Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@22:49:36 GMT

ساماندهی شغل های سیار تعریف شغل جدید نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۵۲۴۰

ساماندهی شغل های سیار تعریف شغل جدید نیست

به گزارش خبرنگار مهر، الهام فخاری، عضو و رئیس کمیته اجتماعی در جلسه صد و بیست و سوم شورای شهر تهران به عنوان موافق طرح ساماندهی مشاغل سیار وبی کانون در شهر تهران صحبت کرد.

فخاری در پاسخ به کسانی که معتقد بودند کمیته سامان دهی سال های گذشته جلسه یی نداشته است، گفت: «کمیته ساماندهی که سال های قبل جلساتی برگزار نکرده بود  در دوره پنجم شورا جلساتی را به همت فتاحیان و تحصیلی با کمیته اجتماعی برگزار و سعی کرده با لحاظ کردن حقوق‌ ذی نفعان مختلف به موضوع رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فخاری درباره ساماندهی مشاغل سیار توضیح داد: «مسلم است بعضی از مشاغل‌ در دوره های تاریخی و  زمانی تعریفی نداشته است. مسایلی در دهه های سی و چهل معنادار بودند که الان معنا ندارند. برای نمونه در قانون شهرداری آن زمان از چگونگی نگهداری احشام صحبت کرده بود در صورتی که الان موضوعیت ندارد. 

او معتقد است که باید شرایط جدید را پذیرفت و برای ساماندهی آن برنامه داشت: شغل هایی هست که ده بیست سال قبل وجود نداشته اما با توسعه فناوری و این شغل ها ایجاد شده اند و با این نگاه قبول کنیم که شرایط جدیدی در شهر هست واز این زاویه به موضوع نگاه کنیم آنچه که تهدید به حساب می آید به فرصت تبدیل شود و این از راه ساماندهی شرایط ممکن است.

رییس کمیته اجتماعی گفت: در این طرح ما با ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون مواجه هستیم. این موضوع در مصوبات قبلی وجود نداشته است. جلساتی را کمیته اجتماعی با کمیته مشارکت مردمی برای ارائه مصوبه داشته. این که اصلاحیه ای در این مورد باشد یا پیشنهاد جدیدی مطرح شود. ما ظرفیت های جدیدی را که از قبل فعال نبوده یا کم تعداد بوده باید مورد توجه قرار بدهیم. این که به موضوعی ورود نکنیم واقعیتی را که در شهر هست انکار نمی‌کند. بخش های مختلف توسعه پیداکرده اند اما متولی مشخصی ندارد، ساماندهی نمی شود و در موسسات مختلفی کسی پاسخگوی مسایل آن نیست.

فخاری در پایان گفت:ساماندهی مشاغل لزوما تعریف شغل جدید نیست، شیوه عرضه و ارائه است. از نظر صنفی و شغلی، شغل جدید نیست. می شود با استفاده از ظرفیت های مدنی و مردمی شورا با اصناف مذاکره کرد و بین نهادی موضوع را حل و فصل کرد. 

کد خبر 4540024 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: الهام فخاری شورای شهر شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور از مردها تعریف کنیم؟

همه افراد دوست دارند کارهایشان تأیید شود و بازخورد مثبتی از اطرافیانشان بگیرند. مردان هم از این قاعده مستثنا نیستند. بنابراین باید تمرین کنید و مهارت تعریف‌کردن از مردان را در خودتان تقویت کنید. در بیشتر جوامع، فقط به زنان و جذابیت‌هایشان توجه می‌شود و کمتر کسی برای روحیه مردان ارزش قائل است.

به گزارش چطور، تعریف و تمجیدی ساده باعث می‌شود مردان رفتارهای خوبشان را بهتر بشناسند و آنها را بیشتر تکرار کنند. برای اینکه به مردان نشان دهید قدردان تلاش‌هایشان هستید و کارهایشان را می‌بینید، تعریف و تمجید ساده‌ترین و تأثیرگذارترین روش است. وقتی صادقانه از مردی تعریف می‌کنید، احساس رضایت و اعتمادبه‌نفس او افزایش می‌یابد و زندگی عاشقانه‌تان بهتر می‌شود.

چطور از مردان تعریف کنیم؟

تعریف و تمجید راز داشتن رابطه‌ سالم و عاشقانه است. کلیشه‌های جنسی را فراموش کنید و از مردان در هر زمینه‌ای تعریف کنید. کارشناسان می‌گویند لازم نیست همیشه از ظاهر افراد تعریف کنید.

علایق شریک عاطفی یا دوست‌تان را بشناسید و در این زمینه او را تحسین کنید تا ببینید چطور رابطه‌تان بهبود می‌یابد. مردان دوست دارند شما شجاعت، پشتکار، هوش و توانایی‌شان در حل مشکلات را ببینید و از آنها قدردانی کنید. در ادامه نکاتی را مرور می‌کنیم که به‌کمک آنها می‌توانید بهتر از مردان تعریف کنید.

۱. روی شخصیت او تمرکز کنید

به ویژگی‌های مردان توجه کنید. کدام جنبه‌های شخصیت آنها را دوست دارید؟ فهرستی از رفتارهای مثبت شریک عاطفی خود تهیه کنید و بابتشان از او تعریف کنید. بیشتر مردان از کودکی یاد گرفته‌اند قوی و تلاشگر باشند. از این ویژگی‌ها تعریف کنید و اجازه دهید بدانند تلاش‌هایشان را می‌بینید. لازم نیست همیشه تعاریفتان متمرکز بر ظاهر و اندام آنها باشد. مردان دوست دارند هوش و قدرتشان را تحسین کنید.

۲. دقیق و صریح باشید

روان‌شناسان معقتدند توجه به جزئیات تأثیر چشمگیری بر پیشبرد رابطه دارد. به کوچک‌ترین رفتار همسرتان دقت کنید و با ذکر مثال از آنها تعریف کنید. بعضی از زنان می‌ترسند از مردان تعریف کنند و فکر می‌کنند این کار آنها را آسیب‌پذیر نشان می‌دهد. این باور اشتباه است.

شما باید به کسی که دوستش دارید بگویید کدام ویژگی‌اش را دوست دارید. شفاف و صریح از همسرتان تعریف کنید و اجازه دهید بداند برای شما ارزشمند است.

طبق تحقیقات روان‌شناختی، انسان‌ها بخشی از هویتشان را بر پایه دریافت‌هایشان از دیگران می‌سازند، بنابراین نکاتی را به همسرتان یادآوری کنید که برایتان مهم‌اند. وفاداری، سختکوشی، آمادگی جسمانی و روابط اجتماعی او را تحسین کنید و به او بگویید نباید خودش را دست کم بگیرد.

۳. از بیان احساسات خود نترسید

مردان هم مثل زنان نیاز دارند احساس شریک عاطفی خود را بشنوند. اگر می‌خواهید زندگی عاطفی پویایی داشته باشید، از ابراز احساسات نترسید. به شریک عاطفی خود بگویید کدام لباسش را بیشتر دوست دارید یا وقتی کنار او هستید چه احساسی دارید. بیان احساسات احساس ارزشمندی و اعتمادبه‌نفس مردان را تقویت می‌کند و به زندگی جنسی‌تان نیز شور و حرارت بیشتری می‌بخشد.

انواع روش‌های تعریف‌کردن از مردان

اگر می‌خواهید از پسران اطرافتان تعریف کنید، با ما همراه باشید تا بهترین روش تعریف از مردان را با هم بررسی کنیم. این حقیقت غم‌انگیز وجود دارد که در بیشتر جوامع کسی چندان از مردان تعریف نمی‌کند. به همین دلیل شاید تعریف و تمجید از مردان برای شما ساده نباشد، اما با تمرین و تکرار آن را یاد می‌گیرید.

۱. تعریف از شخصیت مردان

به روش‌های مختلفی می‌توانید از مردان تعریف کنید. فقط نکته مهم این است که تعریف شما باید صادقانه و واقعی باشد. رفتارهای مثبت و ویژگی‌های دلخواهتان در مردان را تحسین کنید و مطمئن باشید آنها از شنیدن نظر شما خوشحال می‌شوند. کارشناسان می‌گویند بهتر است جملات خود را با مثال بیان کنید. واکنش‌های مردان در شرایط مختلف را یادآوری کنید و قدردان رفتار خوبشان باشید. چند نمونه از این تعریف و تمجیدها عبارت‌اند از:

هرچه بیشتر تو را می‌شناسم، بهتر می‌فهمم چقدر مهربانی؛ ممنونم از اینکه یک شنونده خوب هستی و در روزهای ناامیدکننده کنارم بودی؛ تو این‌قدر از نظر عاطفی قوی هستی که از پس مشکلات مختلف در سال گذشته برآمدی؛ تو همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینی و روحیه من را تقویت می‌کنی؛ ممنونم که همیشه به من احساس امنیت می‌دهی؛ وقتی به مهمانی می‌رویم، می‌بینم که همه مشتاق شنیدن صحبت‌هایت هستند و من از این اتفاق لذت می‌برم. وقتی هستی شادی و آرامش را احساس می‌کنم؛ هربار که حالم خوب نیست به تو تلفن می‌کنم و صحبت‌کردن با تو حالم را بهتر می‌کند. ۲. تعریف از ظاهر مردان

تعریف از ظاهر آقایان شاید کمی چالش‌برانگیز باشد. گاهی شما از ظاهر مردی که دوستش دارید تعریف می‌کنید و قصد دارید دلربایی کنید. در این شرایط بهتر است تعریف‌هایتان کمی بامزه باشند و مستقیم از آنها تعریف کنید. برای صمیمی‌ترشدن می‌توانید وقتی از آنها تعریف می‌کنید، از زبان بدن خود کمک بگیرید و مثلا دست خود را روی بازوی او بگذارید. چند نمونه از این تعاریف عبارت‌اند از:

مطمئنم زمان زیادی را در باشگاه می‌گذرانی که چنین هیکل خوبی داری؛ وقتی تو را می‌بینم نمی‌توانم جلوی لبخندم را بگیرم؛ تو مرد خیلی جذاب و خوش‌قیافه‌ای هستی؛ نگاه کن همه به تو خیره شده‌اند! انگار همه دختران را جادو می‌کنی؛ شک ندارم تمام دختران مهمانی دوست دارند با تو حرف بزنند؛ تو نمونه مرد جذاب هستی؛ من همیشه به دنبال مردی به جذابیت تو بوده‌ام.

اگر قصد دارید از مردی تعریف کنید و هدفتان دلربایی نیست، باید کمی محتاط‌تر باشید. در این مواقع بهتر است روی جذابیت‌های بدن مرد متمرکز نشوید و فقط از سبک زندگی و ویژگی‌های فیزیکی غیرجنسی او تعریف کنید. چند نمونه از این تعریف‌ها عبارت‌اند از:

شما بسیار متشخص به نظر می‌رسید؛ این مدل مو خیلی به شما می‌آید؛ چه استایل مرتب و جذابی دارید؛ مشخص است شما سلیقه خوبی دارید و لباس‌ها را خوب با هم ست می‌کنید. ۳. تعریف از هوش مردان

اگر هوش و استعداد مردان برایتان جذاب است، از آنها تعریف کنید. این دسته از تعاریف در فضاهای کاری کاربرد بیشتری دارند. طبق تحقیقات وقتی از هوش و توانمندی مردان تعریف می‌کنید، تأثیر مثبت بیشتری می‌گذارید. کارشناسان می‌گویند بیشتر مردان دوست دارند هوش و ذکاوتشان را تحسین کنید. چند مثال از این‌گونه تعاریف عبارت‌اند از:

صحبت‌های شما واقعا مرا تحت تأثیر قرار داد. چقدر باهوش و پخته به نظر می‌رسید ممنونم که در این گفت‌وگو شرکت کردید. شما واقعا استعداد زیادی دارید و همه چیز را خوب توضیح می‌دهید. فکر می‌کنم شما می‌توانید هر مشکلی را حل کنید. من از دیدن هنر شما لذت می‌برم. شما دیدگاه روشنگری دارد و من از شنیدن صحبت‌هایتان لذت می‌برم. ممنونم که در بحث‌های امروز به من کمک کردید؛ نظرات‌تان بسیار مفید بود. احساس می‌کنم شما بین کار و زندگی شخصی‌تان تعادل خوبی برقرار کرده‌اید. دیدگاه شما به مسائل مختلف را می‌پسندم. ۴. تعریف از جذابیت جنسی مردان

