Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد ارتباط استان با سایر نقاط کشور از طریق جاده است، اظهار داشت به همین منظور با ورود سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل و دستاوردهای فناوری اطلاعات، علاوه بر طراحی انواع سامانه‌های فعال در زمینه امور ایمنی جاده‎ای، حمل‌ونقل کالا، مسافر، راهداری، مالی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. فعالیت‌ها را به شیوه نوین آغاز کردیم.

وی افزود: مراکز مدیریت راه‌ها به عنوان پایگاه‌های اولیه پایش و کنترل هوشمند راه‌ها و ابزاری مدرن در ایجاد ارتباطی مؤثر بین مردم و کاربران راه و دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس، مراکز امدادی و ... نقش ایفا می‌کنند.

پناهنده ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام‌ شده در این حوزه استان همدان موفق شده است که رتبه نخست کشوری را در مدیریت سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل در چند سال متوالی از آن خود کند.

مدیرکل راهداری استان همدان با بیان اینکه به‌عنوان‌ مثال حواله بارنامه به شکل الکترونیکی صادر می‌شود یادآور شد: سامانه کنترل بارنامه با هدف نظارت سیستمی و هوشمند بر فرآیند حمل‌ونقل کالا ایجاد شده است.

پناهنده بیان کرد: در این طرح ارتباط سامانه صدور بارنامه با سامانه صدور حواله شرکت حمل‌ونقل برقرار می‌شود و با توجه به دو طرفه بودن این ارتباط، صحت نسبی اطلاعات حواله و بارنامه توسط سامانه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه توزیع لاستیک نیز به وسیله سامانه انجام می‌شود اظهار کرد: سامانه توزیع لاستیک با هدف رسیدگی به مطالبات رانندگان در راستای توزیع عادلانه لاستیک در سطح کشور راه‌اندازی شد.

این مسئول بیان داشت: با این سامانه اطلاعات پایه شامل نمایندگی‌ها، توزیع‌کنندگان لاستیک، کارخانه‌های سازنده لاستیک، انواع اندازه‌های لاستیک و مبانی توزیع، سطوح دسترسی به اطلاعات مشخص شده است.

مصطفی پناهنده درباره سامانه اضافه تناژ نیز اذعان داشت: کشف اضافه بار توسط مأمورین پلیس راه، اخذ مدارک راننده و متوقف کردن وسیله نقلیه و تکمیل فرم معرفی‌نامه متخلفان اضافه بار، معرفی رانند متخلف به اداره کل راهداری استان و محاسبه خسارت وارد به راه توسط سامانه انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه صدور مجوز و پروانه حمل‌ونقل ترافیکی نیز توسط سامانه انجام می‌شود، ادامه داد: صدور پروانه عبوری محمولات ترافیکی با ابعاد و وزن غیرمتعارف برای عبور از محورهای مواصلاتی قابلیت تردد محموله موردنظر فراهم‌شده است.

انتهای پیام/ د 

رتبه دار شدن راهداری همدان در بحث مدیریت سامانه های هوشمند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است

علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز  است و نسبت به قانونی که  پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان  مصرف سوخت ،بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها  و براساس بار است و با توجه به آنکه  مقرر شده است  ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است .

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در کرمانشاه
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده های مازندران نصب می شود
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری
  • آغاز اجرای پروژه عمرانی در جاده کرج_چالوس/ سفر به مازندران از مسیرهای جایگزین ممکن است