Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:58:04 GMT

157نشریه در کردستان مجوز انتشار گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۵۴۰۷

157نشریه در کردستان مجوز انتشار گرفتند

سنندج - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی (سال 57 تا 97) تاکنون 157 نشریه در این استان مجوز فعالیت گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال قلعه شاخانی روز سه شنبه در نشست تحلیلی رسانه های استان با موضوع بایستگی های رسانه تراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: از این تعداد اکنون 95 نشریه فعال است که 70 نشریه آن چاپی و 25 نشریه نیز الکترونیکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به وجود 2 روزنامه در استان کردستان افزود: از تعداد نشریات فعال استان 22 رسانه مربوط به دستگاه های دولتی و نیمه دولتی و مابقی توسط بخش خصوصی مدیریت می شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: 20 نشریه در این استان به صورت سراسری، 6 نشریه شهرستانی و مابقی منطقه ای مجوز انتشار و توزیع دارند.
وی یادآور شد: در حال حاضر 170 خبرنگار در رسانه های استان فعالیت می کنند که از این تعداد 139 نفر عضو خانه مطبوعات هستند و 100 نفر هم نزد صندوق بیمه هنرمندان بیمه شده اند.
قلعه شاخانی به ویژگی های رسانه تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رسانه تراز انقلاب اسلامی باید مروج‌ اهداف و آرمان های انقلاب بوده و با توجه به اینکه انقلاب بر مبنای شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شکل گرفت انتظار می رود رسانه مروج این شاخص ها باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: از رسانه تراز انقلاب این انتظار می رود که در شرایط جنگ اقتصادی امروز امید آفرینی، اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ رفتار اقتصادی و حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی را در اولویت خود قرار دهد.
مشاور و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این نشست به ضرورت آینده پژوهی وظیفه رسانه در دهه پنجم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از مسایل مهمی که جهان بشریت روی آن کار می کند، آینده پژوهی است.
حجت الاسلام مهدی فرزی افزود: در حوزه آینده پژوهی باید ورود کنیم و برای فضای سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی مدل داشته باشیم که رسانه باید افکار و ذهن ها را در این حوزه آماده کند.
وی با بیان اینکه ایجاد بحران های روانی بدون منشا در جامعه یکی از مهمترین تهدیدات دشمنان کشورمان است، اظهار داشت: پیش بینی شده که تا سال 2050 با موضوعی به نام اسراییل در خاورمیانه دیگر مواجه نخواهیم بود.
مشاور و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: در دهه پنجم انقلاب رسالت رسانه ها موضع گیری مطلوب و اطلاع رسانی و آماده سازی ذهن مخاطبان برای مقابله با تهدیدات دشمنان است.
مدیر مسئول روزنامه روژان هم در این نشست گفت: رسانه ها باید در مقام اقناع فکری مخاطب خود مطلب تولید کنند.
سلیمان الله مرادی افزود: اگر امروز با مشکل سیاسی و اجتماعی در استان مواجه هستیم بخشی از آن به کم کاری رسانه ها بر می گردد که نتوانستند به خوبی رسالت خود را انجام دهند.
وی اضافه کرد: در هیچ ‌نقطه ای از کشورهای منطقه بعد از انقلاب به اندازه ایران به فرهنگ و هنر و کُردها توجه نشده ولی متاسفانه رسانه ها زیاد به این موضوعات مهم نپرداختند.
مدیر مسئول روزنامه روژان یادآور شد: در مورد رسانه های استان ضعف و مشکلی وجود دارد که از جمله آنها می توان به اختصاص 30 درصد و 70 درصد آگهی های دولتی به نشریات محلی اشاره کرد که تکلیف آن تاکنون مشخص نشده است.
الله مرادی تاکید کرد: رسانه ای که به قانون شکنی و عدم رعایت اصول مبتلا شود فعالیتش بسیار آزار دهنده خواهد بود.
وی افزود: اخیرا موجی در کشور ایجاد شده و روزنامه های سراسری بدون پرداخت حق بیمه و ‌حقوق خبرنگار در استان ها دفتر نمایندگی دایر می کنند فقط از این افراد آگهی تبلیغاتی طلب می کنند که این مساله نیاز به ساماندهی و نظارت از سوی متولیان دارد.
در این نشست تعدادی از اهالی رسانه استان به بیان مطالبی با موضوعات رشد رسانه های استان در طول چهل سال انقلاب اسلامی، نقش رسانه تراز انقلاب در تبیین دستاورد نظام، چگونگی نقش آفرینی رسانه انقلابی در ایجاد ارتباطات مردمی، چالش های پیش روی تعامل رسانه ها و سازمان ها، نقش بانوان در توسعه و ترویج ‌رسانه های انقلابی پرداختند.
9936/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي چهل سالگي ارشاد اسلامي رسانه تراز انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات اسلامی کردستان سهم بسزایی در رویدادهای فرهنگی داشت

دریافت 18 MB کد خبر 6064010

دیگر خبرها

  • وضعیت فعلی بازار گناوه زیبنده نیست/ لزوم برخورد با متخلفان
  • ۱۲ فروردین ماه روز مردمی سازی ساختار حکومت است
  • جنگ انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان به روایت رسانه دولت /جریان های نوظهور اصولگرا را چه کسانی لیدری کردند؟
  • کسب موفقیت در مواجهه با انتشار اطلاعات نادرست
  • زنان تراکتوری مجوز ورود گرفتند
  • ۴ گزینه اصلی هدایت بارسلونا
  • تبلیغات اسلامی کردستان سهم بسزایی در رویدادهای فرهنگی داشت
  • ضرغامی : ما مردان خدمتیم و جای ما نباید درخت کاشت!/ ضدانقلاب از این جمعیت عظیم در تخت جمشید عصبانی شد
  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می شوند