‌ها و بنا‌ها را نیز داشته است.

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • 48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!
  • برخی از طرح‌ها نباید در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مطرح می‌شد
  • جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان بین‌المللی
  • برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد
  • اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف‌آباد شیراز
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی