Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دبیرکل سازمان ملل بار دیگر پیشنهاد میانجی گری با هدف پایان دادن به بحران در ونزوئلا را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش روز گذشته در دیدار با خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا در نیویورک اعلام کرد که تمایل دارد برای پایان دادن به بحران کنونی در ونزوئلا میان طرفین مناقشه میانجیگری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازمان ملل پیشتر خواستار مذاکرات سیاسی جدی میان طرفین درگیر در ونزوئلا شده بود.
استفن دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل عنوان کرد: دبیرکل سازمان ملل بار دیگر بر پیشنهاد میانجی گری اش در بحران ونزوئلا تاکید کرد تا از این طریق ونزوئلا و مردم این کشور از این بن بست سیاسی رها شوند.
گوترش پیش از این گفته بود که دولت نیکلاس مادورو اماده مذاکره است اما مشخص نیست که خون گوایدو نقش سازمان ملل را برای میانجی گری می پذیرد یا خیر.
از سوی دیگر خوان گوایدو سرکرده مخالفان روز گذشته اعلام کرد که تیم تحت هدایت وی اولین محموله کمک های انسانی از خارج از ونزوئلا را دریافت کرده است. وی به جزئیات اینکه چطور تیم تحت هدایت وی این محموله را دریافت کرده، اشاره ای نکرد.
گوایدو در توییتی عکس خود را با محموله ای بسته های ویتامین و مکمل های غذایی منتشر کرد اما به این مسئله اشاره نکرد که این محموله از کجا و توسط چه گروه یا کشوری برای تیم وی ارسال شده است.
رهبر مخالفان ونزوئلا در این توییت عنوان کرد: ما اولین کمک های بشردوستانه را دریافت کرده ایم.
نیکلاس مادورو پیش از این اعلام کرده بود که امریکا به بهانه ارسال کمک های بشردوستانه به دنبال فراهم کردن زمینه حمله به ونزوئلاست.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا از 23 ژانویه گذشته (سوم بهمن ‌ماه) و پس از اینکه 'خوان گوایدو' خود را به ‌عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد، دچار ناآرامی است.
پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری مادورو را غیرقانونی اعلام کرد.
برخی کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا و نیز برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان به تبعیت از واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و بیطرف در ونزوئلا شدند.
اروپام**9234** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ونزوئلا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد

دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در اولین سالگرد جنگ بین دو ژنرال رقیب در سودان، حملات بی‌هدف به غیرنظامیان این کشور را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل (نیویورک)، آنتونیو گوترش در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این فقط جنگی بین دو طرف رقیب نیست. این جنگی علیه مردم سودان است. حملات بی‌هدف که غیرنظامیان را می‌کشد، زخمی می‌کند و به وحشت می‌اندازد، می‌تواند جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت باشد. گوترش همچنین خواستار پایان فوری خشونت در سودان و دسترسی فوری و بدون قید و شرط به کمک‌های بشردوستانه شد. وی افزود: من از همه طرف‌ها در سودان می‌خواهم که فورا به خشونت پایان دهند و به گفتگوی سیاسی معنادار برای حل بحران روی آورند. همچنین از همه کشور‌ها می‌خواهم که از تلاش‌های سازمان ملل برای حمایت از مردم سودان و یافتن راه حلی مسالمت‌آمیز برای این درگیری حمایت کنند.
جنگ در سودان که از سال گذشته بین نیرو‌های عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش، و محمد حمدان دقلو، معاون رئیس جمهور، آغاز شد، به کشته شدن هزاران تن و آوارگی میلیون‌ها تن منجر شده است. این درگیری همچنین باعث وخامت اوضاع اقتصادی و بشردوستانه در سودان شده است. سازمان ملل تخمین می‌زند که حدود ۱۴ میلیون نفر در سودان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.
جامعه بین‌المللی بار‌ها خواستار پایان خشونت در سودان و آغاز گفتگوی سیاسی شده است. با این حال، تاکنون هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

دیگر خبرها

  • گفتگوی امیرعبداللهیان و گوترش درباره حمله ایران
  • وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • گوترش: زمان کاهش تنش فرا رسیده است
  • جلسه شورای امنیت درباره اوضاع در منطقه
  • منطقه و جهان توان تحمل جنگ بیشتر را ندارند
  • جزئیات پاسخ جنبش حماس به میانجی‌ها
  • واکنش دبیرکل سازمان ملل به عملیات تنبیهی تهران علیه رژیم صهیونیستی
  • واکنش گوترش به عملیات تنبیهی تهران علیه رژیم صهیونیستی
  • ونزوئلا: صلح زمانی تضمین می‌شود که قوانین بین‌المللی، در مورد مردم و دولت فلسطین برقرار شود