Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو-ایرنا- بنگلادش از هند، چین و سایر کشورهای آسه آن درخواست کرده است تا در ایجاد مناطق امن برای مسلمانان روهینگیا به این کشور کمک کنند.

به گزارش ایرنا، به نقل از تارنمای 'اوراسیا تایمز'، مقامات دیپلماتیک هندی اعلام کردند که ای کی عبدالمومن وزیر امور خارجه بنگلادش در سفر اخیر خود به هند و در طول دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر و سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند ضمن تاکید بر تعهد بنگلادش برای محافظت از مسلمانان روهینگیا خواهان ایجاد یک منطقه امن برای این گروه اقلیت در کشور میانمار و نظارت هند، چین و کشورهای 'آسه آن' بر این منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور خارجه بنگلادش همچنین به شدت از اقدام هند در اخراج مسلمانان روهینگیا به ایالت راخین در میانمار ابراز نگرانی کرده است.
هم اکنون هند پناهجویان روهینگیای حاضر در این کشور را به منطقه چیتاگونگ منتقل می کند. در این منطقه بنگلادش با کمک جامعه بین المللی اردوگاه های موقت برای اسکان روهینگیاها احداث کرده است.
به گفته مقامات بنگلادشی، از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از یک هزار و 300 مسلمان روهینگیا به دلیل هراس از بازگشت به میانمار، هند را به مقصد بنگلادش ترک کرده اند.
ترس از بازداشت در هند و همچنین بازگشت به میانمار سبب شده است تا تعداد بیشتری از پناهجویان حاضر در هند به بنگلادش سفر کنند.
روهینگیایی‌ها از تبعیض‌هایی که علیه‌شان در میانمار روا می‌شود در رنج هستند. دولت میانمار با روهینگیایی‌ها همانند مردمانی فاقد ملّیت و بی‌خانمان برخورد می‌کند و به آنها تابعیت نمی‌دهد. روهینگیایی‌ها با محدودیت‌های سفت و سختی مواجه هستند از جمله محدودیت در جابجایی، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی.
به گفته مقامات بنگلادشی از ماه اوت( مرداد) سال 2017 نزدیک به 700 هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند درحالی که پیش از این حدود 400 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در مناطق مختلف بنگلادش زندگی می کردند.
هم اکنون بیش از 900 هزار مسلمان روهیگنیا در اردوگاه های مهاجران در منطقه 'کاگس بازار' بنگلادش حضور دارند. نزدیک به 688 هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال گذشته به بنگلادش آمده اند.
دور جدید خشونت ها در میانمار پس از حمله شبه نظامیان میانماری موسوم به ارتش رستگاری ارکنان روهینگیا(ARSA) به چندین ایستگاه پلیس در ایالت راخین آغاز شد.
ارتش و گروه های بودایی با حمله به مسلمانان روهینگیا اقدام به کشتار، تجاوز و آتش زدن روستاهای روهینگیایی ها کردند.
به گفته سازمان پزشکان بدون مرز در جریان این حملات بیش از شش هزارو 500 مسلمان روهینگیایی کشته شده اند.
آساق**267**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بنگلادش روهينگيا منطقه امن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز جمعه درباره درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل رای‌گیری کند.

این قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت به حداقل ۹ رأی موافق و بدون وتو از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه یا چین نیاز دارد. دیپلمات های آگاه به موضوع می گویند که این قطعنامه احتمالاً از حمایت حداکثر ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار باشد.

هفته گذشته هم «وانیسا فرایزر» نماینده مالت در سازمان ملل که کشور متبوعش ریاست شورای امنیت را طی ماه جاری بر عهده دارد از شکست طرح عضویت دائم فلسطین در این سازمان خبر داد.

این در حالی است که به گفته فرایز دوسوم اعضای کمیته مربوط به بررسی پذیرش عضویت اعضای جدید در سازمان ملل متحد در جلسه خود درباره عضویت دائم فلسطین در این سازمان به این موضوع رأی مثبت داده‌اند.

گفتنی است محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان سپتامبر ۲۰۱۱ درخواست عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را ارائه کرد، اما سازمان ملل در نوامبر ۲۰۱۲ تنها موافقت کرد که فلسطین به عنوان ناظر غیرعضو در این سازمان پذیرفته شود.

۱۰ روز پیش نیز تشکیلات خودگردان در نامه‌ای به شورای امنیت درخواست عضویت دائم فلسطین در این سازمان را بار دیگر مطرح کرد؛ موضوعی که بررسی آن از دوشنبه گذشته آغاز شد.

کد خبر 6081440

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: شورای امنیت به درخواست‌های مکرر ما برای جلوگیری از حملات اسرائیل هیچ اقدامی انجام نداد
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • از نقاشی نتانیاهو تا تبلت نماینده اسرائیل در شورای امنیت
  • عملیات وعده صادق ثابت کرد که مسلمانان یک حرف می زنند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: عملیات وعده صادق ثابت کرد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند
  • عملیات وعده صادق ثابت کرد که مسلمانان یک حرف می‌زنند
  • عملیات وعده صادق نشان داد مسلمانان در کنار هم هستند