اگر با مردی در رابطه عاطفی هستید، از جذابیت‌های جنسی او تعریف کنید. مردان دوست دارند شما به جذابیت‌های جنسی آنها توجه کنید. این کار به آنها اعتمادبه‌نفس می‌دهد. شاید این نوع تعریف کمی جسورانه باشد، اما بهتر است آن را امتحان کنید و تأثیراتش بر رابطه را ببینید. برای تعریف از جذابیت جنسی شریک عاطفی خود می‌توانید از چنین جملاتی استفاده کنید:

وقتی صدای تو را می‌شنوم، از خود بیخود می‌شوم؛ بوسه‌های غافل‌گیرکننده‌ات روزم را می‌سازد؛ تو معنای دقیق کلمه جذاب هستی؛ من هرگز پسری را این‌طور که تو را می‌خواهم نخواسته‌ام؛ من در برابر چهره زیبا و بدن جذاب تو نمی‌توانم مقاومت کنم؛ بوی عطرت بسیار دلپذیر است؛ آغوشت را دوست دارم. لطفا کمی مرا بغل کن. ۵. تعریف از اخلاق کاری مردان

پسرها از کودکی یاد گرفته‌اند که باید کار کنند. آنها فکر می‌کنند تنها معیار سنجش موفقیتشان پیشرفت کاری است، بنابراین شما می‌توانید از توانایی و اخلاق حرفه‌ای آنها تعریف کنید و احساس اعتمادبه‌نفسشان را افزایش دهید. در این تعاریف نباید روی وضعیت مالی مردان متمرکز باشید. تلاش و پشتکارشان را تحسین کنید و قدردان زحماتشان باشید. چند نمونه از این تعریف‌ها عبارت‌اند از:

ممنونم که همیشه تلاش می‌کنی تا ما زندگی بهتری داشته باشیم؛ پشتکار و توانایی تو تحسین‌برانگیز است؛ ممنونم که این خانه را به خانه تبدیل کردی؛ من متوجهم که در چند هفته گذشته چقدر سخت کار کردی؛ خوشحالم که می‌توانم همیشه روی تو حساب کنم؛ تو هر کاری را به بهترین نحو انجام می‌دهی. ۶. تعریف از روابط اجتماعی مردان

مردان به روابط خود با دیگران افتخار می‌کنند. گاهی بهترین نوع تمجید از مردان تمرکز بر روابطشان با دوستان و خانواده آنهاست. شاید همه مردان دوست نداشته باشند از ظاهر و چهره‌شان تعریف کنید، اما تمرکز بر توانایی آنها در پیشبرد روابط اجتماعی خوشحالشان می‌کند. مثال‌هایی از این نوع تعریف عبارت‌اند از:

خیلی جذاب است که دوستی‌های قدیمی داری؛ من مطمئنم خانواده‌ات به تو افتخار می‌کنند؛ من عاشق رابطه تو با مادرت هستم. شوخی‌های مشترکتان واقعا جذاب‌اند؛ تازه می‌فهمم چرا دوستان و همکارانت این‌قدر از تو تعریف می‌کنند. سخن آخر

در جوامع سنتی، افراد به احساسات مردان توجه زیادی ندارند، اما طبق تحقیقات مردان نیز نیاز دارند شما از آنها تعریف کنید. وقتی به ویژگی‌های مثبت مردان توجه می‌کنید، احساس می‌کنند ارزشمندند و برای تداوم رابطه بیشتر تلاش می‌کنند. شما می‌توانید از جذابیت‌های ظاهری، تلاش، هوش و قدرت مردان تعریف کنید و مطمئن باشید این کار کیفیت رابطه‌تان را بهبود می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها نقش خود را در تحقق شعار سال تعریف کنند
  • چطور از مردها تعریف کنیم؟
  • بررسی درخواست تعداد ۲۴۱۳ متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • تجهیزات نظامی در رژه امروز ارتش لرزه بر جان دشمنان انداخته است
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • گواردیولا: تعریف‌هایم از رئال را کسی باور نمی‌کند
  • روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان