Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@02:14:17 GMT

حسن یزدانی و المپیکی های ایران در جام دان‌کولوف

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۵۴۸۰

چهره‌های شاخص کشتی ایران همچون حسن رحیمی، حسن و رضا یزدانی، علیرضا کریمی و کمیل قاسمی در تورنمنت بین‌المللی بلغارستان کشتی می‌گیرند.

به گزارش تاباک ورزشی، تیم ملی کشتی آزاد ایران با چهره‌های شاخص و عنوان دار خود در تورنمنت بین‌المللی دان کولوف که از ۹ اسفند ماه سال جاری در کشور بلغارستان برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن یزدانی شاخص‌ترین چهره ایران است که در بلغارستان به میدان می‌رود. همچنین در بین نفرات اعزامی به این رقابت‌ها حسن رحیمی، رضا یزدانی و کمیل قاسمی سه نماینده ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو پس از ۲ سال دوری از میادین برای نخستین بار در یک تورنمنت رسمی به میدان می‌روند تا کادر فنی در جریان وضعیت آن‌ها قرار گیرد.

طبق اعلام سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه در این جام نفرات مطرح کشتی این کشور همچون عبدالرشید سعدالله‌یف ملقب به تانک روس نیز کشتی می‌گیرد که در این صورت تقابل احتمالی وی با رضا یزدانی برای نخستین بار می‌تواند بر حساسیت این رقابت‌ها اضافه کند. اسامی نفرات شاخص تیم ملی که قرار است در این تورنمنت حاضر شوند به شرح زیر است:

۶۱ کیلوگرم: حسن رحیمی (تهران)
۷۴ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی (تهران)
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران)
۹۲ کیلوگرم: علیرضا کریمی (البرز)
۹۷ کیلوگرم: رضا یزدانی (مازندران)
۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی (آذربایجان شرقی) کمیل قاسمی (مازندران)

تیم ملی کشتی آزاد ایران قرار است با ترکیبی کامل در این رقابت‌ها حاضر شود که در این میان حضور نفرات فوق در تورنمنت بلغارستان قطعی است و طی روزهای آتی ترکیب سایر نفرات نیز مشخص خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی های انجام شده فقط در وزن ۱۲۵ کیلوگرم دو کشتی‌گیر به این تورنمنت اعزام می‌شوند و در سایر اوزان یک کشتی گیر حضور خواهد داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یزدانی حسن یزدانی کشتی آزاد دانکلوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات منطقه‌ ای کشتی باچوخه در جوین برگزار شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسابقات منطقه‌ ای کشتی باچوخه، روز جمعه با حضور ۱۶۰ کشتی‌ گیر از پنج استان در گود کشتی شهدای شهر حکم‌ آباد، از توابع شهرستان جوین برگزار شد.

  رئیس انجمن کشتی باچوخه شهرستان جوین گفت: این رقابت‌ ها با حضور کشتی گیرانی از استان‌ های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، مازنداران و تهران و با حضور پرشور تماشاگران برگزار شد.   رضا قهرمان افزود: در این مسابقات، کشتی گیران در پنج وزن ۶۶، ۷۴، ۸۵، ۹۶ و بالای ۹۶ کیلوگرم با یکدیگر رقابت کردند که در پایان این نفرات عنوان نخست اوزان مختلف را کسب کردند.   وزن ۶۶ کیلوگرم: مهدی ضرغامی از اسفراین   وزن ۷۴ کیلوگرم: علی مردانی از اسفراین   وزن ۸۵ کیلوگرم: مرتضی وطن دوست از قوچان   وزن ۹۶ کیلوگرم: مصیب براتی از چناران   به اضافه ۹۶ کیلوگرم: بهزاد اعتمادی از قوچان   به گفته رئیس انجمن کشتی با چوخه شهرستان جوین، به نفرات نخست هر وزن ۱۰۰ میلیون ریال، نفرات دوم ۷۰ میلیون ریال و نفرات سوم نیز ۵۰ میلیون ریال به همراه حکم قهرمانی اهدا شد.   کشتی سنتی باچوخه از ورزش های پرطرفدار در خطه خراسان است که به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی ناملموس کشور ثبت شده است.   "چوخه" واژه ای کردی و نام لباسی است که ورزشکاران این رشته بر تن می کنند و چون شنل کوتاهی است که کشتی گیران آن را با شال سفید رنگی بر دور کمر محکم می کنند و از آنجا که این کشتی از قدیم بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده است، به نام کشتی باچوخه خوانده شده است.   هزار و ۲۰۰ ورزشکار در ۲۲ هیات ورزشی در حوزه ورزش‌ های حرفه‌ ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی شهرستان جوین فعالیت دارند.   شهر نقاب، مرکز شهرستان جوین در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رزرو بلیت پاریس برای ۴ کشتی‌گیر و ابهام در ۵۷ و ۸۶ کیلو
  • مسابقات منطقه‌ ای کشتی باچوخه در جوین برگزار شد
  • کسب ۲سهمیه المپیکی کشتی آزاد ایران در آخرین انتخابی قاره‌ای / استانبول آخرین شانس ۵۷کیلو با سرلک
  • ۲ سهمیه المپیکی کشتی آزاد ایران در آخرین انتخابی قاره‌ای؛ استانبول آخرین شانس بازمانده آخر!
  • قطعی شدن حضور آذرپیرا در المپیک/ مبارزه قاسمپور با یزدانی برای حضور در پاریس؟
  • کشتی آزاد گزینشی المپیک ۲۰۲۴؛ آذر پیرا هم المپیکی شد
  • کسب یک سهمیه دیگر برای کشتی آزاد؛ آذرپیرا المپیکی شد
  • آذرپیرا پنجمین سهمیه را گرفت و المپیکی شد
  • امامی المپیکی پاریس شد + فیلم
  • معرفی رقبای کشتی گیران ایرانی‌ برای المپیکی شدن