Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@14:28:39 GMT

حقوق ورودی گوشت گوساله یک سوم شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۵۵۶۱

بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت برای تنظیم بازار گوشت، واردات انواع گوشت قرمز با حقوق ورودی چهار درصد (4%) و ارز به نرخ سامانه نیما مجاز شد.

گفتنی  است، یک سال قبل هیئت دولت حقوق ورودی  واردات گوشت گوساله (سرد و منجمد) را به 12 درصد کاهش داده بود.

در روزها و هفته های اخیر بازار گوشت قرمز با چالشهای رو به رو شد که در اثر کمبود عرضه در این بازار شاهد شکل گیری صفهای طولانی برای تهیه گوشت قرمز بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین جزییات پرونده گوشتهای وارداتی نشان میدهد در حال حاضر 17 هزار تن گوشت قرمز در منطقه ویژه شهید رجایی دپو شده است که وزیر اقتصاد نیز این مطلب را تایید کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تنظیم بازار واردات گوشت قرمز حقوق ارز دولت گوشت اقتصاد گوشت بازار گوشت گوشت گوساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است

فضل خرم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سال گذشته تولید قراردادی ۵۰۰ هزار راس دام در ازای تامین ۹۵ هزارتن نهاده دامی با عشایر منعقد شد که براین اساس بخشی از دام‌ها اواخر خرداد و بخش دیگر ۱۵ تیرماه به بازار عرضه می‌شود.

به گفته او، براساس انعقاد قرارداد ۵۰۰ هزار راس دام، ۱۰ هزارتن گوشت قرمز تولید می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر با بیان اینکه سال گذشته ۱۹۵ هزارتن گوشت قرمز تولید شد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال حداقل ۴۵ هزارتن به میزان تولید سال قبل افزوده شود.

او با بیان اینکه ۴۰ درصد دام سبک در اختیار جامعه عشایر است، گفت: بنابر آمار مجموع تولید سالانه گوشت قرمز ۸۶۰ هزارتن است که ۴۲۰ تا ۴۳۰ هزارتن آن از دام سبک و مابقی از دام سنگین است.

به گفته خرم, براساس آمار سالانه با احتساب مصرف داخل ۱۰۰ هزارتن کسری نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود که طی ۵ سال آینده از طریق تولید قراردادی ۵۰ درصد از کسری نیاز کشور از طریق جامعه عشایر تامین می‌شود.

او قیمت کنونی هرکیلو دام زنده را ۲۶۵ هزارتومان و لاشه را ۵۷۵ هزارتومان اعلام کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که در تیرماه قیمت هرکیلو دام به ۲۴۵ تا ۲۵۰ هزارتومان برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • وزارت صمت بستر واردات خودرو را هرچه سریعتر فراهم کند
  • درآمد بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومانی دولت از حقوق ورودی ماشین‌الات