Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسخ شورا به اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش مهر، علی اعطا در صدوبیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی نامه فرماندار تهران درباره اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران، اظهار کرد: این مصوبه در شورا تصویب شد و هیأت تطبیق در مهلت دوهفته‌ای برای بررسی مصوباتی که در اختیارش قرار می‌گیرد، نسبت به دو مورد اشکال گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه به بر اساس نظر هیأت تطبیق مصوبه شورا با دو مصوبه از شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مغایر است، اضافه کرد: یکی از این مصوبات ضوابط و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری است که در سال ۸۷ به تصویب رسیده و دیگری مصوبه پیرامون تهیه و تدوین دستورالعمل تشخیص بناهای شاخص و گردش کار آن‌ها است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در مطالعات شورا هر دو مصوبه دیده‌شده و البته به لحاظ شکلی ایرادات درست است و اصلاحاتی صورت گرفت.

اعطا با اشاره به اصلاحات صورت گرفته افزود: نکته اول این است که در مصوبه ضوابط و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری که در سال ۸۷ تصویب‌شده مصوبه شورا در راستای ضوابط تصویبی فعالیت خواهد کرد و این موضوع اصلاح شد و در مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی به‌منظور معیارهای شناسایی بناهای شاخص برای اینکه این هم‌پوشانی اشکال ایجاد نکند عبارت بنای شاخص را به بنای خاص تغییر دادیم.

رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران بابیان اینکه در بخشی از مصوبه شورا کمیته بناهای شاخص معرفی‌شده است گفت: عبارت شاخص را تغییر دادیم البته این موضوع هم ذکر شد که پروژه‌هایی که در کمیته فنی شماره ٣ شورای عالی و یا کمیته ارتقا سیما و منظر شهری به تصویب می‌رسد نیازی به تصویب در کمیته بناهای خاص نخواهند داشت و به‌این‌ترتیب مغایرت برطرف خواهد شد و با توجه به مذاکرات و هماهنگی‌هایی که با دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران صورت گرفته با این اصلاح دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

اعطا عنوان کرد: کلیه مصوبات، عملیات و ضوابط ابلاغی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری است لازم‌الاجراست.
درنهایت اصلاحیه کمیسیون در رابطه با نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران با ۱۵ رأی موافق و یک مخالف به تصویب رسید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران علی اعطا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرن‌هایی برای استفاده از تک ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.

در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز در گفتگو با ما درباره امکان تک ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید.

منبع: ایرنا

tags # دانش آموزان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات سفر مقام عالی استان در بخشداری نازلو
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • نماهای دیدنی از طراحی جالب ساختمان مجلس
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران