Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@21:04:52 GMT

جلسه وزرای دارایی اروپا در مورد ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۵۸۶۹

وزرای دارایی اتحادیه اروپا امروز در جلسه‌ای به بررسی راهکار‌های دور زدن تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه نیویورک دیلی‌نیوز، قرار است در جلسه امروز وزرای دارایی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، برنامه این اتحادیه در خصوص دور زدن تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران و مکانیزم مالی ویژه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکانیزم مالی ویژه اتحادیه اروپا که به نام " اس پی وی" شناخته می‌شود با هدف متقاعد کردن تهران به باقی ماندن در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایجاد شده است. طبق این مکانیزم، صادرکنندگان کالا به ایران از وارد کنندگان کالا از این کشور، طلب خود را دریافت می‌کنند.

با این حال اس پی وی با موانع متعددی مواجه است از جمله آن که با توجه به تحریم‌های شدید آمریکا بر صنعت نفت ایران که ۸۰ درصد ارزش صادراتی این کشور را تشکیل می‌دهد، استفاده از این مکانیزم مالی برای تجارت نفتی با ایران دشوار خواهد بود. این احتمال وجود دارد که شرکت‌های بزرگ اروپایی که حضور پررنگی در بازار آمریکا دارند، دست رد به سینه استفاده از این مکانیزم بزنند.

در صورتی که اروپایی‌ها بتوانند با استفاده از اس پی وی به راهکاری برای تسهیل تجارت نفتی با ایران دست یابند، این امکان وجود دارد که فشار اقتصادی بر ایران کاهش یابد.

تعیین سهم کشور‌های عضو از بودجه سال آینده اتحادیه اروپا، توافق تجاری با انگلیس در زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا و بحران بدهی ایتالیا از دیگر موضوعات مورد بحث امروز وزرای اروپایی خواهد بود. انتظار می‌رود به دلیل اختلاف نظر بین آلمان و فرانسه بر سر بودجه، این موضوع به یکی از داغ‌ترین مباحث امروز تبدیل شود چرا که آلمان به عنوان بزرگ‌ترین تأمین کننده بودجه اتحادیه اروپا خواهان کاهش سقف بودجه است، اما فرانسه خواهان افزایش بودجه اتحادیه شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اتحادیه اروپا وزارت دارایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 747118

دیگر خبرها

  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند